SM-Slutspelet 2018

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SM-Slutspelet 2018

Inlägg av Praetori »

Mattias_87 skrev:
Koonz skrev:Har flertalet gånger sett "Mackan-gate" tagits upp här på forumet men känner att det är någonting jag har missat helt och hållet. Någon som skulle kunna förklara vad som hände och vilka som var involverade?
Många kommer säkert inte vilja prata om det, men jag gör en väldigt kort sammanfattning:
1. Djurgården åker ur SHL och sitter kvar med Marcus Nilson på kontrakt och DIF har inte råd med den lönen när vi spelar i HA
2. DIF anser att hans kontrakt inte gäller i HA men det gör MN
3. MN tar hjälp av facket och stämmer DIF för kontraktsbrott och vinner
4. DIF går upp i SHL och har det riktigt tufft på slutet med många skador och värvar MN inför sista omgångarna
5. Folk vill inte gå på matcherna förrän Kareel avgår
Att betänka. Mackan lät pengarna gå till DIFs juniorer. Och Mackan kom tillbaka till Djurgården för växelpengar.

MEN. Det stora med Mackangate var bristen för fingertoppskänsla hos ledningen i förhållande till fansen.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Grabben från Söder

Inlägg av Grabben från Söder »

Vad är Kaarels status idag i DIF?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Grabben från Söder skrev:Vad är Kaarels status idag i DIF?
Sitter kvar som ordförande.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

AlltidoavsettDIF skrev:
Mattias_87 skrev:
Koonz skrev:Har flertalet gånger sett "Mackan-gate" tagits upp här på forumet men känner att det är någonting jag har missat helt och hållet. Någon som skulle kunna förklara vad som hände och vilka som var involverade?
Många kommer säkert inte vilja prata om det, men jag gör en väldigt kort sammanfattning:
1. Djurgården åker ur SHL och sitter kvar med Marcus Nilson på kontrakt och DIF har inte råd med den lönen när vi spelar i HA
2. DIF anser att hans kontrakt inte gäller i HA men det gör MN
3. MN tar hjälp av facket och stämmer DIF för kontraktsbrott och vinner
4. DIF går upp i SHL och har det riktigt tufft på slutet med många skador och värvar MN inför sista omgångarna
5. Folk vill inte gå på matcherna förrän Kareel avgår
Finns även en parodi till presskonferens i samband med detta som jag tror finns på YT.
Ja, den presskonferensen vill man glömma!
Praetori

Inlägg av Praetori »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Men jag tror Brodin kan axla Burkens roll utan större problem.
Då är jag mer oroad över Ante som skulle kunna vara den skillnaden som krävs för att nå ända fram.

Vejdemo också viktig, men jag tror han snart är tillbaka.
Vi får se tills på tisdag. Men det galna är att det ändå sett sjukt bra ut. Ante, Vejde, Burken och Brodin skulle bara innebära mindre speltid på de som redan spelar (och gör det föredömligt).
Hank har varit hetare än Brodin (även om det nog är tillfälligt) men det är ju typ Hank och Ahlén som skulle få nöta bänken om alla är tillbaka och sen gå ner i speltid på ett par till. Frågan är i så fall vilka?

Om vi tittar på motståndaren i form av LHC så är det tre backar där som sticker ut lite extra och det är Billins, Larsson och Näkyvä som agerar spelmotorer och serverar deras anfall även under press. Det behövs skridskostarka/snabba spelare som jobbar på dem hela tiden och här vet jag inte vem i skadegänget som är bättre än de som redan spelar. Tveksamt om Burken kan forechecka mer än tom Ahlén eller Hank tex.

Går vi ner på speltid på juniorerna? Tveksam till att det skulle löna sig då de har en extra växel och kvickhet som övriga inte har vilket visade sig avgörande i första matchen mot plast.

Riddarn är lagkapten och måste därmed få speltid. Dessutom har han ju en förmåga att göra mål om han får stå framför kassen och pucken kommer dit.

Ett angenämt problem för Robban&Co.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Praetori skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
Men jag tror Brodin kan axla Burkens roll utan större problem.
Då är jag mer oroad över Ante som skulle kunna vara den skillnaden som krävs för att nå ända fram.

Vejdemo också viktig, men jag tror han snart är tillbaka.
Vi får se tills på tisdag. Men det galna är att det ändå sett sjukt bra ut. Ante, Vejde, Burken och Brodin skulle bara innebära mindre speltid på de som redan spelar (och gör det föredömligt).
Hank har varit hetare än Brodin (även om det nog är tillfälligt) men det är ju typ Hank och Ahlén som skulle få nöta bänken om alla är tillbaka och sen gå ner i speltid på ett par till. Frågan är i så fall vilka?

Om vi tittar på motståndaren i form av LHC så är det tre backar där som sticker ut lite extra och det är Billins, Larsson och Näkyvä som agerar spelmotorer och serverar deras anfall även under press. Det behövs skridskostarka/snabba spelare som jobbar på dem hela tiden och här vet jag inte vem i skadegänget som är bättre än de som redan spelar. Tveksamt om Burken kan forechecka mer än tom Ahlén eller Hank tex.

Går vi ner på speltid på juniorerna? Tveksam till att det skulle löna sig då de har en extra växel och kvickhet som övriga inte har vilket visade sig avgörande i första matchen mot plast.

Riddarn är lagkapten och måste därmed få speltid. Dessutom har han ju en förmåga att göra mål om han får stå framför kassen och pucken kommer dit.

Ett angenämt problem för Robban&Co.
Instämmer. Vid en första anblick känns det strålande att vinna och spela bra med 4 riktigt bra spelare på sidan om. Ett sparkapital helt enkelt. Vi borde kunna orka trumma på ordentligt resten av matcherna.

Om nu Ante, Burken och Vejdemo är spelklara snart så har nog Robban svårt att låta dem vila utan vill nog ha in dem i laget.

Men på vems bekostnad? Hur blir stämningen i laget?

Ante mot Strandberg är ju inga problem. Men sedan då?

Fast jag tar ju hellre detta läge alla dagar i veckan före att vi skulle ha för många skador och tunn trupp.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
EspenK

Inlägg av EspenK »

Gäller att njuta det här året. This is the yrar.Fjällby och Jonte till NHL. Allt pekar på det. Dessutom tappar vi Två duktiga shl centrar (minst). Kämpa Jocke!
mb81

Inlägg av mb81 »

EspenK skrev:Gäller att njuta det här året. This is the yrar.Fjällby och Jonte till NHL. Allt pekar på det. Dessutom tappar vi Två duktiga shl centrar (minst). Kämpa Jocke!
Pekade inte allt på att Acke skulle till Frölunda för några dagar sen?
EspenK

Inlägg av EspenK »

mb81 skrev:
EspenK skrev:Gäller att njuta det här året. This is the yrar.Fjällby och Jonte till NHL. Allt pekar på det. Dessutom tappar vi Två duktiga shl centrar (minst). Kämpa Jocke!
Japp. Men idag skriver Aftonbladet att han lär plockas av Washington.
Gäller att hänga med...
Praetori

Inlägg av Praetori »

mb81 skrev:
Nej det tror jag bara var oinformerat. Möjligen att de varit intresserade men Caps har ju hintat om att de vill ha över honom ganska länge (därav förlängde man inte när Davidssons gjorde det). Sen är det väl ingenting som Djurgården lägger sig i utan det får Frölunda isf reda på genom hans agent.
Praetori

Inlägg av Praetori »

I andra nyheter så låg Berhardt bakom förarbetet till 3 av de sex målen igår och var poängbäst i Djurgården med 3 pinnar.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Praetori skrev:I andra nyheter så låg Berhardt bakom förarbetet till 3 av de sex målen igår och var poängbäst i Djurgården med 3 pinnar.
En Bernhardt som fick rätt mycket skit i matchtråden igår...

Det är Frölunda mot Ahlsenfelt på cmore sport just nu.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Benjamin L. Willard skrev:
Praetori skrev:I andra nyheter så låg Berhardt bakom förarbetet till 3 av de sex målen igår och var poängbäst i Djurgården med 3 pinnar.
En Bernhardt som fick rätt mycket skit i matchtråden igår...

Det är Frölunda mot Ahlsenfelt på cmore sport just nu.
2-1 Ahlsenfelt.
Kommer aldrig hålla över 7 matcher.....väl?!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
MarcusDaze

Inlägg av MarcusDaze »

Tänkte bara dela vidare och påminna er alla hur fantastiska vi faktiskt kan vara!

Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

Kul när de lag man ogillar förlorar (kaffe och fisk - usch).
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar