SHL: Omgång 50 : Malmö - Djurgårdens IF 1/3-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL: Omgång 50 : Malmö - Djurgårdens IF 1/3-2018

Inlägg av Magnutz »

Jag vill se fart och precision. Jag vill se en skarp Högström och en lika skarp Hultström. Jag vill se hög forecheck och jävlaranamma.

Då vinner vi resten av matcherna.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Frankie

Inlägg av Frankie »

sauron skrev:
Grabben från Söder skrev:
sauron skrev:
sauron skrev:Men är de helt jävla retarderade!! Hur i hela helvete kan det där vara utvisning!!!

Of all the things I lost, I miss my mind the most...
Det är väl en ganska solklar tripping?
Eeh, va? Han åker in i Lageson bakifrån... Hur i hela friden ska Lage se honom hade du tänkt dig?

Om jag ska vara helt ärlig så såg jag inte reprisen haha, trodde det var en klubba som var vid skridskorna
Hahaha, lätt hänt :-)

Såg ut som om Lagesson visste vad han gjorde ändå och satte ut benet lite. Eller "höll det kvar utstäckt" så det var kvar på punkten han vände runt typ.

Men fan vad tokig man kan bli på domarnivån i SHL. Är ju tusan pinsamt hur den ändras under matchens gång eller beroende på vilket lag som gör vad.
Användarvisningsbild
sauron
Säsongskort: Ja

Inlägg av sauron »

Frankie skrev:
sauron skrev:
sauron skrev:
Grabben från Söder skrev: Det är väl en ganska solklar tripping?
Eeh, va? Han åker in i Lageson bakifrån... Hur i hela friden ska Lage se honom hade du tänkt dig?

Om jag ska vara helt ärlig så såg jag inte reprisen haha, trodde det var en klubba som var vid skridskorna
Hahaha, lätt hänt :-)

Såg ut som om Lagesson visste vad han gjorde ändå och satte ut benet lite. Eller "höll det kvar utstäckt" så det var kvar på punkten han vände runt typ.

Men fan vad tokig man kan bli på domarnivån i SHL. Är ju tusan pinsamt hur den ändras under matchens gång eller beroende på vilket lag som gör vad.

Det jag reagerade mest på var ju inkonsekvensen när man släpper Malmös konstanta hakningar, interference, målburslyft och filmningar men plockar en "oavsiktlig" tripp på oss...

It's the hope that kills you.
Praetori

Inlägg av Praetori »

En eller två eller tre whiskey senare så kommer en nykter analys.

Vi var kassa ikväll MEN kan fan göra mål precis när som helst när det behövs.

En spelare som imponerade ikväll var Falk.
Laget i övrigt såg semester-tjocka ut och det märktes att det inte fanns mycket att spela för. För långt upp till Växjö och för långt ner för att matcherna skall betyda något men när det blev tufft och tight så kliver man fram och spelar för varandra snarare än för placeringar. Viktigt att den mentala skärpan finns där.

Sent from my XT1580 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vi har en växel till som inte sop-Malmö har. Totalt sett var det här en klart bättre match än de föregående två, speciellt Brynäs-debaclet var en av säsongens sämsta insatser på hemmais.

Tror vi börjar tråckla igång grejerna inför slutspelet nu.
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Magnutz skrev:Jag vill se fart och precision. Jag vill se en skarp Högström och en lika skarp Hultström. Jag vill se hög forecheck och jävlaranamma.

Då vinner vi resten av matcherna.
Får vara slut med söndagsåkningen nu. Full fokus de resterande 4 matcherna så att vi kliver in i kvartsfinalerna med en skön känsla och med rätt tempo i kroppen.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Skriv svar