SHL : Omgång 4 : Djurgårdens IF - Frölunda 29/1-2018

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: SHL : Omgång 4 : Djurgårdens IF - Frölunda 29/1-2018

Inlägg av daaviid »

Lee Harvey Oswald skrev:
daaviid skrev:Sjukt löjligt mål vi förlorar på. Revansch imorgon. Hoppas att detta var sista gången en finsk domare släpps in i Sthlm.
Det kan du nog FetGlömma.
Det var idag vi skulle tagit poäng, imorgon är det risk för skrattmatch.
Vi är helt nerkörda i egen zon i princip hela 3:e, det är inte ofta det händer på Hovet (hände iofs senast mot Fisk)
Vi tog nog ut oss mot Växjö, kommer inte upp i nivå idag och drar på oss nya skador.

Njaa, det blir tajt om topp 6.
Spännande iaf
Innerst inne håller jag egentligen med dig, men skam den som ger sig heter det ju. Vi är starka borta vilket vi bevisade mot smålandsplast. Nu börjar det bli tunt på forwards tyvärr och det krävs ännu mer utav laget imorgon.

Jag hoppas att man vill tävla iaf..
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

Burken, Ante, Brodin, Vejdemo och MacD borta imorn... Ska vi spela med Falk på center igen kan vi lika gärna kasta in handduken på en gång, stoppkloss no. 1. Tar vi poäng imorn är det miraklets mirakel.

I övrigt kan man inte vara besviken till viss del efter denna match, vi möter ett fisk med nästintill fullt lag och vi spelar sista perioden med en back som center, den har jag inte sett sen Holm agerade center första säsongen i SHL. Ska vi ta in 3 junisar? Fan asså, det var efter matchen mot Växjö en del hopp i min kropp, nu är fan allt som bortblåst.
Användarvisningsbild
DRC

Inlägg av DRC »

Lee Harvey Oswald skrev:
daaviid skrev:Sjukt löjligt mål vi förlorar på. Revansch imorgon. Hoppas att detta var sista gången en finsk domare släpps in i Sthlm.
Det kan du nog FetGlömma.
Det var idag vi skulle tagit poäng, imorgon är det risk för skrattmatch.
Vi är helt nerkörda i egen zon i princip hela 3:e, det är inte ofta det händer på Hovet (hände iofs senast mot Fisk)
Vi tog nog ut oss mot Växjö, kommer inte upp i nivå idag och drar på oss nya skador.

Njaa, det blir tajt om topp 6.
Spännande iaf
Spelsystemet drar energi och vid tätt matchande verkar vi inte orka eller ha en plan b. Sen hjälper det inte att tre bästa centerna är borta.
EspenK

Inlägg av EspenK »

Varför inte ställa Jonte på point i ett pp? har ju bättre skott och sikte än Hulta och Högström.

Vet inte ens hur vi ska formera oss i morgon för att få ett någorlunda slagkraftigt lag.
Men gärna:

Lundh Ljungh Bergfors ( Lundh och Bergfors ihop är värt att testa)

Fjällby Jonte Possler (Jonte har väl centrat förr. Bra fart)

Ridderwall LJ Ahlen (Gammal trogen kedja.)

Jona Hank WW ( Minimalt med istid såklart.)
EspenK

Inlägg av EspenK »

kan Brodin börja matchas igång i en fjärde kedja imorgon så tar jag det direkt.
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

SHL : Omgång 4 : Djurgårdens IF - Frölunda 29/1-2018

Inlägg av minalman »

Vi står emot bra i kväll och hade de inte fått sitt turmål (kan förstås vara beräknat att studsa rygg in på Adam, men ändå) och mcDavid hel, samt rättvisa domare kunde det ha gått hur som helst. Så långt ifrån var vi inte första halvan av matchen fram till 0-1 och #70 ut.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
EspenK

Inlägg av EspenK »

minalman skrev:Vi står emot bra i kväll och hade de inte fått sitt turmål (kan förstås vara beräknat att studsa rygg in på Adam, men ändå) och mcDavid hel, samt rättvisa domare kunde det ha gått hur som helst. Så långt ifrån var vi inte första halvan av matchen fram till 0-1 och #70 ut.

Vi tappar så mycket speed utan Vejde och MacDavid. Vårt spel bygger på fyra kedjor som maler på hela tiden. Med de här skadorna har vi max två.
AlltidoavsettDIF

Inlägg av AlltidoavsettDIF »

EspenK skrev:
minalman skrev:Vi står emot bra i kväll och hade de inte fått sitt turmål (kan förstås vara beräknat att studsa rygg in på Adam, men ändå) och mcDavid hel, samt rättvisa domare kunde det ha gått hur som helst. Så långt ifrån var vi inte första halvan av matchen fram till 0-1 och #70 ut.

Vi tappar så mycket speed utan Vejde och MacDavid. Vårt spel bygger på fyra kedjor som maler på hela tiden. Med de här skadorna har vi max två.
Ja, om ens det. Att säga att jag är pessimistisk till imorgon tror jag inte räcker till.
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av #10 »

Finnen fösta insats här med pipan, har väl fått uppblåst av alla andra domare att på hovet är det ett tryck mot oss så det gäller att stå i mot, och det visade ju finnpajsaren med besked att han gjorde...
Detblir3poäng

Inlägg av Detblir3poäng »

Känns faktiskt som att vi måste värva nån tung spelare ifall vi vill ha en seriös chans i kommande slutspel, det är ruggigt trubbigt när det väl blir frilägen och smörpassarna är det skralt med.... tycker verkligen att laget är grymma krigare och det är så vi gör många mål men det skulle behövas nån spelare som det andra laget är oroliga för när den är på isen.
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

#10 skrev:Finnen fösta insats här med pipan, har väl fått uppblåst av alla andra domare att på hovet är det ett tryck mot oss så det gäller att stå i mot, och det visade ju finnpajsaren med besked att han gjorde...
Tyvärr är det nog exakt så de sa till honom...

Skittråkig match, är McD skadad nu så kan vi fan lika gärna lägga ner sporten.. verkar ju bara bli hjärnskakingar och skit hela tiden.. inte värt det längre!

Bajsmatch, hatar Fisk och om nån kunde täppa till truten på FulLunkan hade jag skrikit av lycka, äckliga svin till spelare (och hans hopp armbåge i skallen på Bergfors var ju bara tur den inte blev en till hjärnskakning av)!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Mattias_87 »

Surt att förlora på ett skitmål. Så jävla utspelade var vi inte.

Men jag är säker på en sak: Denna vecka tar vi inte många poäng.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Salas skrev:Smärtar lite att se Växjö och Frölunda i två matcher på raken. Det känns redan nu helt glasklart att de möts i finalen i vår, deras högstanivå och spets är på en helt annan nivå än vår. Den enda chansen är väl om Brodin, Engvist och Bourqe kommer tillbaka och spelar på deras högsta nivå. Men det känns väl inte direkt sannolikt dessvärre.

Hoppas vi kan knipa en poäng åtminstone, hade varit otroligt skönt att inte bli nollade i detta dubbelmöte.
Ja, det är rätt tydligt att dom lär mötas i final, inget annat lag är i närheten.
DIF kan med fullt manskap, i medvind och en bra kväll på Hovet slå dom i enstaka matcher, men i bäst av 7, Eeeh...njaa
....not so much

Eftersom jag varit med sedan "Förr i tiden" (då DIF var stenhårda att möta och motståndarna kände obehag av att åka in på Hovet) så smärtar det lite extra att se hur snälla vi är nu.
Vi får ju liksom dubbelt stryk när vi förlorar.
Känns så pissigt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Think if...
Kontakt:

Inlägg av Think if... »

Jag tar ffa med mig Ahléns insatts som kvällens höjdpunkt och inspiration. Tänk om, eller när, vi har Burken och Brodin med också.
Using Tapatalk
Dusinator

Inlägg av Dusinator »

Har jag missat det eller någon som uppfattade tiden för smällen på Davidsson?

Och när brukar det komma upp om någon anmälan ev gjorts mot Sigalet?
Senast redigerad av Dusinator den 2018-01-29 21:41:35, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar