SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 22/9-2016
Re: SHL: Leksands IF - Djurgårdens IF 22/9-2016
Första matchen på bortaplan och allt vad det hör till men det ser faktiskt riktigt stabilt ut tycker jag så här långt. Visst, Leksand är ingen värdemätare, men jag är ändå positivt överraskad.
Ska man hitta något att klaga på så är det att puckkontrollen måste bli bättre, känns som att pucken hela tiden är 5 cm för långt ifrån spelarna hela tiden, eller mellan fötterna på dom.
Ska man hitta något att klaga på så är det att puckkontrollen måste bli bättre, känns som att pucken hela tiden är 5 cm för långt ifrån spelarna hela tiden, eller mellan fötterna på dom.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Tycker att vi ser ruggigt oskärpta ut. Inget matchtempo alls i huvudet på de flesta.Stulle skrev: Ska man hitta något att klaga på så är det att puckkontrollen måste bli bättre, känns som att pucken hela tiden är 5 cm för långt ifrån spelarna hela tiden, eller mellan fötterna på dom.
Men det kommer nog. Förhoppningsvis redan på lördag.
Sent from my D6503 using Tapatalk
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Enda anledningen till att kuben är med i studion måste ju vara att han ska prata om regelbrott och domarinsatsen. Att han då inte nämner den horribla utvisningen på Tambellini (eller den usla domarinsatsen överlag) är tjänstefel.
Slavigt och fullständigt huvudlöst nu från båda sidor, passar oss utmärkt! Tiden bara blåser iväg...
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Skönt att sommaren är över, nu känner man sig som människa igen.
Skickat från min SM-G900I via Tapatalk
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ja salongsberusad och svettig av ingen anledning. Nu kan man bli svettig och salongsberusad av rätt anledning.Edin skrev:Skönt att sommaren är över, nu känner man sig som människa igen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Alltså kan vi inte ge upp hoppet på Press redan nu. Han kan ju inte åka skridsko, oengagerad i egen zon, spelar nonchalant osv osv. Han räcker helt enkelt inte bara till för SHL, så är det. Fattar inte att Nyman inte ser det
Senast redigerad av DIFtomppa den 2016-09-22 20:11:22, redigerad totalt 1 gånger.
- Lee Harvey Oswald
Praetori skrev:Ja salongsberusad och svettig av ingen anledning. Nu kan man bli svettig och salongsberusad av rätt anledning.Edin skrev:Skönt att sommaren är över, nu känner man sig som människa igen.

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Bättre än alternativen och mer potential.DIFtomppa skrev:Alltså kan vi inte ge upp hoppet på Press redan nu. Han kan ju inte åka skridsko, oengagerad i egen zon, spelar nonchalant osv osv. Han räcker helt enkelt inte bara till för SHL, så är det. Fattar inte att Nyman inte ser det
Han får spela minst av alla våra backar. Men givetvis måste vi försöka matcha honom i PP. Han har klart högst potential där av våra backar.DIFtomppa skrev:Alltså kan vi inte ge upp hoppet på Press redan nu. Han kan ju inte åka skridsko, oengagerad i egen zon, spelar nonchalant osv osv. Han räcker helt enkelt inte bara till för SHL, så är det. Fattar inte att Nyman inte ser det
Är det bara jag som stör mig på Varakas och Kousa så här långt?
Skulle ge Kousa maximal istid där, och sen Pressmb81 skrev:Han får spela minst av alla våra backar. Men givetvis måste vi försöka matcha honom i PP. Han har klart högst potential där av våra backar.DIFtomppa skrev:Alltså kan vi inte ge upp hoppet på Press redan nu. Han kan ju inte åka skridsko, oengagerad i egen zon, spelar nonchalant osv osv. Han räcker helt enkelt inte bara till för SHL, så är det. Fattar inte att Nyman inte ser det
- Cirith Ungol
Ljungh och Alvarez fick också rätt mycket skit sina första säsonger hos oss, men sedan slog de igenom rejält. Tycker vi ska ge Press en säsong till innan vi dömer ut honom, vi har mycket att vinna på det.
Vi spelar av tredje perioden riktigt bra, känns väldigt lugnt och harmoniskt.
Vi spelar av tredje perioden riktigt bra, känns väldigt lugnt och harmoniskt.
Vet att det bara är första matchen.. men ser man till deras försäsong och idag så kommer Lyxfällan att göra en Vilda Väsby i raketfart tillbaka där de hör hemma!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).