Säsongen 16/17

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Doyle
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 16/17

Inlägg av Doyle »

Har skummat igenom säkert 100 inlägg med analyser vad som är totalt ur spår denna säsong med DIF. Det absoluta hundhuvudet o första platsen innehar Reideborn tätt följd av Jocke.. Därefter följer Hank o Ahlen. Dessvärre är det nog inte där felet ligger. Den stora jävla generalmissen var att kicka iväg "Säcken" Det är ett så galet felbeslut som att värva hit "mackan" när det begav sig . Självklart skulle man låtit "Säcken" varit kvar o tillsammans med Robban ge DIF rätt styrning in i framtiden. Visst, Säckens filosofi står i stark kontrast med Robbans men då denna framåtlutande offensiv kört i diket hade "Säckens" trygghet o erfarenhet varit guld värd. Nu står vi där i totalt kaos. Fansen är vansinniga och det smittar av sig på klubben med hånfulla o kränkande kommentarer på i stort sett alla internetbaserade sociala medier. Det har aldrig fungerat o kommer aldrig fungera att med spott o spä o tjära o fjädrar vända en nedåtgående trend. Nu mitt i stormen behöver vi i Djurgårdsfamiljen sätta oss ner o fundera vad är bäst för klubben o de arma stackare som försöker hitta formen på isen. Jo, finns bara en väg att gå.. Älska laget när dom minst förtjänar det. Slut upp på matcher.. Köp säsongskort till halverade priser skrik så det ger utslag på seismografen i Uppsala. (Seismograf=Instrument som registrerar rörelser i jordskorpan) Bara vi tillsammans kan vända detta. Hård ord o flygblad hit o dit o hat o spott o spä skiter vi i nu. Slut oxå fred med ULTRA CAOS STOCKHOLM. Bidra till tifo o försök finna nya samverkansformer med ömsesidig respekt för varann. Till sist.. Vissa Jenny vad Djurgårdsfamiljen tillsammans kan göra. Vi är för faan Djurgårdens IF, lite finare, lite bättre, alltid oavsett. Visa den vackra sidan av föreningen o utelämna hatet o ilskan mot världens finaste klubb. Dax att börja jobba guys...and girls..
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Doyle skrev:Har skummat igenom säkert 100 inlägg med analyser vad som är totalt ur spår denna säsong med DIF. Det absoluta hundhuvudet o första platsen innehar Reideborn tätt följd av Jocke.. Därefter följer Hank o Ahlen. Dessvärre är det nog inte där felet ligger. Den stora jävla generalmissen var att kicka iväg "Säcken" Det är ett så galet felbeslut som att värva hit "mackan" när det begav sig . Självklart skulle man låtit "Säcken" varit kvar o tillsammans med Robban ge DIF rätt styrning in i framtiden. Visst, Säckens filosofi står i stark kontrast med Robbans men då denna framåtlutande offensiv kört i diket hade "Säckens" trygghet o erfarenhet varit guld värd. Nu står vi där i totalt kaos. Fansen är vansinniga och det smittar av sig på klubben med hånfulla o kränkande kommentarer på i stort sett alla internetbaserade sociala medier. Det har aldrig fungerat o kommer aldrig fungera att med spott o spä o tjära o fjädrar vända en nedåtgående trend. Nu mitt i stormen behöver vi i Djurgårdsfamiljen sätta oss ner o fundera vad är bäst för klubben o de arma stackare som försöker hitta formen på isen. Jo, finns bara en väg att gå.. Älska laget när dom minst förtjänar det. Slut upp på matcher.. Köp säsongskort till halverade priser skrik så det ger utslag på seismografen i Uppsala. (Seismograf=Instrument som registrerar rörelser i jordskorpan) Bara vi tillsammans kan vända detta. Hård ord o flygblad hit o dit o hat o spott o spä skiter vi i nu. Slut oxå fred med ULTRA CAOS STOCKHOLM. Bidra till tifo o försök finna nya samverkansformer med ömsesidig respekt för varann. Till sist.. Vissa Jenny vad Djurgårdsfamiljen tillsammans kan göra. Vi är för faan Djurgårdens IF, lite finare, lite bättre, alltid oavsett. Visa den vackra sidan av föreningen o utelämna hatet o ilskan mot världens finaste klubb. Dax att börja jobba guys...and girls..
Mycket bra skrivet! Hoppas att folk sluter upp på torsdag mot Rögle så att vi kan se till att hjälpa laget att vinna och få lite positiv känsla inför uppehållet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Strax 10p upp till 10:e plats.
Där någonstans går gränsen för vad man hinner hämta ikapp för underläge i en jämn serie.
Ingen slump att vi sitter fast i skiten idag.
En rad märkliga beslut har tagits, allt ifrån lösningen av tränarfrågan, spelsätt anpassat till spelartrupp, ett målvaktspar som i sina bästa stunder luktar HA, och så en skadelista lång som Kinesiska muren.

Är ingen förespråkare av plötsliga tränarbyten, men börjar inte poängen trilla in före november tror jag något händer under uppehållet.
Kommer det hjälpa? tveksamt.

Tror vi gör en KHK, dvs kvalificerar oss för Play Off redan under december.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Mattias_87 »

Vi får nog hoppas på att Örebro eller Rögle är sämre än oss. Tror faktiskt vi tar 12e platsen som Mrmadhawk tippade.
Avskaffa tre mot tre.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Mattias_87 skrev:Vi får nog hoppas på att Örebro eller Rögle är sämre än oss. Tror faktiskt vi tar 12e platsen som Mrmadhawk tippade.
Ja, Örebro känns riktigt jäkla risiga. Ett smärre mirakel att de vann mot oss... Rögle verkar heller inte särskilt stabila... Vi får hoppas att KHK börjar spela som de bör och rasa ner bakom oss också. Då har vi ändå 10:e platsen.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Mmh, en härlig sits.
Känns så classy, att DIF:s hopp står till att div skitlag tappar formen helt
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
mb81

Inlägg av mb81 »

Skidlöparn skrev:
Mattias_87 skrev:Vi får nog hoppas på att Örebro eller Rögle är sämre än oss. Tror faktiskt vi tar 12e platsen som Mrmadhawk tippade.
Ja, Örebro känns riktigt jäkla risiga. Ett smärre mirakel att de vann mot oss... Rögle verkar heller inte särskilt stabila... Vi får hoppas att KHK börjar spela som de bör och rasa ner bakom oss också. Då har vi ändå 10:e platsen.
Karlskrona spelar som sig bör men har en osannolik utdelning.
De borde verkligen sjunka som en sten snart.
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Lee Harvey Oswald skrev:Mmh, en härlig sits.
Ja, men visst är det lite småmysigt ändå?
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Skidlöparn skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:Mmh, en härlig sits.
Ja, men visst är det lite småmysigt ändå?
Jo då, man känner igen sig, känner sig som hemma.
Det har vait DIF:s lott de senaste 10 åren (Finalåret 09/10 undantaget, nåt gick helt galet då)
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Bild
Henke_F
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henke_F »

På presskonfen sist så berömde ju Robban bröderna Davidsson, vilket är helt rätt. Borde inte dom få chansen i 1:a linan när inte vissa övriga tilltänkta målskyttar levererar?
Borde ju sända lite signaler. Jag skulle vilja se det vaskas om i kedjorna. Sen på NHL-maner om någon är het och börjar göra mål skall den lira bytet efter också.

Sen PP har väl varit ett litet fall framåt sen Hultan kom tillbaks när vi väl har pucken i anfallszon. Nu har vi ju endel pass som sitter på bladen och skott på mål (..men som fortfarande inte går in).

Men uppspelen i egen zon fram till offensiv blå tror vi att det är någon jävla rugby som spelas och att vi inte får passa framåt då? Sen tycker jag att det skall vara spöstraff på burskydd i PP.
Sen när man klivit över offensiv blå då kan man lägga en droppuck för att vinna lite tid. Nu verkar vi jämt försöka ställa upp alla på blå och att "last man" skall in med pucken. Vilket skiter sig 90ggr av hundra eller liknande. Verkar ju vara när vi vinner en tek i anfallzon som vi kan skapa något som liknar PP.

Sen kan man undra om försvarsmissarna där vi lämnar våran målis helt ren med motståndarna är bristfällig taktik eller rena spelarmissar. Tycker inte det skulle göra något att se någon annan i båset istället för Håkansson och Nyman.
Räcker nog att ersätta dessa två med en person om vi skall spara pengar.

Micke Johanson är väl ledig? Jocke borde väl ha spelat med honom med så det passar väl "profileringen".

Robban, gillar jag ändå. Tycker att han matchcoachar endel iaf, vågar ta ut målis när det är mer än bara minuten kvar, byter målis för att köpa oss tid då vi nyttjat timeout redan osv.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Någon som minns min fina dröm om krisrubriker om DIF innan säsongen? Börjar kännas obehagligt verklig.

Såhär dåliga som vi varit hittills nästintill monumentalt historiskt uselt. Samtliga förutom juniorerna underpresterar. Hultström är den enda som andas någon mån av klass, men även han hamnar på snedden i ett lag som knappt klarar av att slå en korrekt pass ur egen zon. Jag är förresten så förbannat trött på Hank som kapten att jag kräks.

Robban inger ingen som helst pondus, ser livrädd och speedat ut i intervjuer och gör t.om att Tony Zabel ses på med enorm respekt i jämförelse. Helt tvärtom mot vad jag på förhand trodde. Helt ärligt talat tror jag största problemet ligger här; spelarna litar inte på Roberts förmåga att styra den här skutan in mot tryggare vatten. Robbans filosofi är riktigt fin och modern, men vad händer när det inte går som det är tänkt? Vad händer när förhoppningarna om att alltid vara kreativ och spelförande inte faller väl ut? Vad händer när den tilltänkta "spetsen" är lika spetsig som en trubbig grå sten från Bräkne-Hobys stenbrott? Jo precis, det går så jävla dåligt som det gått hittills. Är skeptisk till att ett eller ett par nyförvärv kan vända det här. Tror vi måste ha trygghet och stabilitet in i laget uppifrån och ner. Det är ungefär som i företagsvärlden; att headhunta spetskompetens som endera skall ut och sälja, konsulta eller vad de nu må vara hjälper föga om man har en ledning som inte vet vad de sysslar med. Det är toppen som styr hur resten av verksamheten presterar - om man nu inte varit lycklig nog att bygga en organisation som fungerar som ett självspelande piano.

Säcken, where art thou? Känns så ruttet och tråkigt men det är möjligt att det är det enda som kan fungera. Möjligen kan man kicka Musse och ta in en kompetent coach som kan dela på ansvaret med Robert.

Nuvarande konstellation hade verkligen kunnat fungera om vi hade fått lite medstuds första 5 omgångarna, men eftersom det sett ut som det gjort och vi numer är riktigt jävla pressade tror jag det blir svårt att få rätsida på det här utan åtgärder. Laget och ledarna är för oerfarna och kommer inte klara av situationen som den utvecklat sig.

EDIT: Stavar som en jävla gasell.
Användarvisningsbild
dutti

Inlägg av dutti »

-daniel- skrev:Någon som minns min fina dröm om krisrubriker om DIF innan säsongen? Börjar kännas obehagligt verklig.

Såhär dåliga som vi varit hittills nästintill monumentalt historiskt uselt. Samtliga förutom juniorerna underpresterar. Hultström är den enda som andas någon mån av klass, men även han hamnar på snedden i ett lag som knappt klarar av att slå en korrekt pass ur egen zon. Jag är förresten så förbannat trött på Hank som kapten att jag kräks.

Robban inger ingen som helst pondus, ser livrädd och speedat ut i intervjuer och gör t.om att Tony Zabel ses på med enorm respekt i jämförelse. Helt tvärtom mot vad jag på förhand trodde. Helt ärligt talat tror jag största problemet ligger här; spelarna litar inte på Roberts förmåga att styra den här skutan in mot tryggare vatten. Robbans filosofi är riktigt fin och modern, men vad händer när det inte går som det är tänkt? Vad händer när förhoppningarna om att alltid vara kreativ och spelförande inte faller väl ut? Vad händer när den tilltänkta "spetsen" är lika spetsig som en trubbig grå sten från Bräkne-Hobys stenbrott? Jo precis, det går så jävla dåligt som det gått hittills. Är skeptisk till att ett eller ett par nyförvärv kan vända det här. Tror vi måste ha trygghet och stabilitet in i laget uppifrån och ner. Det är ungefär som i företagsvärlden; att headhunta spetskompetens som endera skall ut och sälja, konsulta eller vad de nu må vara hjälper föga om man har en ledning som inte vet vad de sysslar med. Det är toppen som styr hur resten av verksamheten presterar - om man nu inte varit lycklig nog att bygga en organisation som fungerar som ett självspelande piano.

Säcken, where art thou? Känns så ruttet och tråkigt men det är möjligt att det är det enda som kan fungera. Möjligen kan man kicka Musse och ta in en kompetent coach som kan dela på ansvaret med Robert.

Nuvarande konstellation hade verkligen kunnat fungera om vi hade fått lite medstuds första 5 omgångarna, men eftersom det sett ut som det gjort och vi numer är riktigt jävla pressade tror jag det blir svårt att få rätsida på det här utan åtgärder. Laget och ledarna är för oerfarna och kommer inte klara av situationen som den utvecklat sig.

Sjukt onödigt påhopp. Gasellens familj läser på forumet.

+1 på Hank och kick av Musse, men mer än så vill jag nog ändå inte göra i dagsläget. Wikegårds snack om att Ohlsson i media är jävligt långt ifrån Ohlsson i omklädningsrummet lugnar mig något, och på något sätt känner jag ändå att vi nu tagit steget mot Tjomme/Jockes fantastiska moderna superhockey och att vi bör låta linan löpa lite längre innan vi helt backar. Chansen finns ju att det faktiskt kommer falla på plats, och med det i åtanke skulle det kännas förbannat surt att avbryta för tidigt. Just detta är fan min största allergi inom företag - kortsiktighet och en förväntan på att resultaten ska ramla in dag 2.

(Samtidigt får vi såklart inte göra en Järlan 2.0 och vänta tills de sista 10 omgångarna med en förändring, men ni förstår vad jag menar).

Fan, vi stod ändå alla (nästan) bakom det här i våras/somras. Jag vill inte vända kappa än. Men jävlar vad varningsklockorna ringer just nu (rädd för upprepning av Magnus Pehrssons stora käft och minimala verkstad i fotbollen för ett par år sen).
Du är med oss överallt, Stefan.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

dutti skrev:
-daniel- skrev:Någon som minns min fina dröm om krisrubriker om DIF innan säsongen? Börjar kännas obehagligt verklig.

Sjukt onödigt påhopp. Gasellens familj läser på forumet.

+1 på Hank och kick av Musse, men mer än så vill jag nog ändå inte göra i dagsläget. Wikegårds snack om att Ohlsson i media är jävligt långt ifrån Ohlsson i omklädningsrummet lugnar mig något, och på något sätt känner jag ändå att vi nu tagit steget mot Tjomme/Jockes fantastiska moderna superhockey och att vi bör låta linan löpa lite längre innan vi helt backar. Chansen finns ju att det faktiskt kommer falla på plats, och med det i åtanke skulle det kännas förbannat surt att avbryta för tidigt. Just detta är fan min största allergi inom företag - kortsiktighet och en förväntan på att resultaten ska ramla in dag 2.

(Samtidigt får vi såklart inte göra en Järlan 2.0 och vänta tills de sista 10 omgångarna med en förändring, men ni förstår vad jag menar).

Fan, vi stod ändå alla (nästan) bakom det här i våras/somras. Jag vill inte vända kappa än. Men jävlar vad varningsklockorna ringer just nu (rädd för upprepning av Magnus Pehrssons stora käft och minimala verkstad i fotbollen för ett par år sen).
Fan, ber om ursäkt till alla gaseller och dess familjer. Bättring utlovas!

Men jag håller ju egentligen med dig; det är en enormt knivig och jobbig sits där undertecknad själv är tämligen ambivalent. Ena ögonblicket vill jag ha hela laget kickat och ersatt av ett gäng röda koner samt tränartrions huvud på ett småsmutsigt silverfat. Nästa sekund känner jag att man bör ge det hela en ärlig chans ett tiotal omgångar till.

De stora frågorna i min värld är dessa:
- Hur länge skall man vänta?
- Har vi ens en rimlig chans att hämta upp det fantastiskt hemska utgångsunderläget som vi själva satt oss i?
- När slutar publiken på allvar att komma?
- Vilken färg har Robert Ohlssons vänstra strumpa en höstfredag i maj?
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Hank bort som kapten, visst. Sätter gärna c:et på Urbom omgående.

Vi saknar en spelare som kan ändra en matchbild. Det kan vara vad fan som helst, en dragning, ett mål, en dump med stenhård forecheck, någon som jävlas med deras bättre spelare, ett enkelt anfall som fullföljs in på mål, en rejäl tackling så motståndaren flyger över sargen. Vi har för få/ingen som vill och kan sticka ut näsan på rätt sätt för att ge övriga energi. Istället tenderar matcher att sega ner sig i ett förlopp där motståndaren ganska bekvämt vinner trots att lagen är relativt jämna.

I övrigt vet jag vet inte vad jag ska tro. Det är för komplext och för tidigt för att slänga fram enkla svar för mig iaf.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
Skriv svar