Säsongen 15/16
Re: Säsongen 15/16
Sören - Sallinen - Matt
Hank- Ljung - Brodin
Bernhard - Vejdemo - Lundberg/Forsberg
Rundqvist - Hage - Ahlén
Är det läge att plocka hem Lundin?
Hank- Ljung - Brodin
Rundqvist - Hage - Ahlén
Delägare i DIF Hockey Partners Sweden AB
Det ser verkligen jävligt illa ut just nu, men tyvärr är det nog att hoppas på mycket att Lundin ska kliva in och göra det bättre än (exempelvis) Rundqvist direkt. Får vi den minsta skråma till är det dags, men kan det undvikas är det nog bra för Lundin att få fortsätta i Almtuna ett tag till nu när han verkar ha kommit igång ordentligt.Andspe skrev:Sören - Sallinen - Matt
Hank- Ljung - Brodin
Rundqvist - Hage - Ahlén
Tack och lov är det inte JVM i oktober.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Vi har flera spelare som är bättre än Lundin. Hoppas Bernhardt får en rejäl chans i topp 6 nu.
Expert.
Luleås Ilari Melart stängs nu av i tre matcher, varav en omvandlas till böter på 12500 kronor.
Djurgårdens Patrick Thoresen har ännu inte fått sin dom.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Djurgårdens Patrick Thoresen har ännu inte fått sin dom.
Skickas från min iPhone via Tapatalk
- SirDIFalot
5+2 på Thoresen. Rätt väntat om man jämför med Norman och Ericssons avstängningar.
Expert.
Hade hoppats att han skulle komma undan med 3+2. Fällström, Alvarez, Holm, Thoresen - det här kommer att kännas.
och melart fick 3 haha herrejävlar nu har det supits på DN kontoretSirDIFalot skrev:5+2 på Thoresen. Rätt väntat om man jämför med Norman och Ericssons avstängningar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ganska rimligt straff för Thoresen. Klantigt gjort. Ska bli kul att se vad han plockar ut i månaden.
Född till sportchef.
- SirDIFalot
Fast Melart ska stillastående trycka Alvarez i bröstet och träffar hakan. Klumpigt. Han får sitt straff på 2+1. Borde haft matchstraff.TheRegime skrev:och melart fick 3 haha herrejävlar nu har det supits på DN kontoretSirDIFalot skrev:5+2 på Thoresen. Rätt väntat om man jämför med Norman och Ericssons avstängningar.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Thoresen sätter hög fart och tacklar en spelare med stor kraft i huvudet. Klart att den aktionen är allvarligare.
Expert.
Enligt norsk media ca 160', stämmer det ska han ha allt hyll han kan få.android skrev:Ganska rimligt straff för Thoresen. Klantigt gjort. Ska bli kul att se vad han plockar ut i månaden.
Det kommer bli en väldigt mörk november. Hoppas bottenlagen fortsätter vara lika dåliga.
- SirDIFalot
Har väl redan rapporterats att han har 2 miljoner i årslön här eller vad det var? Men som Ros och andra har sagt har vi ju fixat boende på Östermalm och sånt. Sånt som inte syns i månadslönen direkt.Puckey skrev:Enligt norsk media ca 160', stämmer det ska han ha allt hyll han kan få.android skrev:Ganska rimligt straff för Thoresen. Klantigt gjort. Ska bli kul att se vad han plockar ut i månaden.
Expert.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag tycker - om jag försöker vara objektiv - att Melarts ändå är fulare än Thoresens. Framförallt för att han så uppenbart drar upp armbågen för att sänka Alvarez; Thoresen kommer förvisso i högre fart men det är enligt vad jag kunnat sett ett mer olyckligt resultat.
Nu har jag förvisso inte sett Thoresens i efterhand men när jag såg den under match var ändå det min bedömning.
Aja, det är bara att ta sitt straff och blicka framåt. Känns lite småjobbigt just nu dock.
Nu har jag förvisso inte sett Thoresens i efterhand men när jag såg den under match var ändå det min bedömning.
Aja, det är bara att ta sitt straff och blicka framåt. Känns lite småjobbigt just nu dock.
- minalman
Varför händer allt skit just mot Luleå? Ja, det finns det säkert många förklaringar till, men frågan borde ställas varför vi inte förbereder oss mot just Luleå på ett litet annorlunda sätt?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
- MarcusDaze
Jag kan acceptera Thoresens straff men kan inte i min värld acceptera Melarts. 2+1 är på tok för lågt. 3+2 och jag hade inte klagat allt för högt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk