Daniel Fernholm till DIF

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Salas
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Daniel Fernholm till DIF

Inlägg av Salas »

Kall-El skrev:Att försvara penningkåta idrottare med det argumentet biter inte alls på.
Du kan tycka det är hur fel som helst, men hade du varit professionell idrottare och fått erbjudanden om en avsevärd löneförhöjning hade du också tackat ja. Det finns gränser på vad som kan få en att tacka ja, till exempel att spela i en håla i KHL där livsstandarden för din familj kommer vara usel under tiden du tjänar multum där. I sådana lägen är det rimligt att tacka nej.

Men Linköping, en väldigt trevlig stad, inte alls långt ifrån Stockholm.... Klart som fan att man tackar ja.

Jag försvarar inte lönerna inom ishockeyn, för jag tycker det är hemskt att ishockeyspelare kan tjäna 400k i månaden samtidigt som lågstadielärare, sjuksköterskor m.fl. är grovt underbetalda. Men däremot så tänker jag inte klandra ishockeyspelarna som tackar ja till en hög lön, för det är fullt naturligt att dom gör det. En stor löneförhöjning tackar man inte nej till, såvida det inte finns uppenbara skäl för det. Tänk dig en chef för ett företag i Stockholm, som blir erbjuden det dubbla i Linköping. Tackar han nej bara för att han redan har en hög lön? I 9 av 10 fall behöver personen i fråga inte ens fundera, och samma gäller ishockeyspelare.
ciirree

Inlägg av ciirree »

"Efter säsongen 2006/2007 lämnade du Djurgården för Linköping. Övergången blev uppmärksammad och många supportrar blev besvikna. Vad var det som låg bakom flytten? 

- Det är lika bra att vara helt ärlig. Vi missade slutspel och jag hade erbjudande från ett schweiziskt lag om att spela tio matcher där som uppladdning inför VM. Alla var överens men affären sprack i sista stund och jag kände att jag var helt ur form under VM. Jag blev besviken på Djurgården som enligt mig agerade mindre bra och samtidigt hörde Linköping av sig. Allt var proffsigt och jag kände att det var ett intressant erbjudande. Jag ska inte hymla med att jag fick dubbelt så mycket betalt av dem, men det som avgjorde var dels besvikelsen på Djurgården och att Linköping visade en proffsighet just då. Men jag och Djurgården har lagt det bakom oss och nu är jag tillbaka och vill göra allt för klubben"

DIF och Ferna har gått vidare, nu kan ni som ältar i den förgångna också göra det!
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

Uppskattar Fernholms uppriktighet i intervjun på hemsidan. Vem tackar nej till att dubbla sin lön? Som många andra varit inne på bl.a Salas & Magnutz så är ishockey ett yrke. Att Fernholm ska "förvänta sig" att bli utbuad känns bara löjligt. Det är väl ingen som blir kallad för världens äldsta yrke om man byter arbetsplats från Tele2 till 3, eller Stadium till Intersport om man dubblar sin lön?
Användarvisningsbild
_Skogis

Inlägg av _Skogis »

ciirree & 1962FenderStrat : Kan inte annat än hålla med.. Samt att det inte är första gången DIF klantar bort en spelare till "Köping"...
'Vi kastade in en handgranat, och fick tillbaka en napalmbomb' Västerås 2014-04-07
'Det finns dåliga hockey matcher men inga tråkiga' Hans Chrunak
'Vissa åker ut till landet under semestern, andra hem till mormor & morfar' Hank the Tank
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Fernholm är vår spelare och är han en av dem som lyckas hålla kvar oss i SHL de kommande åren är han inget annat än en hjälte. Hata egna spelare känns som en hatisk bortamatch mot Helsingborg.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Tycker inte Fernholm är en bra spelare, men som person har jag inget emot honom. Herregud, han gick till LHC. Det var inte till AIK.

Sen måste han som sagt bevisa mycket i år. Han var ju usel i HV71 förrförra säsongen. Riktigt kass faktiskt.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Välkommen Fernholm! Som Pulver säger så är han en av oss nu och ska behandlas som sådan. Allt annat är bara löjligt. Marcus Nilson däremot, där snackar vi svikare! Sämsta kaptenen i historien.
1962FenderStrat

Inlägg av 1962FenderStrat »

SkönaDjurgårn skrev:Välkommen Fernholm! Som Pulver säger så är han en av oss nu och ska behandlas som sådan. Allt annat är bara löjligt. Marcus Nilson däremot, där snackar vi svikare! Sämsta kaptenen i historien.
here we go again...
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag ser då rakt ingen skillnad på Nilssons och Fernholms agerande.

Med skillnaden då att Nilsson valde att lämna ett lag som åkte ur, vilket jag sportsligt sett kan ha en viss förståelse för.

Fernholms agerande kommer jag aldrig kunna köpa.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Kall-El skrev:Jag ser då rakt ingen skillnad på Nilssons och Fernholms agerande.

Med skillnaden då att Nilsson valde att lämna ett lag som åkte ur, vilket jag sportsligt sett kan ha en viss förståelse för.

Fernholms agerande kommer jag aldrig kunna köpa.
Hela dealen handlar ju om att han ville vara kvar och att hans kontakt sade att han skulle vara kvar? Så han ville nog inte lämna.

Sen dealen med kaptensrollen är en annan sak.
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Fernholm skulle spela VM, fick ett kontraktserbjudande av en schweizisk klubb att spela 10 matcher (för att behålla formen) som alla var överens om, inklusive Djurgården. Sedan händer något från DIF:s sida och man ändrar sig och säger att Fernholm inte får spela där, varpå Fernholm lackar ur och kommer till VM ur form. På något sätt kan jag förstå Fernholm, det verkar ha varit väldigt oprofessionellt skött av DIF i det läget. Hela den här tidsperioden präglades väl av inkompetens i många led i föreningen...

Som sagt, orka bry sig om Fernholm-övergången.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Användarvisningsbild
Philly Flu

Daniel Fernholm till DIF

Inlägg av Philly Flu »

https://www.expressen.se/sport/hockey/d ... en-att-do/
Artikel i Expressen om Daniel Fernholm idag.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Daniel Fernholm till DIF

Inlägg av Disciplinnämnden »

Philly Flu skrev: 2025-04-01 18:56:59 https://www.expressen.se/sport/hockey/d ... en-att-do/
Å detta är den onämnbara idioten/hockeymördaren/skadedjuret som det fortfarande väl är skottpeng på:
https://www.eliteprospects.com/player/4 ... n-forsberg
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Daniel Fernholm till DIF

Inlägg av Jim Morrison »

Philly Flu skrev: 2025-04-01 18:56:59 https://www.expressen.se/sport/hockey/d ... en-att-do/
Vilken skitsport hockey är ändå.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar