SHL 2014-15

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
minalman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: SHL 2014-15

Inlägg av minalman »

Jepe skrev:Men snälla sluta nu, SHL är redan så mycket pajasliga man kan komma, tyvärr. Förstör nu inte detta ännu mer med att snacka Globen/Tele2. Finns få saker som fortfarande är hockey i Sverige, DIF är en sån sak. Jag vill inte att vi ska bli en förening med utomhusmatcher, handklappor och cheerleaders på läktaren. Hockey ska spelas på VÅR arena, varje match är livsviktig (kom ihåg säsongen vi åkte ur, 3 måls skillnad).
Träklubbor, SPAPS-hjälm och lädergrillor. Är det också DIF?
Får vi in pengar till en förstärkning i januari kanske han fixar de där tre målen?
Vore snopet om leksand la en hemmamatch mot oss i Globen för att dra in stålar.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Som tidigare talare säger, vad fan får vi chans på typ öppet mål till flera extra miljoner ska vi då säga nej till det?
Om vi kan inbringa pengar för att hjälpa ekonomin så ska vi fan ta den.
Användarvisningsbild
David1891

Inlägg av David1891 »

Globen, fair enough men ge fan att i lägga en match på Tele2 känner jag. Sånna jippon klarar vi oss utan, men att sätta 2/2 eller 2/3 matcher mot Leksand i Globen är nästan ett måste då det gynnar ekonomin enormt, gilla det eller inte.
Man föds som Djurgårdare, allt annat är förlossningsskador!
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jag fattar inte er som inte VÅGAR gå lite vidare. "Jippo hit och dit". Visst jag hatar klappor och cheerleaders på läktaren men kom igen nu, hur kan en utomhusmatch vara jippo när det gäller oss? Vi är liksom de enda fans i hockeysverige som egentligen kan skapa magisk stämning i en utomhus match UTAN klappor och trummor.
Tele2, mäktigt Tifo och sedan magisk stämning gjord av enbart röster. Kan faktiskt inte förstå varför det skulle vara jippo?

Varför ska vi ens rusta upp Hovet om vi ska köra vidare på det gamla spåret? Vi kan spela på Hovet tills taket rasar in sen kan vi fortsätta på uterink. Ta tillbaka träklubbor?
GT-Micke

Re: Sv: SHL 2014-15

Inlägg av GT-Micke »

seppuko skrev:
GT-Micke skrev:
ciirree skrev:
GT-Micke skrev:
seppuko skrev:Ring. De har kombinationserbjudande. Men var noga med att påpeka det. Jag fick mig kopplad till en annan avdelning innan jag lyckades landa det där. :-)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Är det klart att det är c more som har rättigheterna till sändningarna?

Skickat från min C6603 via Tapatalk
Japp..ganska länge också. TROR till 18/19 men är säker på minst 2 år från nu!
Ok då får man se vad man hittar för erbjudande :)
Får nog välja det genom telia då.

Men Cmore visar alla matcher eller är det vissa matcher som man får betala extra för,
som man fått gjort när inte viasat visat alla?
Cmore visar alla matcher om man har alla deras 11 sportkanaler vilket ska ingå. När det kommer till slutspelet däremot så portionerar dom ut till Kanal 9, enda kanalen av 1-12 som jag inte har. Typiskt.
ok då får det bli det sportpaketet sedan.
Blir ju lite dyrare än viasat, men man får i stället se alla matcher där
och slipper prenumerera på något mera. :)
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

ciirree skrev:Jag fattar inte er som inte VÅGAR gå lite vidare. "Jippo hit och dit". Visst jag hatar klappor och cheerleaders på läktaren men kom igen nu, hur kan en utomhusmatch vara jippo när det gäller oss? Vi är liksom de enda fans i hockeysverige som egentligen kan skapa magisk stämning i en utomhus match UTAN klappor och trummor.
Tele2, mäktigt Tifo och sedan magisk stämning gjord av enbart röster. Kan faktiskt inte förstå varför det skulle vara jippo?

Varför ska vi ens rusta upp Hovet om vi ska köra vidare på det gamla spåret? Vi kan spela på Hovet tills taket rasar in sen kan vi fortsätta på uterink. Ta tillbaka träklubbor?
Det skulle inte vara ett jippo. Problemet är att det krävs ett jippo för att få 25-30k till en ishockeymatch i Sverige. Intresset finns inte om det är en "vanlig" match.

Jag tror inte att DIF - Leksand på Tele 2 hade blivit en succé. Max 16-17k, absolut inte mer.
GT-Micke

Inlägg av GT-Micke »

ciirree skrev:
GT-Micke skrev:
ciirree skrev:
GT-Micke skrev:
seppuko skrev:Ring. De har kombinationserbjudande. Men var noga med att påpeka det. Jag fick mig kopplad till en annan avdelning innan jag lyckades landa det där. :-)

Skickat från min HTC One_M8 via Tapatalk
Är det klart att det är c more som har rättigheterna till sändningarna?

Men Cmore visar alla matcher eller är det vissa matcher som man får betala extra för,
Om du KAN, så undvik Telia. Dem krånglar mycket (iaf för mig).
Bredbandsbolaget har Cmore utan bindningstid, det är ganska schysst.

Cmore brukar oftast sända alla matcher om du har MAX paketet. Då går ju matcherna på cmore sport, hockey, live, live2, live3 och live 4.
Har du endast Sport paketet så får du ju Cmore Sport & Cmore Hockey som SHL matcherna går på.
Ok har Telia nu och deras tv via bredbandet med paketet stor+viasatpremium
Har fungerat väldigt bra måste ja säga inga störningar eller andra missöden på två år.
Ingen bindningstid där heller :)
Hade boxer innan och det gjorde inget annat än å kronglade.
Kanske beror lite på vart man bor å dyligt,
ciirree

Inlägg av ciirree »

GT-Micke skrev:
ciirree skrev:
GT-Micke skrev:
ciirree skrev:
GT-Micke skrev: Är det klart att det är c more som har rättigheterna till sändningarna?

Om du KAN, så undvik Telia. Dem krånglar mycket (iaf för mig).
Bredbandsbolaget har Cmore utan bindningstid, det är ganska schysst.

Cmore brukar oftast sända alla matcher om du har MAX paketet. Då går ju matcherna på cmore sport, hockey, live, live2, live3 och live 4.
Har du endast Sport paketet så får du ju Cmore Sport & Cmore Hockey som SHL matcherna går på.
Ok har Telia nu och deras tv via bredbandet med paketet stor+viasatpremium
Har fungerat väldigt bra måste ja säga inga störningar eller andra missöden på två år.
Ingen bindningstid där heller :)
Hade boxer innan och det gjorde inget annat än å kronglade.
Kanske beror lite på vart man bor å dyligt,
Jaha okj. Jo det kan stämma :P
Men jag kollade innan och det stog 12 mån bindningstid på Cmore :o beror det på vilket paket man har också eller?
Skidlöparn

Inlägg av Skidlöparn »

Globen absolut, men Tele2... Tvek
ciirree

Inlägg av ciirree »

Salas skrev:
ciirree skrev:Jag fattar inte er som inte VÅGAR gå lite vidare. "Jippo hit och dit". Visst jag hatar klappor och cheerleaders på läktaren men kom igen nu, hur kan en utomhusmatch vara jippo när det gäller oss? Vi är liksom de enda fans i hockeysverige som egentligen kan skapa magisk stämning i en utomhus match UTAN klappor och trummor.

Det skulle inte vara ett jippo. Problemet är att det krävs ett jippo för att få 25-30k till en ishockeymatch i Sverige. Intresset finns inte om det är en "vanlig" match.

Jag tror inte att DIF - Leksand på Tele 2 hade blivit en succé. Max 16-17k, absolut inte mer.
Så Frölunda-Färjestad kan dra 31 000 men vi och Leksand inte mer än 16-17? Skojar du eller?
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

ciirree skrev:
Salas skrev:

Så Frölunda-Färjestad kan dra 31 000 men vi och Leksand inte mer än 16-17? Skojar du eller?
Vi har inte den typen av evenemangspublik som Frölunda till exempel. Sen tror jag såklart att den hade dragit mer än 16-17k om det hypades..
Staten

Inlägg av Staten »

Globen i vissa "stormatcher" känns given. Kommer ge ett riktigt fint tillskott till en klubb som inte direkt har det så fett. Vi får ta till alla knep vi kan.
Neeskens

Inlägg av Neeskens »

Alberget4A skrev:
ciirree skrev:
Salas skrev:

Vi har inte den typen av evenemangspublik som Frölunda till exempel. Sen tror jag såklart att den hade dragit mer än 16-17k om det hypades..
Exakt, "hypades" är nyckelordet här, något vi i DIF-familjen är överjävliga på. Om vi bestämmer oss för att fylla Tele2 då gör vi det. Jag är inte ens orolig.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Leksand värvar alltså Mårtensson från VIK. Konstigt att man inte plockade Jonsson istället. Bättre hockeyspelare och kan också ta en fight. Bra för oss antar jag. Hoppas att våra konkurrenter börjar plocka upp gnagetspelare också.
Född till sportchef.
ciirree

Inlägg av ciirree »

android skrev:Leksand värvar alltså Mårtensson från VIK. Konstigt att man inte plockade Jonsson istället. Bättre hockeyspelare och kan också ta en fight. Bra för oss antar jag. Hoppas att våra konkurrenter börjar plocka upp gnagetspelare också.
Precis min tanke. Kändes märkligt
Låst