Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägget
Re: Silly-season 2014-15 ständigt uppdaterat i första inlägg
Man vet att det är vår när Rocky spottar namn utan en tanke på vare sig status eller ekonomi. Snart är det sommar grabbar!
It's easier to be an asshole to words than to people
Oavsett om vi spelar i SHL eller HA så längtar man (iaf jag) till alla Silly Season rykten. Och i vårat fall blir det superspännande och se backsidan till nästa säsong. Bara Högström klar än sålänge. Kämpa DIF!
Nu finns ryktena kring Jon Palmebjörk på Mrmadhawk också.
Kan inte länka skiten så jag kopierar:
"Djurgården spelar ikväll ödesmatch i kvalserien till SHL, men sportchef Challe Berglund kan vara på väg att göra ett riktigt kap.
Björklövens poängmaskin Jon Palmebjörk uppvaktas av klubben, enligt uppgifter till bloggen.
Palmebjörk själv har hört ett rykte cirkulera.
Men kan kraftigt dementera att någonting är klart.
- Jag kan svära på att jag inte skrivit på, eller hört någonting konkret själv. Jag sa till min agent för en tid sedan att jag vill ha full fokus på det vi ska göra nu, säger han.
Björklöven är mitt inne i kvalserien till hockeyallsvenskan, där man nu ligger tvåa i tabellen.
- Finns det intresse för mig är det bara något jag tycker är roligt, men jag vill vara proffsig mot Björklöven nu och det finns absolut inget fokus från mig på nästa säsong. Nu har vi den viktiga uppgiften att rädda laget kvar i allsvenskan, säger Palmebjörk.
Jon Palmebjörk lämnar dock alla dörrar öppna.
- En klubb från en högre liga är jätteintressant, det kan jag säga.
- Men jag måste vara tråkig och ge ett luddigt svar, just nu finns det verkligen ingenting annat än att Björklöven ska vara bland de två främsta i denna kvalserien. Resten får vi ta sen, fortsätter han.
Återstår att se om Palmebjörk nappar på lockropen från Stockholm. Eller från andra ställen. För det är en högklassig spelare som finns på marknaden."
Kan inte länka skiten så jag kopierar:
"Djurgården spelar ikväll ödesmatch i kvalserien till SHL, men sportchef Challe Berglund kan vara på väg att göra ett riktigt kap.
Björklövens poängmaskin Jon Palmebjörk uppvaktas av klubben, enligt uppgifter till bloggen.
Palmebjörk själv har hört ett rykte cirkulera.
Men kan kraftigt dementera att någonting är klart.
- Jag kan svära på att jag inte skrivit på, eller hört någonting konkret själv. Jag sa till min agent för en tid sedan att jag vill ha full fokus på det vi ska göra nu, säger han.
Björklöven är mitt inne i kvalserien till hockeyallsvenskan, där man nu ligger tvåa i tabellen.
- Finns det intresse för mig är det bara något jag tycker är roligt, men jag vill vara proffsig mot Björklöven nu och det finns absolut inget fokus från mig på nästa säsong. Nu har vi den viktiga uppgiften att rädda laget kvar i allsvenskan, säger Palmebjörk.
Jon Palmebjörk lämnar dock alla dörrar öppna.
- En klubb från en högre liga är jätteintressant, det kan jag säga.
- Men jag måste vara tråkig och ge ett luddigt svar, just nu finns det verkligen ingenting annat än att Björklöven ska vara bland de två främsta i denna kvalserien. Resten får vi ta sen, fortsätter han.
Återstår att se om Palmebjörk nappar på lockropen från Stockholm. Eller från andra ställen. För det är en högklassig spelare som finns på marknaden."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8609056.ab
Inte ens Reideborn får vi behålla om vi blir kvar i allsvenskan. Trist om vi ska behöva leta efter ny målvakt på nytt.
Inte ens Reideborn får vi behålla om vi blir kvar i allsvenskan. Trist om vi ska behöva leta efter ny målvakt på nytt.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Rätt sjukt. SÅ bra har han ju inte varit. Siffrorna ljuger lite. Varit ojämn och har mycket att jobba på i sitt spel. Men han är lovande och jag gillar verkligen honom.Salas skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8609056.ab
Expert.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Modo ska alltid tafsa på DIF-spelare så den biten är inget konstigt. Det äckliga är fortfarande att spelare förhandlar med andra klubbar under pågående säsong.Salas skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8609056.ab
Det borde införas nåt slags system om att alla intressen från klubbar till spelare lämnas på förhand in till en oberoende part, som först efter säsong släpper infon till spelaren varpå förhandlingar kan inledas. Detta är rättvist gentemot de klubbar vars framtid fortfarande är osäker (DIF) jämfört med en klubb som har sin framtid säkrad (Modo).
Förhandlingar om kontrakt bör ha ett bestämt startdatum för alla klubbar - förhandlingsfönstret. Gör ju att många klubbar kanske kontaktar samma spelare samma dag, vilket sätter ett ärligt ansvar på själva spelaren om vilket anbud han prioriterar.
Tycker inte alls om att det börjat snackas med Palmebjörk redan, även om killen vore en grym förstärkning (trodde att han snuddade på ES-anbud faktiskt). Inte schysst mot Björklöven. Vi är inte Modo! (eller...?)
Jag vill se Sportmanship-regeln nu!
Säg den glädje som varar
förbannat konstigt om reiderborn skulle vara klar för fitt modo...... Fuck off modoSirDIFalot skrev:Rätt sjukt. SÅ bra har han ju inte varit. Siffrorna ljuger lite. Varit ojämn och har mycket att jobba på i sitt spel. Men han är lovande och jag gillar verkligen honom.Salas skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8609056.ab
Han är inte klar, han förhandlar. Vilket förmodligen ett flertal av våra andra spelare också gör.Caveman skrev:förbannat konstigt om reiderborn skulle vara klar för fitt modo...... Fuck off modoSirDIFalot skrev:Rätt sjukt. SÅ bra har han ju inte varit. Siffrorna ljuger lite. Varit ojämn och har mycket att jobba på i sitt spel. Men han är lovande och jag gillar verkligen honom.Salas skrev:http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8609056.ab
Man förstår ju varför han inte blir nervös. Begåvat uttalande.
- SkönaDjurgårn
Irriterande med sånt snack redan nu men det kommer aldrig gå att stävja.
Adam var ganska fantastisk igår men överlag? Grattis Modo och byebye Adam. Whatever.
Adam var ganska fantastisk igår men överlag? Grattis Modo och byebye Adam. Whatever.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Första inlägget uppdaterat med det senaste på silly-fronten.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
- Andy
I detta kattrakande om spelare i skutet av varje säsong är det oftast så att de spelare det rör inte på något sätt är inblandade eller känner till vilka diskussioner deras agenter för. Agenterna känner sig för hos olika klubbar och läcker till media om de får napp. Detta i sin tur gör att värdet på deras tillgång - spelaren - stiger och de tjänar mer pengar. Galet! Men så fungerar det idag.
Sedan finns det andra spelare som aktivit och direkt är inblandade i samtalen med andra föreningar eller ber sina agenter att hitta något nytt alternativt - vad som helst - bara de får en högre lön.
Jag är ganska säker på att Adam är helt fokuserad på DIF och att han inte aktivit själv medverkar i processen. Jag är hundra procent säker på att Adam om vi går upp till SHL vill vara kvar i DIF (däremot vet jag inte alls hur Challe tänker vad avser målvaktsfrågan om vi går upp).
Att Modo (och säkert många andra SHL-klubbar) är intresserade av Adam tycker jag till skillnad från vissa andra skribenter här inne inte är ett dugg förvånande. Han är idag en av Allsvenskans bästa målvakter med fin statistik och ett urstarkt psyke. Tänker er hur det sett ut om han hade haft ett riktigt starkt, rejält defensivt backspel framför sig under hela säsongen. Adam är dessutom ung med en fin teknik och stor potential att bli betydligt bättre. Tänk på att han fortfarande utvecklas och är i början av sin karriär. Slipar han bort det där skitmålet som kommer vissa matcher, bygger upp en ännu bättre fysik, finslipar tekniken och framförallt samlar på sig massor av erfarenheter så kan han gå hur långt som helst. Det är det SHL-klubbarna ser och det är det som förklarar deras intresse.
Sedan finns det andra spelare som aktivit och direkt är inblandade i samtalen med andra föreningar eller ber sina agenter att hitta något nytt alternativt - vad som helst - bara de får en högre lön.
Jag är ganska säker på att Adam är helt fokuserad på DIF och att han inte aktivit själv medverkar i processen. Jag är hundra procent säker på att Adam om vi går upp till SHL vill vara kvar i DIF (däremot vet jag inte alls hur Challe tänker vad avser målvaktsfrågan om vi går upp).
Att Modo (och säkert många andra SHL-klubbar) är intresserade av Adam tycker jag till skillnad från vissa andra skribenter här inne inte är ett dugg förvånande. Han är idag en av Allsvenskans bästa målvakter med fin statistik och ett urstarkt psyke. Tänker er hur det sett ut om han hade haft ett riktigt starkt, rejält defensivt backspel framför sig under hela säsongen. Adam är dessutom ung med en fin teknik och stor potential att bli betydligt bättre. Tänk på att han fortfarande utvecklas och är i början av sin karriär. Slipar han bort det där skitmålet som kommer vissa matcher, bygger upp en ännu bättre fysik, finslipar tekniken och framförallt samlar på sig massor av erfarenheter så kan han gå hur långt som helst. Det är det SHL-klubbarna ser och det är det som förklarar deras intresse.
Senast redigerad av Andy den 2014-03-26 08:40:23, redigerad totalt 1 gånger.
"En Djurgårdare är aldrig nöjd, bara stolt" - Mika Zibanejad
Helt rätt Andy, att han plockar förstaspaden i valfritt SHL-lag är väl ingen som sagt men det är absolut en bra andramålis som säkert inte skulle bli särskilt dyr och han har tveklöst nivån för att utmana en förstamålis vartefter säsongen lider eller i nästföljande. Han har redan utvecklats mycket och inget tyder på att den kurvan planar ut.
Personligen tror jag att Adam skulle må bra av att vara kvar hos oss en säsong till även om vi spelar i Allsvenskan.
En målvakt behöver speltid och skulle han lockas av ett SHL-lag kommer han gjutet få värma bänken.
OM han skulle försvinna känns det faktiskt inte heller som någon gigantisk förlust heller för det bör gå att hitta en lite äldre och minst lika bra målvakt relativt enkelt.
En målvakt behöver speltid och skulle han lockas av ett SHL-lag kommer han gjutet få värma bänken.
OM han skulle försvinna känns det faktiskt inte heller som någon gigantisk förlust heller för det bör gå att hitta en lite äldre och minst lika bra målvakt relativt enkelt.
Fan vad jag vill tavla Challe för att han har släppt lite på "Stockholmsprofilen" och istället värvar bra spelare i första hand.
Förut var det ju helt seriöst tvärtom.
1. Stockholmare
2. Lagaympatier i sin ungdom
3. Hockeykunskap.
Förut var det ju helt seriöst tvärtom.
1. Stockholmare
2. Lagaympatier i sin ungdom
3. Hockeykunskap.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.