Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Inlägg av Jim Morrison »

easer90 skrev:Tycker det gång på gång bevisas att vi behöver förstärka bakåt och inte någon diva till målskytt.
Försvaret har sett dåligt ut förra matchen och denna. Alltså hönsgård-dåligt. Sedan har målskyttet varit risigt hela säsongen. I fem mot fem.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-11-18 20:23:06, redigerad totalt 2 gång.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Praetori »

easer90 skrev:Tycker det gång på gång bevisas att vi behöver förstärka bakåt och inte någon diva till målskytt.
Det enda vi behöver är vi stänger mittzon lite bättre och centrarna ser till att jobba färdigt situationerna och backcheckar i 100 knyck så det inte går åt skogen när backarna kliver på och blir bortgjorda. De kommer lära sig men det gäller att få igång spelet och målskyttet.

Det är inte millennieskiftets DIF som borde kunna spendera 59 minuter i ett lag som BIKs zon. Det är bara att inse att man spelat säkert och försöker bygga ett lag som har en chans att gå upp men samtidigt inte dör utflyttningsdöden om vi blir kvar ett år ett två till i allsvenskan.
Senast redigerad av Praetori den 2013-11-18 20:25:45, redigerad totalt 1 gånger.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Med normal utdelning borde denna period slutat 3-0.
Vi får verkligen ingenting gratis, eller just det, 1-0 är ju självmål.

Efter 2 års prövotid som nya bajen är jag mer än less.
Ta bort mig
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
kaminor

Inlägg av kaminor »

Vi är ju bättre än bikbok. Det är ju bara så. Men allt sabbas av dåliga avslut och tappade markeringar i försvaret. Det är ju Poggi Björn, eller vafan han heter, som är orsaken till att bikbok fortfarande leder den här matchen.
Senast redigerad av kaminor den 2013-11-18 20:26:28, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Zephyrox

Inlägg av Zephyrox »

Är det bara jag som tycker Nils Andersson gör miss efter miss?
Tydligen är jag "omogen" och "oseriös" för att jag vill döpa min son till Fimpen.
ciirree

Inlägg av ciirree »

Thelander om systrarna Westerholm: "Dem sliter hårt och gnäller aldrig!"

Var det han som var ironisk nu eller?
Användarvisningsbild
captcash

Inlägg av captcash »

ciirree skrev:Thelander om systrarna Westerholm: "Dem sliter hårt och gnäller aldrig!"

Asså i jämförelse med resten av BIK så gnäller de nog inte... men sätt dem i ett normalt funtat lag så gnäller de säkert 90ggr mer än värsta gnällkärring!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Zephyrox skrev:Är det bara jag som tycker Nils Andersson gör miss efter miss?
Nej, jag håller med dig. Han verkar vara den som tar motgång sämst av det jag har att döma av säsongen hittills.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ciirree

Inlägg av ciirree »

captcash skrev:
ciirree skrev:Thelander om systrarna Westerholm: "Dem sliter hårt och gnäller aldrig!"

Asså i jämförelse med resten av BIK så gnäller de nog inte... men sätt dem i ett normalt funtat lag så gnäller de säkert 90ggr mer än värsta gnällkärring!
Jo men det är ju hela grejen, man kan inte jämföra med resten av BIK eftersom alla är gnälliga och smutsiga.. usch för Bik Bok
ciirree

Inlägg av ciirree »

Jim Morrison skrev:
Nej, jag håller med dig. Han verkar vara den som tar motgång sämst av det jag har att döma av säsongen hittills.
Jag kan irritera mig på alla dragskott han ska göra hela tiden.. målvakterna hinner förflytta sig och vara beredd innan han får iväg skottet.. fast så verkar de flesta göra nu i DIF, den enda som skjuter direkt är Lofquist men då missar han istället!
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 18/11 2013

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Han har varit så jävla usel idag så det är inte sant. Inte kan jag släppa hans gamla kebabintervju heller.

Och domaren sparkar pucken ur anfallszonen. AAARRRGGGHHHHH!
Användarvisningsbild
minalman
Säsongskort: Ja

Inlägg av minalman »

Den jag egentligen saknar mest är Otto. Han hade alltid en räv bakom örat en sån här match.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
ciirree

Inlägg av ciirree »

Det är också många ute i årets Hockeyallsvenska som ställer frågor enligt kommentatorn, man kan ju fråga sig vilka sorts frågor det gäller! :roll:
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Fall framåt om man jämför med förra matchen. Håller med tidigare inlägg att det behövs förstärkas i försvaret alternativt en bra center. Förhoppningsvis förlorar vi bara med 2-4.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Sv: Re:

Inlägg av SkönaDjurgårn »

minalman skrev:Den jag egentligen saknar mest är Otto. Han hade alltid en räv bakom örat en sån här match.
Håller med. Det värsta är att det kommer ta evigheter innan vi ser en liknande klasspelare i DIF igen.
Skriv svar