Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår'n

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår

Inlägg av -daniel- »

På gränsen till patetiskt att börja gnälla på Zabel i det här läget. Men jag är inte förvånad.
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

Kall-El skrev:
FFFHTB skrev:Kan inte alla som läser härinne bjuda en vän på matchen mot Karskrona? Det är en grymt viktig match och det märks att stödet ger spelarna energi. Gör något bra för Djurgår`n och ta med en polare som kanske inte går så ofta.
Med tanke på att den matchen börjar 18:00 en fredag borde biljetterna snarast ges bort.

Dessutom spelar Sverige avgörande kvalmatch i fotboll samma kväll.

Här hade man chansen att verkligen få till en het match med en hel del publik och så lägger man den inte bara en fredag utan även 18:00. Alla andra dagar och tider hade varit bättre.
18:00 är ju ändå bättre en 19:00 mtp just fotbollen. Underlättar för att hinna se båda vilket är grundtanken med matchstart 18:00 vilket också är varför de har flyttat den.
25/4-2025
förevigtdjurgården

Inlägg av förevigtdjurgården »

-daniel- skrev:På gränsen till patetiskt att börja gnälla på Zabel i det här läget. Men jag är inte förvånad.
Det är gnäll på allt och alla här.

Alltid Oavsett :)
25/4-2025
DIFtorped
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFtorped »

Vi skall spela finalspel i ET exempelvis, rätt bra gjort av Tony! En jävla massa gnäll och hobbyanalyser av notoriska gnällspikar, vi vinner ju för i helvete, vad fan mer kan man begära att vi skall förlora !!!!!!!!

Tack minalman för att du lyser upp forumet!
Senast redigerad av DIFtorped den 2013-10-05 23:33:55, redigerad totalt 1 gånger.
Alberget4A

Inlägg av Alberget4A »

Ni har inte tänkt på att det Zabel säger i intervjun kanske är för att skydda spelarna? Man höjer upp de efter en dålig insats på samma sätt som man försöker hålla kvar spelarna på jorden efter en fantastisk insats? Sånt där som Ferguson var en jävel på..

Bara en tanke liksom.............. Ge Zabel en chans för fan. Vi har 15 poäng på 8 matcher och de finns mycket som kan bli mycket bättre. Vi ligger alltså redan på ett poängsnitt på nästan 2p/match (vilket är vad som behövs för att komma top 3).
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

-daniel- skrev:På gränsen till patetiskt att börja gnälla på Zabel i det här läget. Men jag är inte förvånad.
Är det du som bestämmer när det är patetiskt?
Zabel har stått i DIFs bås tidigare, det handlar inte bara om starten på denna säsong... Folk har faktiskt haft invändningar tidigare mot Zabel.

Men vad vet vi andra, du skriver i alla trådar på detta forum, så jag antar att du är experten som man ska fråga...

klart att inte DU är förvånad...
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är HELT ointressant att DIF spelar slutspel i ET, ska det vara så svårt att begripa.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Alberget4A skrev:Ni har inte tänkt på att det Zabel säger i intervjun kanske är för att skydda spelarna? Man höjer upp de efter en dålig insats på samma sätt som man försöker hålla kvar spelarna på jorden efter en fantastisk insats? Sånt där som Ferguson var en jävel på..

Bara en tanke liksom.............. Ge Zabel en chans för fan. Vi har 15 poäng på 8 matcher och de finns mycket som kan bli mycket bättre. Vi ligger alltså redan på ett poängsnitt på nästan 2p/match (vilket är vad som behövs för att komma top 3).

Ge Zabel en chans...? Under vilken sten har du sovit, han har fått/får så mycket chanser att det är löjligt. Han har inte det som krävs så enkelt är det.
Användarvisningsbild

Inlägg av #87 »

DIF har nog ta mig fan Sveriges gnälligaste fans, så jävla tragiskt.

Sparka Zabel låter som en strålande idé, vem ska vi ta in? Dahlén? Kanske höra om Kenttä är sugen?!
Magnutz

Sv: Djurgårdens IF - Björklöven 5/10 2013 En dag för Djurgår

Inlägg av Magnutz »

Ta det lugnt i tråden.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Nyberabb

Inlägg av Nyberabb »

#87 skrev:DIF har nog ta mig fan Sveriges gnälligaste fans, så jävla tragiskt.

Sparka Zabel låter som en strålande idé, vem ska vi ta in? Dahlén? Kanske höra om Kenttä är sugen?!
För var dag vi inte vinner SM-Guld är något fel....
Vi är Störst
Bäst
Vackrast
Finast
Snyggast
Tuffast
etc...
OBS: INLÄGGET KAN INNEHÅLLA SPÅR AV SARKASM
Först och Främst- ALLTID OAVSETT
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

#87 skrev:DIF har nog ta mig fan Sveriges gnälligaste fans, så jävla tragiskt.

Har inte sett någon som skrivit att Zabel ska sparkas. Däremot vet jag flera som inte bara klagar på Zabel just nu, det har funnits kritik mot honom tidigare.

Folk på detta forum kastar på vissa spelare, så det kan inte vara konstigt att folk ifrågasätter Zabel, han måste visa lite nu, eller är det så att han ska hålla på med junisarna..

Nu tänker inte jag fortsätta denna diskussion denna natt, jag måste villa några timmar för att sedan ge ifk gbg ett välkomnande till StockholmsArenan. jag hoppas att DH fick in en massa pengar idag.
Användarvisningsbild
18DIF91

Inlägg av 18DIF91 »

Jadu, det går dåligt för Djurgårn nu.

Vi ligger ju bara på 4:e plats i serien med 1 match mindre spelad än alla andra.

Första perioden var vi grymt bra, andra mindre bra och tredje hann jag inte se klart då jag skulle hjälpa till med Djurgårdshjälpen.

Dock skönt att vi klarade av att spela en andraperiod utan att åka på torsk periodmässigt, fast nu straffade det sig i 3:e istället verkar det som.

Angående Zabel, tycker han gjort ett hyfsat jobb so far. Sen måste väl saker och ting ändras lite för att vi skall kunna klara det här, vi ligger på 15 poäng nu att jämföra med de 10 poäng vi låg på förra säsongen vid samma tillfälle. Förra säsongen kom vi upp i 16 poäng under omgång 11.

Målmässigt så har vi gjort 24 mål hitills på denna säsong att jämföra med de 16 mål vi skrapade ihop förra säsongen hitills.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Äh, folk bryr sig och är oroliga bara

Jag ser det jag ser under en match, Zabel verkar titta på helt andra matcher under tiden i båset, eller är det bara rökridåer han lägger ut, driver han med Viasats reportrar?

Visst, man kan köra strutsen och låtsas som ingenting har hänt för vi har ju trots allt tagit 3p, sett ur ett kort perspektiv ganska effektivt och klart mindre stressande för våra sköra youngsters.

Vi har en grymt orutinerad trupp, två st. 2:a målvakter och så toppat ovan på det en hygglig tränare som övar som bäst på att bli matchcoach.
Men visst, knappast läge nu att flytta på Zabel nu, känns bara en smula oroande med tanke på vad som komma skall
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:Det är HELT ointressant att DIF spelar slutspel i ET, ska det vara så svårt att begripa.
Typ så jaa
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Skriv svar