European Trophy 2013
-
Re: European Trophy 2013
I kväll vinner vi igen 

- MarcusDaze
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Tveksamt..niklashenriksson skrev:I kväll vinner vi igen
-
Jepp!niklashenriksson skrev:I kväll vinner vi igen
- DIF_Soldier
Fortfarande grymt tidigt att säga något definitivt, men känslan för mig är att det var längesedan jag såg DIF spela med sån spelglädje, och påhittig sådan också, som nu i ET.
Forwards som hämtar fart i uppspelen, snabb avlastning både vid sargerna och bakom mål (oftast), pucken transporteras (nästan) alltid snabbt och/eller effektivt genom mittzon och forchecking som sker synkat... att det där som upplagorna av DIF haft problem med dessa mörka år ser nu i detta tidiga stadie ljusare ut.
Speciellt att vi äntligen på ett smart sätt tar oss in i zon med puckkontroll. Inga dump and fail. De gånger vi dumpar är de genomtänkta med två forwards som snabbt sätter press (minns parodi på dump 11/12 när han som dumpade också var först ner efter puck *ryser*)
Hank och Ahlén sporrar varandra i enforcer-rollen riktigt bra. Hank var väldigt ensam i den rollen ifjol, och när Kalus kom in var självförtroendet redan alltför stukat.
Det finns frö till påhittighet och därför också hopp om ett bra powerplay.
Ta nu inte detta som ett sedvanligt hybrisanfall med tunnelseende och kappvändartendenser som så ofta råder här. Trots alla ljusglimtar är vi långt ifrån stabila hela vägen. Småfel titt som tätt och passivitet vid ledning i tredje. Måtte de tvätta bort rädslan att förlora till den här säsongen. Orkar fan inte med att vi spelar bort matchen genom att stå och glo i mittzon i år igen.
Mycket ser bra ut men icke att förglömma att vi har ridit på en våg av självförtroende. Utan Adams storspel i match ett kanske vi hade haft noll poäng och -10 i plus/minus. Således långt kvar innan prövningarna börjar på riktigt, men ändå trevligt att se att killarna har potential till bra ishockey i sig.
Forwards som hämtar fart i uppspelen, snabb avlastning både vid sargerna och bakom mål (oftast), pucken transporteras (nästan) alltid snabbt och/eller effektivt genom mittzon och forchecking som sker synkat... att det där som upplagorna av DIF haft problem med dessa mörka år ser nu i detta tidiga stadie ljusare ut.
Speciellt att vi äntligen på ett smart sätt tar oss in i zon med puckkontroll. Inga dump and fail. De gånger vi dumpar är de genomtänkta med två forwards som snabbt sätter press (minns parodi på dump 11/12 när han som dumpade också var först ner efter puck *ryser*)
Hank och Ahlén sporrar varandra i enforcer-rollen riktigt bra. Hank var väldigt ensam i den rollen ifjol, och när Kalus kom in var självförtroendet redan alltför stukat.
Det finns frö till påhittighet och därför också hopp om ett bra powerplay.
Ta nu inte detta som ett sedvanligt hybrisanfall med tunnelseende och kappvändartendenser som så ofta råder här. Trots alla ljusglimtar är vi långt ifrån stabila hela vägen. Småfel titt som tätt och passivitet vid ledning i tredje. Måtte de tvätta bort rädslan att förlora till den här säsongen. Orkar fan inte med att vi spelar bort matchen genom att stå och glo i mittzon i år igen.
Mycket ser bra ut men icke att förglömma att vi har ridit på en våg av självförtroende. Utan Adams storspel i match ett kanske vi hade haft noll poäng och -10 i plus/minus. Således långt kvar innan prövningarna börjar på riktigt, men ändå trevligt att se att killarna har potential till bra ishockey i sig.
Säg den glädje som varar
Agreed. Jag tycker alla kedjor har levererat riktigt bra. Huddinge och Kalin fick med sig minst tre utvisningar igår exempelvis. Kruger spelar smart och med kropp. De som inte klickat än är väl de som vi på förhand hade räknat med mest, Johner och Saviano. Även fall de inte producerat så har vi vunnit. Viktigt, viktigt.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Det jag framförallt hoppas är att vi kan få lite kontinuitet i laguppställningen, vi har allt som oftast haft en tendens att hatta så förbannat fram och tillbaka (ibland med all rätt, skall tilläggas). Jag tror på filosofin att spelare känner sig mer trygga i sin omgivning om de fått spela mycket med varandra och verkligen lärt sig hur de andra i ens lina tänker.
Fast i andra matchen var firma Saviano/Johner bra. Tycker de hittar varandra rätt bra och även Ljungh ser helt ok ut. Igår var de väl inte på topp men ändå helt ok. Kunde skapat lite mera i pp kanske. Sen känns de nog extra dåliga för man jämför med förstakedjan som var briljant och kanske kommer vara hela allsvenskans bästa kedja! Hybris kanske?Staten skrev:Agreed. Jag tycker alla kedjor har levererat riktigt bra. Huddinge och Kalin fick med sig minst tre utvisningar igår exempelvis. Kruger spelar smart och med kropp. De som inte klickat än är väl de som vi på förhand hade räknat med mest, Johner och Saviano. Även fall de inte producerat så har vi vunnit. Viktigt, viktigt.
Känns skönt att hitta rätt med kedjorna så tidigt. Hatta inte en massa nu!
-
- Säsongskort: Ja
Ljungh var ju klart bäst i den kedjan igår. Tacklade, jobbade och tog defensivt ansvar, samtidigt som han fungerade bra i snurren i hörnen.
Fan vilken jävla plojturnering det här är egentligen. Trodde alla ettor och tvåor gick till slutspel men bara ettorna och bästa tvåan plus isbjörnarna från berlin som är direktkvalificerade fast de ändå ska spela i en grupp. Hur kan en seriös turnering ens funka så?
Sen är det väl lika bra att vi förmodligen inte går till slutspel. Skulle bara bli massa extra matcher som skulle slita. Skulle kosta mer än det smakar!
Sen är det väl lika bra att vi förmodligen inte går till slutspel. Skulle bara bli massa extra matcher som skulle slita. Skulle kosta mer än det smakar!
Nej, går vi vidare får vi loss pengar vi kan använda för att värva! Slit och slit... i NHL spelar de fan 82 matcher i grundserien, har sällan hört någon gnälla över det. Vi är inga mesar.mb81 skrev:Fan vilken jävla plojturnering det här är egentligen. Trodde alla ettor och tvåor gick till slutspel men bara ettorna och bästa tvåan plus isbjörnarna från berlin som är direktkvalificerade fast de ändå ska spela i en grupp. Hur kan en seriös turnering ens funka så?
Så.. laget som bara spelar i allsvenskan och är för dåliga för European Trophy har alltså tagit mest poäng av alla lagga i turneringen hittills
Räknade ihop lite statistik
Hur många utvisningar som är kvittade har jag inte orkat gå igenom så det är nog inte 100% rätt,
men det ger en fingervisning i allafall.
PP 18,18%
BP 92,86%
Skott effektivitet 11,76%
Skott Totalt 109-119
Hur många utvisningar som är kvittade har jag inte orkat gå igenom så det är nog inte 100% rätt,
men det ger en fingervisning i allafall.
PP 18,18%
BP 92,86%
Skott effektivitet 11,76%
Skott Totalt 109-119
Jag har varit på alla tre hemmamatcherna så här långt, och det finns bara två saker jag stört mig på: Att man lägger en gratis gospelkonsert på Globen samtidigt som fredagsmatchen och som dessutom slutar samtidigt, så det blir tjockt med folk när man ska hem, men inga extrainsatta tåg. Det var säkert lika mycket folk i rörelse som vid ett derby.
Och sen på lördagen så var det "invigning" av Tele2 så när man skulle hem så var det tjockt med folk återigen, då en hel massa med noll koll gick man ur huse för att få sig en "smygtitt" på arenan och se på Kent och Winnerbäck.
Ja, det var synd att jag missade "smygtitten". Jag har ju bara varit där 4 gånger redan, kanske har missat något.
Det var inte ens första konserten på arenan. Per Gessles dynamitorkester var där för flera veckor sedan. Allt som allt kom invigningen som en god tia i evenemang räknat; sju fotbollsmatcher, en konsert. Och en bomb.
Och sen på lördagen så var det "invigning" av Tele2 så när man skulle hem så var det tjockt med folk återigen, då en hel massa med noll koll gick man ur huse för att få sig en "smygtitt" på arenan och se på Kent och Winnerbäck.
Ja, det var synd att jag missade "smygtitten". Jag har ju bara varit där 4 gånger redan, kanske har missat något.
Det var inte ens första konserten på arenan. Per Gessles dynamitorkester var där för flera veckor sedan. Allt som allt kom invigningen som en god tia i evenemang räknat; sju fotbollsmatcher, en konsert. Och en bomb.
Håller med helt, kan vara bra att få in dessa stålar.pulverapa skrev:Nej, går vi vidare får vi loss pengar vi kan använda för att värva! Slit och slit... i NHL spelar de fan 82 matcher i grundserien, har sällan hört någon gnälla över det. Vi är inga mesar.mb81 skrev:Fan vilken jävla plojturnering det här är egentligen. Trodde alla ettor och tvåor gick till slutspel men bara ettorna och bästa tvåan plus isbjörnarna från berlin som är direktkvalificerade fast de ändå ska spela i en grupp. Hur kan en seriös turnering ens funka så?
Kan dessutom tillägga att jag tror det är bättre med dessa extra matcher snarare än sämre, håller laget igång helt. Plus att det kan vara ett bra avbräck från den vanliga lunken i tabellen när det är som vintrigast och mörkast och jävligast.
Och om folk kunde släpa sina bakdelar till matcherna skulle det komma in mera stålar också, men jag antar att 100:- är på tok för dyrt för folk..

Alltid Oavsett.