Alexander skrev:Alla ser ut att gå på halvfart förutom Åberg
Mjo, hans flipp parallellt med vår egen blå till deras forwards gav mig rysningar.
"Vi skiter i detta liksom"
Missade nog det, sitter och tabbar in out då denna match är otroligt tröttsam
Mm, en backhand helt utan möjlighet att gå hem till medspelare. Men å andra sidan, ingen har väl visat något bra ikväll.
Möjligen att backarna spelat sig ur fint en hel del gånger. Sedan har det tagit stopp. Beror väl mycket på att många forwards saknas. Det händer ingenting framåt. Skottpassningen i början var väl det närmsta vi kommit. Såg rätt farligt ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Känns som att jag ser på en websänd div. 3 match. Maken till tröttare kommentator, spel och läktare var det längesen jag stötte på. Kaffe i pappersmugg och iskalla fingrar.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Kall-El skrev:Samtidigt hade SSK massor av spelare borta senast och de vann i alla fall.
Första matchen ja. Vi vann mot Örebro och Leksand med flera spelare borta. Men förr eller senare börjar det ta ut sin rätt. Speciellt när skadelistan bara växer.
minalman skrev:Tänk att gå från ett lag med tre NHL-proffs till detta. Det går ju liksom inte att förstå...
Ja, helt sjukt. Detta är nog det sämsta lag jag sett DIF ställa upp med någonsin. Tycker ändå att dom som spelar försöker. Men det känns som kunnandet eller snarare skickligheten inte är tillräckligt.
Sen måste även jag flika in att gud vad skönt det är med en riktigt bra kommentator!
Jim Morrison skrev:Känns som att jag ser på en websänd div. 3 match. Maken till tröttare kommentator, spel och läktare var det längesen jag stötte på. Kaffe i pappersmugg och iskalla fingrar.
Vi har gått runt på tre kedjor i flera matcher i följd nu. Det har tagit ut sin rätt. Laget är så otroligt slutkört just nu. Finns noll kräm i benen. Och ingen extra energi får vi av att åka till Karlskrona via buss en mörk januaridag och spela inför tysta, förutom seanstrumman, läktare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Väldigt "DIF-ish" på nåt sätt, att först jobba ikapp ett till synes hopplöst läge i tabellen & slå topplag på löpande band, sedan när de mindre spelkunniga lagen står på tur blir vi helt mosade.
Skador har alla lag, så det räknas inte.
Det bara måste se bättre ut i en sån här match, med tanke på hur pinsamt man genomförde förra matchen
Som tur är gäller ju survival of the fittest även inom sportens värld.
För ett undernärt blekt skrajset DIF skulle förmodligen kamma noll i en kvalserie, så då löser man det helt naturligt genom att inte vara tillräckligt bra för att ta sig dit.
Skön....t
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2013-01-16 19:35:26, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Jim Morrison skrev:Känns som att jag ser på en websänd div. 3 match. Maken till tröttare kommentator, spel och läktare var det längesen jag stötte på. Kaffe i pappersmugg och iskalla fingrar.
Bra beskrivet, precis mitt intryck också.
Lite grynig bild, taskig ishall och lokalreklam på sargerna. Det är i sådana här matcher man märker skillnaden på Allsvenskan och Elitserien. Ett bottenmöte mot Timrå alla dagar i veckan före detta.
Senast redigerad av Jim Morrison den 2013-01-16 19:34:59, redigerad totalt 1 gånger.