Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
-
Re: Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
Nummer 10 i Oskarshamn. Killen med galler. Hade mest istid av dom också. Honom ska vi ha! Jävlar vad bra han var.
Linkan Bremberg har gjort tio poäng på 20 matcher. Med det har han ett av lagets högsta poängsnitt. Trots att han spelat på typ 30 procent av sin förmåga. Säger en del om hans potential.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Jag håller med dig. Dock är jag fortfarande en sargad pessimist, men jag börjar känna att ljusglimtarna blir fler och fler!sensei skrev:Man börjar känna lite drag i laget nu. Om någon gör något misstag -- skit samma! Garva och gå vidare. Alla kämpar för varandra och som åskådare gillar jag det jag ser.mutation skrev:Snälla tomten,
I julklapp ber jag om ett DIF som inte tror att de är bättre än vad de är och blir glidare. De ska fortsätta kämpa á la Ölvestad hela vägen in i Elitserien. Vi vet alla att tomten är Djurgårdare så var snäll och uppfyll denna önskan.
Och fred på jorden.
Amen.
Vi har 1-2 spännande nya pjäser som jag knappt kunde ha valt bättre själv.
Jag önskar mig i julklapp av DIF att detta fortgår och som bonus Murray i slutet på säsongen.

2 mål i PP, hur längesen var inte det?
Han är så lat på isen att jag har svårt att hålla mig för skratt ibland. Fanns en rolig sekvens igår när han är först på en fladderpuck som inte gick till icing, men Kalus som kommer 5-10 meter efter kommer ändå före ner och river i forecheckan. Men Linkan såg trots allt lite mer villig ut i närkamperna igår, så en minimal förbättring kan observeras.Mäklaren skrev:Linkan Bremberg har gjort tio poäng på 20 matcher. Med det har han ett av lagets högsta poängsnitt. Trots att han spelat på typ 30 procent av sin förmåga. Säger en del om hans potential.
Sen är det ju givetvis så att om poängen trillar in så får han göra vad fan han vill..
Problemen med Linkan uppstår när poängen uteblir.
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- minalman
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Djurgårdens IF - Oskarshamn IK 21/12 2012
Hellre några spelare som står still och gör poäng än bara såna som åker skridskor men aldrig hamnar i protokollet. Ishockey går ut på att göra mål, inte bara åka skridskor. Egentligen behövs bägge sorterna i laget, speciellt i dagens DIF, där vi sällan får behålla den tredje sorten, de som både åker skridskor och gör mål.
Apropå den ständiga diskussionen om Linkans kvalitéer.
Apropå den ständiga diskussionen om Linkans kvalitéer.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Eller den sekvensen när han fick pucken vid offensiva blå i en till synes 1 mot 1 situation. Problemet var bara att han knappt nådde styrfart. Som sagt, svårt att hålla sig ibland. Nu ska det ju tilläggas att han gjorde en i övrigt riktigt bra match igår.sensei skrev:Han är så lat på isen att jag har svårt att hålla mig för skratt ibland. Fanns en rolig sekvens igår när han är först på en fladderpuck som inte gick till icing, men Kalus som kommer 5-10 meter efter kommer ändå före ner och river i forecheckan. Men Linkan såg trots allt lite mer villig ut i närkamperna igår, så en minimal förbättring kan observeras.Mäklaren skrev:Linkan Bremberg har gjort tio poäng på 20 matcher. Med det har han ett av lagets högsta poängsnitt. Trots att han spelat på typ 30 procent av sin förmåga. Säger en del om hans potential.
Sen är det ju givetvis så att om poängen trillar in så får han göra vad fan han vill..
- SirDIFalot
Menar du friläget? Där hade han ju raketfart, på samma gamla vanliga Linkan sätt, ser ut att röra sig i slow motion men ingen hänger med.elklingo skrev:Eller den sekvensen när han fick pucken vid offensiva blå i en till synes 1 mot 1 situation. Problemet var bara att han knappt nådde styrfart. Som sagt, svårt att hålla sig ibland. Nu ska det ju tilläggas att han gjorde en i övrigt riktigt bra match igår.sensei skrev:Han är så lat på isen att jag har svårt att hålla mig för skratt ibland. Fanns en rolig sekvens igår när han är först på en fladderpuck som inte gick till icing, men Kalus som kommer 5-10 meter efter kommer ändå före ner och river i forecheckan. Men Linkan såg trots allt lite mer villig ut i närkamperna igår, så en minimal förbättring kan observeras.Mäklaren skrev:Linkan Bremberg har gjort tio poäng på 20 matcher. Med det har han ett av lagets högsta poängsnitt. Trots att han spelat på typ 30 procent av sin förmåga. Säger en del om hans potential.
Expert.
- SirDIFalot
http://www.youtube.com/watch?v=hWNtytiCm2o
Nu är matchen uppe.
Gustafsson propp vid 12:10 är rätt fin.
Kalus presenterar sig 19:58 in.
Nu är matchen uppe.
Gustafsson propp vid 12:10 är rätt fin.
Kalus presenterar sig 19:58 in.
Expert.
- SirDIFalot
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11416FOC Farsta skrev:Nummer 10 i Oskarshamn. Killen med galler. Hade mest istid av dom också. Honom ska vi ha! Jävlar vad bra han var.
Vettefan varför han spelade med galler, men han var det i alla fall.
Expert.
Asså ni skämtar verkligen inte när ni pratar om kommentatorn
Tror han att han sänder radio? Tjattrar som en satans kärring på kafferep. Behöver liksom inte kommentera varje gång någon tar den över en linje: "Stefan Holm tar pucken över egen blå DÄR, över röd DÄR, Stefan Holm alltså 36:an, tar pucken över offensiv blå där, nej det gör han inte, Philip Holm ska jag säga, nu byter Oskarshamn vilka spelare kommer in? Det är Mccrath alltså amerikanen osv"....
Hur står ni ut att se skiten utan att mutea?
Förövrigt, Linkans framspelning till Kalus i första perioden... Där har ni något att sukta över ni som säger att han är en dålig skridskoåkare. Sen är det underbart att se något förutom Ölvestad som tacklar. Syftar på Kalus propp i första!

Hur står ni ut att se skiten utan att mutea?

Förövrigt, Linkans framspelning till Kalus i första perioden... Där har ni något att sukta över ni som säger att han är en dålig skridskoåkare. Sen är det underbart att se något förutom Ölvestad som tacklar. Syftar på Kalus propp i första!
Senast redigerad av Manijock den 2012-12-22 13:48:52, redigerad totalt 1 gånger.
- SirDIFalot
Mats Strandberg är ju dessutom en extremt erfaren kommentator. Tycker han borde kunna hålla en något högre nivå. När Åberg hade pucken sa han att det var Granath, bara för att han såg en 4:a på ryggen antar jag, men man bör ju kunna skilja på en rightare och leftare, särskilt dom två som inte direkt är särskilt lika i åkstilen eller storleken.
Expert.
Han kallade ju även Gustafsson för Granath vid målet så verkar ha snöat in en del på Elias överlagSirDIFalot skrev:Mats Strandberg är ju dessutom en extremt erfaren kommentator. Tycker han borde kunna hålla en något högre nivå. När Åberg hade pucken sa han att det var Granath, bara för att han såg en 4:a på ryggen antar jag, men man bör ju kunna skilja på en rightare och leftare, särskilt dom två som inte direkt är särskilt lika i åkstilen eller storleken.

-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Bästa matchen alla gånger under denna säsong. Tycker egentligen inte någon gjorde en dålig match utom möjligtvis Lidström som gjorde 2 indianare framför eget mål som höll på kosta oss 2 mål bakåt.
Verkar som hela laget lyfts nu när man inte längre kan förlita sig på Gabbe och Bengan.
Spelare som Holm, Gustafsson och Sörensen har växt något otroligt på sistone. Både Holm & Gustafsson har vågat på sig en del offensiva soloräder som jag gillar, tycker det är helt rätt att backar när tillfälle ges går på mål.
Ölvestad.. Oj oj, han har verkligen hittat tillbaka till 09/10-formen! 5 plus!
Nya tjecken Kalus ser väldigt väldigt lovande ut, tacklar likt Murray och åker skridskor som Tim, han kommer vi dra nytta av.
Stefan Söder, seriöst, vad gör han i Division 1??! Killen är ju för fan stekhet, vilken jäkla klubbteknink! Hoppas vi kan förlänga honom.
Reideborn,... har sagt det tidigare och säger det igen. Låt honom stå oftare! Killen är ju magisk!
Jäkla skönt att vi har 2 målvakter som spelar i världsklass.
Vill noga dela ut 5p till de flesta i denna match.
Linkan, seriöst.... Visst han gör några fina passningar, men han orkar ju för fan ingenting! När han kom fri så saktar han för att han är så jävla långsam och passar istället för att gå på mål. Och ett annat friläge sumpade han och sköt målvakten rakt i magen. Svagt.
Hoppas att vi får se en repris på onsdag!
Verkar som hela laget lyfts nu när man inte längre kan förlita sig på Gabbe och Bengan.
Spelare som Holm, Gustafsson och Sörensen har växt något otroligt på sistone. Både Holm & Gustafsson har vågat på sig en del offensiva soloräder som jag gillar, tycker det är helt rätt att backar när tillfälle ges går på mål.
Ölvestad.. Oj oj, han har verkligen hittat tillbaka till 09/10-formen! 5 plus!
Nya tjecken Kalus ser väldigt väldigt lovande ut, tacklar likt Murray och åker skridskor som Tim, han kommer vi dra nytta av.
Stefan Söder, seriöst, vad gör han i Division 1??! Killen är ju för fan stekhet, vilken jäkla klubbteknink! Hoppas vi kan förlänga honom.
Reideborn,... har sagt det tidigare och säger det igen. Låt honom stå oftare! Killen är ju magisk!
Jäkla skönt att vi har 2 målvakter som spelar i världsklass.
Vill noga dela ut 5p till de flesta i denna match.
Linkan, seriöst.... Visst han gör några fina passningar, men han orkar ju för fan ingenting! När han kom fri så saktar han för att han är så jävla långsam och passar istället för att gå på mål. Och ett annat friläge sumpade han och sköt målvakten rakt i magen. Svagt.
Hoppas att vi får se en repris på onsdag!
Fast nu verkar ju Linkan vara inblandad i ALLT som Johner-kedjan skapar. Dessutom den kedjan som skapar mest! Verkar ha blivit modernt att störa sig på Bremberg. Gubben är på G!1962FenderStrat skrev: