Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Malto

Re: Djurgårdens IF - Almtuna IS 3/12 2012

Inlägg av Malto »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:Har Granath petats av sportsliga skäl senaste två matcherna eller har han blivit skadad? Står ju att han ska spela sen är det Lidström i alla fall.
Granath spelade några byten i första perioden är jag rätt säker på.
Japp, men såg ut att ha ont typ i ljumskarna och klev av.
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Jepe »

Manijock skrev:Höjdpunkter någonstans? Eller kommer den där äckelsiten behålla dem för sig själv?
Dock bara målen.

http://www.hockeysverige.se/article/137 ... andra-raka
Senast redigerad av Jepe den 2012-12-03 22:26:12, redigerad totalt 1 gånger.
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Manijock skrev:Höjdpunkter någonstans? Eller kommer den där äckelsiten behålla dem för sig själv?
Hockeyallsvenskan.se's fantastiska matchsammanfattning finns att beskåda här, håll i hatten:
http://www.hockeysverige.se/article/137 ... andra-raka

EDIT: 2:a på pucken. :|
Senast redigerad av -daniel- den 2012-12-03 22:26:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Är det bara jag eller letar alla efter nåt att klaga på nu när vi äntligen tycks ha hittat formen met positivanda tack! Tur att ni inte är spelare i alla fall då hade vi kvalat till div 1.
Användarvisningsbild
Alexander

Inlägg av Alexander »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu har vi byggt en grund för att kunna röra oss uppåt i tabellen.

Det som känns så hopplöst är att vi behöver vinna 5 av de 6 kommande matcherna också ifall vi vill lägga oss i kriget om top 3.
Skulle tro att vi behöver vinna 4 av de 6 kommande för att hamna top 7.

Serien har "satt sig" och de översta lagen tappar inte många poäng.
Jag har oehört svårt att tro att vi ska kunna fortsätta vinna. Särskilt inte när Murray, Gabbe och Bengan snart är ett minne blott alla tre.

Vinsten ikväll gav mig ingen större glädje, bara lättnad. Förnedringen mot Karskrona kan komma att bli kostsam.

Kan man hoppas att vi vinner andra halvan av serien?
Vi måste nästan göra det.

Befinner mig mellan hopp och förtvivlan just nu. Nästa match känns på något vis avgörande. Ska vi ta klivet uppåt, eller falla tillbaka mot avgrunden.

Kämpa DIF
De här med avgörande matchen har väl snackats om ett antal gånger vid det här laget
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

minalman skrev:
Konstig match. Spöklik stämning...
Vi möter Almtuna, en isande kall och tråkig måndag i början på december. Där har du förklaringen.
Användarvisningsbild
zetterberg_88

Inlägg av zetterberg_88 »

Tycker skottstatistiken speglar matchen bra med tanke på publikens idioti. Så fort man försöker vara kyliga pch spela
Pucken i anfallszon buar publiken och skriker skjut vad tror ni då händer? Så jävla idiotiskt
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Befinner mig mellan hopp och förtvivlan just nu. Nästa match känns på något vis avgörande. Ska vi ta klivet uppåt, eller falla tillbaka mot avgrunden.
Delar min syn på det hela totalt! Känns riktigt jobbigt just nu faktiskt; vad händer framöver..? :?
Sedan börjar jag alltmer tvivla på laget som på många punkter ser överskattat ut. Har vi verkligen ett lag för top3? Är vi bättre än så här? Kan det överhuvudtaget lossna eller får vi just nu ut max av laget?

Vilka ska producera?
Vad har vi för lirare för pp?
Backarna?

Dessvärre ser övriga lag ut att kunna matcha oss bra oavsett vilka kort vi delar ut.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Alexander skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Nu har vi byggt en grund för att kunna röra oss uppåt i tabellen.

Det som känns så hopplöst är att vi behöver vinna 5 av de 6 kommande matcherna också ifall vi vill lägga oss i kriget om top 3.
Skulle tro att vi behöver vinna 4 av de 6 kommande för att hamna top 7.

Serien har "satt sig" och de översta lagen tappar inte många poäng.
Jag har oehört svårt att tro att vi ska kunna fortsätta vinna. Särskilt inte när Murray, Gabbe och Bengan snart är ett minne blott alla tre.

Vinsten ikväll gav mig ingen större glädje, bara lättnad. Förnedringen mot Karskrona kan komma att bli kostsam.

Kan man hoppas att vi vinner andra halvan av serien?
Vi måste nästan göra det.

Befinner mig mellan hopp och förtvivlan just nu. Nästa match känns på något vis avgörande. Ska vi ta klivet uppåt, eller falla tillbaka mot avgrunden.

Kämpa DIF
De här med avgörande matchen har väl snackats om ett antal gånger vid det här laget
Så....du menar helt enkelt att jag för ett meningslöst resonemang då?

Tack för din upplysta kommentar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev: Befinner mig mellan hopp och förtvivlan just nu. Nästa match känns på något vis avgörande. Ska vi ta klivet uppåt, eller falla tillbaka mot avgrunden.
Delar min syn på det hela totalt! Känns riktigt jobbigt just nu faktiskt; vad händer framöver..? :?
Sedan börjar jag alltmer tvivla på laget som på många punkter ser överskattat ut. Har vi verkligen ett lag för top3? Är vi bättre än så här? Kan det överhuvudtaget lossna eller får vi just nu ut max av laget?

Vilka ska producera?
Backarna?

Dessvärre ser övriga lag ut att kunna matcha oss bra oavsett vilka kort vi delar ut.
Hade Linkan kommit upp i den klass man kan kräva så tycker jag vi på pappret har ett lag för top 3, ja. Även utan NHL-spelarna.

Backsidan känns ju desto mer tveksam.
Användarvisningsbild
Vikas

Inlägg av Vikas »

Slutfasen av matchen med den aningen jobbiga "kommentatorn" som pratar över klacken.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Ja backsidan är ju tyvärr.. sådär.

Enligt mig är det dom tilltänkta toppbackarna som inte presterat på förväntad nivå så vi får en alldeles för slätstruken backsida.

Timmy och Lidström under förväntan och Granath har väl varit OK men inte mer.

Lennhammer, Holm och Gustafsson ligger väl däremot där man hade förväntat sig. De gör inte bort sig och är inne på få mål bakåt.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Är det någon som vet varför Stefan Gråhns fick abuse of officials och match penalty vid Landeskogs 3-0 mål? Jag märkte det inte ens. Varför var han arg i så fall?
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

SirDIFalot skrev:Är det någon som vet varför Stefan Gråhns fick abuse of officials och match penalty vid Landeskogs 3-0 mål? Jag märkte det inte ens. Varför var han arg i så fall?
Det kanske går att se i klippet två inlägg upp? Nån som vet?
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

-daniel- skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
-daniel- skrev:

Vilka ska producera?
Backarna?

Hade Linkan kommit upp i den klass man kan kräva så tycker jag vi på pappret har ett lag för top 3, ja. Även utan NHL-spelarna.

Backsidan känns ju desto mer tveksam.
En Linkan i form hade förbättrat vårt PP ordentligt. Med det hade vi säkerligen haft betydligt fler poäng.
Hoppas Linkan kommer tillbaka och att det är skadorna som hindrat honom. Han kan inte ha tappat så mycket på några månader (eller?).
Skriv svar