Tingsryd AIF - Djurgårdens IF 23/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Tingsryd AIF - Djurgårdens IF 23/11 2012

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:Trist att Lanedskog mer eller mindre bekräftade att han också måste dra snart.
Tycker dock inte landeskog har bidragit med så värst mycket sista matcherna, lite väl puckkär och nonchalant på slutet! Fast det är jävligt trist ändå, hoppas dom kommer tillbaka efter nyår om hela nhl blir inställt!
Äh. Han är ju vår bästa forward och extremt nyttig över hela isen. Hörnqvist har ju varit betydligt mer anonym. Men han kan ju få ett par matcher på sig att "komma in det".
Tycker inte Landeskog är i närheten av Ottoson, faktiskt. Men det är jättetråkigt att bli av med Gabbe, han gör ett sjukligt sanslöst hårt jobb. Förväntade mig faktiskt inte att han skulle spela så mycket boxplay och offra sig så bra för laget som han visat sig göra i match efter match.

I övrigt gör vi en stabil instats. Underbart trevligt med tredje raka...!
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Magnutz skrev:Gabbe dödade taifs sista pp i stort sett på egen hand. Han gör så jävla mycket att det blir smärtsamt om/när han drar.
Han har tre matcher kvar sen drar han
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
http://www.djurgardshjalpen.com/
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

#10 skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:Trist att Lanedskog mer eller mindre bekräftade att han också måste dra snart.
Tycker dock inte landeskog har bidragit med så värst mycket sista matcherna, lite väl puckkär och nonchalant på slutet! Fast det är jävligt trist ändå, hoppas dom kommer tillbaka efter nyår om hela nhl blir inställt!
Äh. Han är ju vår bästa forward och extremt nyttig över hela isen. Hörnqvist har ju varit betydligt mer anonym. Men han kan ju få ett par matcher på sig att "komma in det".
Håller inte med dig om Hörnqvist!
Okej!

Jag tycker inte han är lika kreativ med pucken eller lika smart i sitt agerande utan puck. Men som sagt. Han ska ju få tid på sig också. Och är givetvis vår bästa forward om Landeskog sticker. Menar inte att Bengan är dålig.
Expert.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
SirDIFalot skrev:
#10 skrev:
Håller inte med dig om Hörnqvist!
Okej!

Jag tycker inte han är lika kreativ med pucken eller lika smart i sitt agerande utan puck. Men som sagt. Han ska ju få tid på sig också. Och är givetvis vår bästa forward om Landeskog sticker. Menar inte att Bengan är dålig.
Bengan gör så mycket mer än att leka med pucken. Han tillför energi, tacklas, täcker målvakten, stressar motståndarna.

EDIT; Säger inte att Landeskog inte gör det, men Bengan tycker jag gör det mer än vad Landeskog gör.
Senast redigerad av Axel_K den 2012-11-23 21:33:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

AdamPickard skrev:Någon som har nåt att kommentera om Chet? Var han lika bra som mot Örebro eller hade han bara lite att göra? Han höll ju ändå nollan! :D
Jag gillar Chet. Tycker han är riktigt bra.

Enda funderingen:
Varje gång han ska ut och stoppa pucken ser det märkligt ut. Han står liksom kvar och tar bort medspelarnas åkvägar. Man tror han ska passa pucken vidare men väntar och väntar.
Jag blir helt snurrig och orolig av det. Även backarna ser ut att bli fundersamma.

Men stoppa puckar, det kan han.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

BaronVonDif skrev:
Magnutz skrev:Gabbe dödade taifs sista pp i stort sett på egen hand. Han gör så jävla mycket att det blir smärtsamt om/när han drar.
Och någon match efter drar Bengan. Det var kul så länge det varade.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Axel_K skrev: Bengan gör så mycket mer än att leka med pucken. Han tillför energi, tacklas, täcker målvakten, stressar motståndarna.
Tycker du att Bengan tillför mer energi i sitt spel än Landeskog? Och tacklas mer? Bengan undviker ju gärna att tacklas. (Det behöver inte vara dåligt, det menar jag inte)

Håller inte med dig alls om ovanstående. Gabriel är mycket bättre overall.
Expert.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
AdamPickard skrev:Någon som har nåt att kommentera om Chet? Var han lika bra som mot Örebro eller hade han bara lite att göra? Han höll ju ändå nollan! :D

Enda funderingen:
Varje gång han ska ut och stoppa pucken ser det märkligt ut. Han står liksom kvar och tar bort medspelarnas åkvägar. Man tror han ska passa pucken vidare men väntar och väntar.
Jag blir helt snurrig och orolig av det. Även backarna ser ut att bli fundersamma.

Ribban och stolparna var ju väldigt lägligt placerade också men visst är han bra, utstrålar inget lugn men vad gör det om man håller nollan.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail".Ralph Waldo Emerson
Användarvisningsbild
AdamPickard

Inlägg av AdamPickard »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
BaronVonDif skrev:
Varför drar Bengan så snart? Han har ju inte varit i Sverige alls länge?
Eller gäller den där 183 dagars regeln oavsett var man bott så länge man är utanför USA?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

AdamPickard skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
BaronVonDif skrev:
Eller gäller den där 183 dagars regeln oavsett var man bott så länge man är utanför USA?
Han har 11 matcher kvar på kontraktet.
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Daniel08 skrev:
SirDIFalot skrev:S24 är ju ett riktigt bra substitut till Viasat. Det skulle ju inte gå att kolla överhuvudtaget om matcherna höll den kvalitén som hockeyallsvenskan.se sänder.

Fattar inte hur ni orkar klaga på S24.
Klagade inte på sändningen utan mer på de uttalanden som Herr Rosenrasande gör. Men de e klart jobbar man för aftonhoran måste han väl provocera.
Tror inte han provocerar medvetet, tyvärr. Han håller inte tanken fast i sinnet och upprepar dårskaper som att "Tingsryd e värda en poäng.." för att de orkar rycka upp sig ett par sekvenser och skjuta ett skott eller två. Vi hade ju en handfull heta chanser som borde varit mål samt 2 som blev mål. Jag tror nog att det vore mer smart att påstå i direktsändning att taif inte var värda ett jävla skvatt. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
BaronVonDif

Inlägg av BaronVonDif »

Som Ros sa, utan Bengan,Landeskog,Murray,Åberg och Wennberg under junior VM är vi en "sitting duck", måste hitta nya Nhl alternativ.
Axel_K

Inlägg av Axel_K »

SirDIFalot skrev:
Axel_K skrev: Bengan gör så mycket mer än att leka med pucken. Han tillför energi, tacklas, täcker målvakten, stressar motståndarna.
Tycker du att Bengan tillför mer energi i sitt spel än Landeskog? Och tacklas mer? Bengan undviker ju gärna att tacklas. (Det behöver inte vara dåligt, det menar jag inte)
Tycker att Bengan tillför mer energi i laget än vad Landeskog gör, kan vara för att han spelar med Jimmie men det är så det ser ut iallafall. Bengan tacklas inte som Landeskog gör, jag skrev lite för fort. Jag tycker att Bengan tacklas för att ta pucken, och gör det också. T.ex första matchen när han tog pucken bakom deras mål i BP. Bengan vinner mer närkamper, men Landeskog är bättre defensivt i egen zon.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

BaronVonDif skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:

Enda funderingen:

Ribban och stolparna var ju väldigt lägligt placerade också men visst är han bra, utstrålar inget lugn men vad gör det om man håller nollan.
En sak är då säker. Det är INTE målvakterna våra som orsakat att vi ligger så illa till i tabellen.
Användarvisningsbild
minalman

Tingsryd AIF - Djurgårdens IF 23/11 2012

Inlägg av minalman »

AdamPickard skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:
BaronVonDif skrev:
Det där är diskuterat redan, när han försvann till Schweiz. Han var i Sverige hela sommaren.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar