Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Nummer19
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Malmö - Djurgårdens IF 4/11 2012

Inlägg av Nummer19 »

Malto skrev: Mysgubbe med humor efterlyses.
Leif Boork?
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Blueberry hill

Inlägg av Blueberry hill »

Förstår mig inte på årets upplaga, helt under isen i 45 min, sedan, helt plötsligt ett till synes nytt lag med två mål och bud på fler, varför kan ni inte uppträda som sista 15 ?
DIF Småland
Kalle

Inlägg av Kalle »

Jag började fundera lite efter dagens match vad som egentligen hänt med DIF. Framförallt såklart den här säsongen och förra. Men överlag känner man inte igen DIF nu med det lag man vill att det ska vara.

En del av orsaken till detta är givetvis värvningar som inte fallit ut som man hoppats, samtidigt som etablerade spelare inte fått ut så mycket av sitt spel som man hoppats så.
Men frågan är då: Varför?
Jämför man vår trupp med de andra topplagens trupper så borde vi ligga med i absoluta toppen.

Jag känner att man tappat mycket av det spel och mentalitet som var DIF's signum förr om åren: "Vad fan vill du"-hockey, kombinerat med en syn på sig själv som lite bättre och lite finare (alltså samma attityd som t.ex. Kanada).

Man har på något sätt förlorat sin identitet och blivit något annat.
Jag njöt i stora drag när man mötte Örebro och DIF var på dem hela tiden och markerade att "DET ÄR VI SOM ÄR DIF". Man såg på örebroarna att då var det inte roligt att spela.

Henrik Eriksson är egentligen precis en sån spelare, men i år har han knappast varit jobbig att möta. Detta gäller också många andra i truppen.
Jag vill att efter varje avblåsning ska tre forwards stå i ansiktet på motståndarnas målvakt.

Detta var kanske bara flum, men jag känner en stor frustration över situationen som den är just nu....
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev: Lägg fram lite riktiga resonemang bakom dina grova anklagelser istället.
Jag har sagt det jag vill säga. Sen har det inte riktigt nått ända fram till dig, men PM:a mig om du är så nyfiken.
"Play for the name on the front of the shirt, and they'll remember the name on the back." - Tony Adams
Användarvisningsbild
Malto

Inlägg av Malto »

Kalle skrev:Jag började fundera lite efter dagens match vad som egentligen hänt med DIF. Framförallt såklart den här säsongen och förra. Men överlag känner man inte igen DIF nu med det lag man vill att det ska vara.

En del av orsaken till detta är givetvis värvningar som inte fallit ut som man hoppats, samtidigt som etablerade spelare inte fått ut så mycket av sitt spel som man hoppats så.
Men frågan är då: Varför?
Jämför man vår trupp med de andra topplagens trupper så borde vi ligga med i absoluta toppen.

Jag känner att man tappat mycket av det spel och mentalitet som var DIF's signum förr om åren: "Vad fan vill du"-hockey, kombinerat med en syn på sig själv som lite bättre och lite finare (alltså samma attityd som t.ex. Kanada).

Man har på något sätt förlorat sin identitet och blivit något annat.
Jag njöt i stora drag när man mötte Örebro och DIF var på dem hela tiden och markerade att "DET ÄR VI SOM ÄR DIF". Man såg på örebroarna att då var det inte roligt att spela.

Henrik Eriksson är egentligen precis en sån spelare, men i år har han knappast varit jobbig att möta. Detta gäller också många andra i truppen.
Jag vill att efter varje avblåsning ska tre forwards stå i ansiktet på motståndarnas målvakt.

Detta var kanske bara flum, men jag känner en stor frustration över situationen som den är just nu....
De känns rädda. Det är problemet.
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

minalman skrev:Vi hade vunnit idag (3p) om Douglas varit hel. Så illa var det alltså inte. Om Printz och Bengan ansluter blir det sköj.
Jag tänkte så också, fast om Fimpen i BP som hade täckt skottet som Ljungh aktade sig för. Men jag har insett att det inte fungerar så eftersom vi allt som oftast bara har förmågan att hämta upp underläge till lika. Det kan vara ett eller sju mål, spelar ingen roll - vi kan hämta igen men sen tar det stopp och vi väntar på straffar.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:
SirDIFalot skrev: Lägg fram lite riktiga resonemang bakom dina grova anklagelser istället.
Jag har sagt det jag vill säga. Sen har det inte riktigt nått ända fram till dig, men PM:a mig om du är så nyfiken.
Vi kan väl bara den den mest konstiga? "Nonchalant straff"

I vad ligger det nonchalanta att lägga den mest inövade och fokuserade straffen under straffläggningen? Är det mer nonchalant att ha en inövad variant än att bara åka fram och skjuta?
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

Det verkar vara en big-deal för dig. Men kalla fan inte folk idioter och sånt skit. Är så jävla löjligt, och tråkigt att svara då. Bara ett tips...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:Det verkar vara en big-deal för dig. Men kalla fan inte folk idioter och sånt skit. Är så jävla löjligt, och tråkigt att svara då. Bara ett tips...
Jag försöker undvika det i största möjliga grad. Men när du kallar den "nonchalant" och "respektlös" och jag ber om resonemang till de anklagelserna och du vägrar svara och bara fortsätter med grova uttalanden som "hoppas han får en utskällning efteråt" vad förväntar du dig då?

Och nu undvek du frågan igen.
Expert.
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

minalman skrev:Vi hade vunnit idag (3p) om Douglas varit hel. Så illa var det alltså inte. Om Printz och Bengan ansluter blir det sköj.
Hur tänker du med Printz? En till defensiv back som genom åren har drällt en hel del med pucken. Visst han blev bättre de sista åren i DIF men han känns inte som den back vi behöver lägga pengarna på just nu.

Bengan behövs verkligen... vi har verkligen en oförmåga att göra mål i laget.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:
Nummer19 skrev:Det verkar vara en big-deal för dig. Men kalla fan inte folk idioter och sånt skit. Är så jävla löjligt, och tråkigt att svara då. Bara ett tips...
Jag försöker undvika det i största möjliga grad. Men när du kallar den "nonchalant" och "respektlös" och jag ber om resonemang till de anklagelserna och du vägrar svara och bara fortsätter med grova uttalanden som "hoppas han får en utskällning efteråt" vad förväntar du dig då?

Man kan välja sina ord. Förväntar mig lite mer av en moderator. Inte för att jag tar åt mig men att kalla folk pajaser och idioter till höger och vänster över ett forum är barnsligt.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

tomten skrev:
Hur tänker du med Printz? En till defensiv back som genom åren har drällt en hel del med pucken. Visst han blev bättre de sista åren i DIF men han känns inte som den back vi behöver lägga pengarna på just nu.

Bengan behövs verkligen... vi har verkligen en oförmåga att göra mål i laget.
Innan säsongen hade jag älskat Printz. Då tyckte jag vi behövde muskler framför mål. Men nu har vi fått in Douglas och löst det. Även om det såklart är temporärt... Just nu skulle jag föredra en powerplay-back. När Erik Gustafsson är vår bästa så har vi problem.
Expert.
Användarvisningsbild
Nummer19

Inlägg av Nummer19 »

SirDIFalot skrev:
Men ta det i PM o du vill mig nåt, tror folket här har tröttnat på "vårt" tjafs.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Nummer19 skrev:
SirDIFalot skrev:

Man kan välja sina ord. Förväntar mig lite mer av en moderator. Inte för att jag tar åt mig men att kalla folk pajaser och idioter till höger och vänster över ett forum är barnsligt.
Kan bara säga det jag skrev nyss. Det är inte något jag vill göra och försöker undvika. Men när någon kallar en spelare i DIF för vissa saker utan att ens presentera några resonemang för det blir jag lack. Det här är liksom ingen samlingsplats för alla som vill kalla spelarna i DIF för olika saker utan att sedan behöva förklara sig.
Expert.
Användarvisningsbild
minalman

Inlägg av minalman »

tomten skrev:
Det behövs rutin och stadga för att alla hjärnspöken ska släppa i laget. Printz skulle bidra med sånt.
- Fucking moral! (Astrit Ajdarevic, Svensk Mästare 2019)
Skriv svar