Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
-
Re: Djurgårdens IF - IF Troja-Ljungby 25/10 2012
Challe har absolut 0 i pondus! helt sjukt. Såg serien 24/7 Road To Winter Classic Flyers/Rangers för ett tag sen. Vilken skillnad i pondus mellan rangers tränare och Challe. Helt sjukt.
Sen är Challe verkligen kass som tränare, verkligen inget tränarmaterial. Snacka om att han bara får tränarjobb för vad han gjort som spelare! HELVETE VAD DÅLIG HAN ÄR! IN MED NÅGON SOM KAN LEDA ETT LAG. Challe är ju bara tränare på hobbynivå för i helvete. KATASTROF!!!
Sen är Challe verkligen kass som tränare, verkligen inget tränarmaterial. Snacka om att han bara får tränarjobb för vad han gjort som spelare! HELVETE VAD DÅLIG HAN ÄR! IN MED NÅGON SOM KAN LEDA ETT LAG. Challe är ju bara tränare på hobbynivå för i helvete. KATASTROF!!!
Det är fan inte så dumt tänkt. Janne känns som rätt man att kasta in i omklädningsrummet. Lite lagom dos "galning", passion, driv, och ingen tolerans för halvmesyrer. Han vet dessutom bevisligen hur man tar ett lag till ES. Rejält revanschsugen lär han vara också. Jag röstar för Janne!Supportern skrev:In med Janne Karlsson från Växjö!!! Inte någon internvärvning som sist.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Man blir ju deprimerad av det här. Trodde dom hade fått lite självförtroende efter 4 segrar. Varför får varje liten byhåla ihop sina lag så dom spelar för varandra OCH SOM LAG TILLSAMMANS O KÄMPAR OCH INTE VI?????. Man börjar undra var felet ligger?..Ingen som tar tag i det?.Challes?Ingen spel ide? Vi tror vi är bättre än vad vi är?..
Nej det är sant. Lirar man i NHL där man möter spelare som Crosby, Ovechkin, Chara osv, så klarar man inte av att spela i svenska andraligan där motståndet heter Johansson, Karlsson, Lundström och jag, på grund av det skiljer några meter på planen.Gibbs skrev:Det var en solklar fasthållning av Murray. Inte mycket att prata om. Tycker Murray inte alls var bra idag. Och man såg hur svårt han hade när Troja spelarna åkte skridskor.. Och bara för man spelar i NHL behöver det inte innebära att man är bra på större rink.Acke83 skrev:Utvisningen på murray var ju också fel tycker jag, på reprisen såg det helt klart ut som om han och trojja spelaren både höll om varandra klubbor utan att veta om det
Kom igen nu för fan, Murray gör itne sin bästa match idag. MEN likförbannat är han bäste back på isen, då spelare som Timmy, Gustafsson och Lidström lyckas med bedriften att vara klart sämre.
Då väljer du likförbannat att kasta skit på allsvenskans bäste defensiva back? Bra val av syndabock min tokiga vän.
Nej, inte mer inavlade gamla hjältar som floppar sönder.. Jag älskar Wikegård, Hardy, Challe osv men det är fan dax att ta in nån elak jävla skogstomte som sätter lite press på killarna istället för att flänga sig med fyndiga oneliners.ruffsarn skrev:In med Wikegård!
In med nån galen rysk tränare som inte kan ett ord svenska och bara kastar flaskor på spelarna när de inte blöder ur ögonen efter varje byte. En tränare som kan ge oss något NYTT och få respekt med sig istället för våra mjäkiga "mjaanäaee det var väl inget vidare kanske, eller huuur?"-tränare som pillar sig i naveln på Östermalm.
Sluta fördärva våra gamla hjältar, in med något nytt och ondskefullt, nån med jävulsk taktisk hjärna och som inte har någon koppling ALLS till vår organisation sen tidigare!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
- Lee Harvey Oswald
Jag börjar tro på allvar att "Ey-Lenn-Hammer" & E.Gustavsson är "lite efterblivna"/"långsamma".Mäklaren skrev:Är du seriös när du påstår att Lennhammer gör en bra match? Har sällan skådat en back spela fast sig så många gånger och slå så många felpassningar under en match som han gjorde idag.zetterberg_88 skrev:Tyckte pontus åberg var bland de som fick ok även fast han spela typ 5 min tyckte alla kladda otroligt mycket med puck från gabbe och dogge till jimmie och co. Lennhammer gör en bra match igen.
Det krävs att en hel del fundamentalt viktiga beståndsdelar saknas i huvudet för att man i match efter match ska kunna uppträda som dom gör
Men eeey, deppa inte ihop killar, se er omkring.
Det finns likasinnade vart ni än tittar
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- diftobbe89
Gabbe satte 3-4 härliga högerkrokar i ansiktet på Dahlström, av någon anledning börjar man alltid slåss efter signalen i Djurgården. Hjälper ju jävligt mycket då.1962FenderStrat skrev:Gabbe blir tokig:
Ta en fight mitt i matchen och gör allt vafan som går för att vända matchbilden till våran fördel.
Äckliga sopor är vad vi är
Spela fult
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Nu är det dags för ett tränarbyte. Kicka Challe omedelbart, nu är det ingen mening med att dra ut på det.
Avskaffa tre mot tre.
- -daniel-
Jag skäms.
Är man ett random bonnlag och jobbar stenhårt så vinner man i dagsläget mot Djurgården. Det här bottenlösa hålet vi sögs in i våras kommer vara oändligt djupt...
Är man ett random bonnlag och jobbar stenhårt så vinner man i dagsläget mot Djurgården. Det här bottenlösa hålet vi sögs in i våras kommer vara oändligt djupt...
Pinsamma Djurgår'n, ja det är pinsamma Djurgår'n.
Seriöst. Jag klarar inte av att gå på fler matcher när det ser ut så här. Jag känner mig våldtagen och vill bara lägga mig i fosterställning och gråta. Det är oförklarligt hur vi kan vara så kassa. Helt sanslöst. TVÅ (!!) skott på mål i andra perioden, FEM skott i tredje när vi borde jaga järnet för att komma ikapp. 16 skott totalt. Det är ett skämt.
När vi är i anfallszon slickar vi sargerna och grottar ner oss i hörnen. Troja går rakt på mål och känns fan så mycket giftigare. Det är bedrövligt.
Timmy bjuder på två mål idag. Det håller inte för en tilltänkt ledande back. Chet borde täppa till vid stolpen på tvåan.
Allt som allt är alla typ alla usla. Pontus får godkänt, och att Challe bänkade honom inför dagens match är tjänstefel. Han borde självfallet behållt de linor som funkat "ok" tidigare. Linkan verkar ha tappat allt vad hockeykänsla heter - det är ett mysterium. Gabbe verkade lida av sviterna av sin flunsa.
Challe kan inte ha många liv kvar. Mitt förtroende för honom, som inte var högt från början, är helt raserat. In med Wikegård eller Janne Karlsson. Det här håller inte. Vi ligger på 9:e plats i HOCKEYALLSVENSKAN efter 15 omgångar. Det är tragiskt.
Över 5000 på plats idag igen. Det är ett mirakel och kan inte hålla i sig mycket längre. Jag kommer inte klara av att gå dit om det fortsätter så här. Jag mår för dåligt av det.

Seriöst. Jag klarar inte av att gå på fler matcher när det ser ut så här. Jag känner mig våldtagen och vill bara lägga mig i fosterställning och gråta. Det är oförklarligt hur vi kan vara så kassa. Helt sanslöst. TVÅ (!!) skott på mål i andra perioden, FEM skott i tredje när vi borde jaga järnet för att komma ikapp. 16 skott totalt. Det är ett skämt.
När vi är i anfallszon slickar vi sargerna och grottar ner oss i hörnen. Troja går rakt på mål och känns fan så mycket giftigare. Det är bedrövligt.
Timmy bjuder på två mål idag. Det håller inte för en tilltänkt ledande back. Chet borde täppa till vid stolpen på tvåan.
Allt som allt är alla typ alla usla. Pontus får godkänt, och att Challe bänkade honom inför dagens match är tjänstefel. Han borde självfallet behållt de linor som funkat "ok" tidigare. Linkan verkar ha tappat allt vad hockeykänsla heter - det är ett mysterium. Gabbe verkade lida av sviterna av sin flunsa.
Challe kan inte ha många liv kvar. Mitt förtroende för honom, som inte var högt från början, är helt raserat. In med Wikegård eller Janne Karlsson. Det här håller inte. Vi ligger på 9:e plats i HOCKEYALLSVENSKAN efter 15 omgångar. Det är tragiskt.
Över 5000 på plats idag igen. Det är ett mirakel och kan inte hålla i sig mycket längre. Jag kommer inte klara av att gå dit om det fortsätter så här. Jag mår för dåligt av det.

Det är väl för att spänningen släpper då. Då är ju redan matchen körd och låsningen i deras tröga skallar kan vila till nästa match. Herregud varför är det så in i helvete svårt att spela i DIF för?diftobbe89 skrev:Gabbe satte 3-4 härliga högerkrokar i ansiktet på Dahlström, av någon anledning börjar man alltid slåss efter signalen i Djurgården. Hjälper ju jävligt mycket då.1962FenderStrat skrev:Gabbe blir tokig:
Ta en fight mitt i matchen och gör allt vafan som går för att vända matchbilden till våran fördel.
Äckliga sopor är vad vi är
- Daniel942
Helt jävla under isen. Vi vinner fyra raka och sedan tappar vi allting? Vad fan?
Idag har vi INGET att skylla på heller eftersom Linkan, Johner och 92 var tillbaka.
Det är inget lagspel vi bjuder på, utan en jävla soloshow.
Vi börjar bakifrån. Backarna är otroligt jävla kassa alltså, helt ärligt. Timmy P, har killen verkligen lirat Elitserien? Trots att han har hur gott om tid som helst på sig kastar han bara bort puckarna rakt åt helvete i famnen på motståndarna. Och han ska vara kapten? Ja det va mig då ett jävla föredöme alltså.
Erik Gustafsson. Mannen som irriterar mig mer än någon annan, hans nonchalanta spelstil stör mig något så otroligt. För killen KAN faktiskt lira ishockey, det har han bevisat. Men allt för ofta gör han misstag som man alltså inte ens gör på knattenivå. Spelar man i DIF ska man vara 100% fokuserad på uppgiften och det verkar inte Erik vara varje match.
Men alla våra backar spelar typ det svåraste spel som går att spela, helt under isen. Man får aldrig igenom en pass där 5 Troja-spelare är i klump. Men det verkar man inte tänka på. Skulle backarna få upp ögonen lite för spelet skulle många av våra problem vara lösta.
Längre fram har vi våra superhjältar till forwards då. Fredrik Bremberg är tyvärr helt anonym, han hade en fin flippmacka i första och ribbträffen då i tredje. Tim Eriksson fortsätter att snurra i zonen utan att direkt komma fram till något. Idag fick han dock ett mål, men det var för att han fyllde på in mot kassen. Varför kan vi inte alltid spela så?
När vi lirar boxplay då, vad händer? Vi spelar 2 mot 5 i typ 10 sekunder? Under isen alltså, det ska inte få hända. Vad gör man i båset egentligen? Det är ju stora tecken på att det är ostrukturerat och ingen har koll på vad som händer. Att anställa gamla spelarhjältar som tränare måste vi ta och ge fan i nu i fortsättningen. Man har bara allt att förlora. Vi behöver lite tänk utanför. Challe har gjort det bra som sportchef, men han är uppenbarligen ingen kung i båset. Men han kommer ju aldrig sparka sig själv så det är ju inte ens nån idé att spekulera i det.
Allt är under isen just nu, det går bra några matcher mot bottenlag och sen tappar vi allt mot andra sop-konkurrenter. Det ska bara inte vara möjligt för Troja att åka till Hovet och ta poäng. Det händer inte.
Btw, 2 skott på mål i period två mot Troja. Helt ärligt.
Idag har vi INGET att skylla på heller eftersom Linkan, Johner och 92 var tillbaka.
Det är inget lagspel vi bjuder på, utan en jävla soloshow.
Vi börjar bakifrån. Backarna är otroligt jävla kassa alltså, helt ärligt. Timmy P, har killen verkligen lirat Elitserien? Trots att han har hur gott om tid som helst på sig kastar han bara bort puckarna rakt åt helvete i famnen på motståndarna. Och han ska vara kapten? Ja det va mig då ett jävla föredöme alltså.
Erik Gustafsson. Mannen som irriterar mig mer än någon annan, hans nonchalanta spelstil stör mig något så otroligt. För killen KAN faktiskt lira ishockey, det har han bevisat. Men allt för ofta gör han misstag som man alltså inte ens gör på knattenivå. Spelar man i DIF ska man vara 100% fokuserad på uppgiften och det verkar inte Erik vara varje match.
Men alla våra backar spelar typ det svåraste spel som går att spela, helt under isen. Man får aldrig igenom en pass där 5 Troja-spelare är i klump. Men det verkar man inte tänka på. Skulle backarna få upp ögonen lite för spelet skulle många av våra problem vara lösta.
Längre fram har vi våra superhjältar till forwards då. Fredrik Bremberg är tyvärr helt anonym, han hade en fin flippmacka i första och ribbträffen då i tredje. Tim Eriksson fortsätter att snurra i zonen utan att direkt komma fram till något. Idag fick han dock ett mål, men det var för att han fyllde på in mot kassen. Varför kan vi inte alltid spela så?
När vi lirar boxplay då, vad händer? Vi spelar 2 mot 5 i typ 10 sekunder? Under isen alltså, det ska inte få hända. Vad gör man i båset egentligen? Det är ju stora tecken på att det är ostrukturerat och ingen har koll på vad som händer. Att anställa gamla spelarhjältar som tränare måste vi ta och ge fan i nu i fortsättningen. Man har bara allt att förlora. Vi behöver lite tänk utanför. Challe har gjort det bra som sportchef, men han är uppenbarligen ingen kung i båset. Men han kommer ju aldrig sparka sig själv så det är ju inte ens nån idé att spekulera i det.
Allt är under isen just nu, det går bra några matcher mot bottenlag och sen tappar vi allt mot andra sop-konkurrenter. Det ska bara inte vara möjligt för Troja att åka till Hovet och ta poäng. Det händer inte.
Btw, 2 skott på mål i period två mot Troja. Helt ärligt.
DIF!
-
Håller med! In med nåt nytt! NÅN SOM VET VAD FAN HAN HÅLLER PÅ MED! JAG ORKAR INTE MED ATT MAN SKA HA EN JÄVLA GRATISBILJETT IN I DIF BARA FÖR ATT MAN GJORT NÅGOT BRA TIDIGARE SOM INTE ENS ÄR RELEVANT!captcash skrev:Nej, inte mer inavlade gamla hjältar som floppar sönder.. Jag älskar Wikegård, Hardy, Challe osv men det är fan dax att ta in nån elak jävla skogstomte som sätter lite press på killarna istället för att flänga sig med fyndiga oneliners.ruffsarn skrev:In med Wikegård!
In med nån galen rysk tränare som inte kan ett ord svenska och bara kastar flaskor på spelarna när de inte blöder ur ögonen efter varje byte. En tränare som kan ge oss något NYTT och få respekt med sig istället för våra mjäkiga "mjaanäaee det var väl inget vidare kanske, eller huuur?"-tränare som pillar sig i naveln på Östermalm.
Sluta fördärva våra gamla hjältar, in med något nytt och ondskefullt, nån med jävulsk taktisk hjärna och som inte har någon koppling ALLS till vår organisation sen tidigare!
Men hur många vill inte ha tillbaka Janne Taur (Jag vill det inte) i fotbollen trots att han inte platsar? Sånt jävla inaveltänk bland alla. Hade DIF hockey styrt fotbollen hade Taur varit i startelvan varje match.
-
Det är något ruttet i den här föreningen.
Avgå DJ Yes!
Japp. Helt klart djupare än andra bottenlösa hål.-daniel- skrev:Jag skäms.
Jag vet nu - antar jag - hur sk EMOs känner sig mest hela tiden. Funderar på att dra på lite mascara, lyssna på suicid musik och skära mig.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.