Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Re: Almtuna IS - Djurgårdens IF 23/10 2012

Inlägg av Jim Morrison »

DIFVästertorp skrev:Jag hävdar att den utvisningen var felaktig.
Vi får se vad han själv + Challe säger...
5-3 brukar vara svårt att få dessutom men men. Jag är väl blind dårå.
Vi skriker efter en målskytt. Johner var ju på g innan sjukdomen. Hoppas han har det kvar
Nu får du seriöst sluta. Kollar du på hockey eller kollar du på DIF? Knuffad?

Hur försvarar du hans beteende efter han åkt på målvakten då? Ska man bete sig så när man är 35 år gammal och är en STOR DIF-profil och kanske den största Järnkaminen vi har?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
DIFVästertorp
Säsongskort: Ja

Inlägg av DIFVästertorp »

Ni måste väl iaf förstå att han kan tappa humöret. Om han nu "åkte på målvakten med flit" så blev han förbannad över det. Eller så var han förbannad för att han tyckte domarn gjorde fel och matchen var förlorad. Att han fick 10 min extra gjorde väl varken från eller till?
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Remy Lebeau skrev:Blomstrand har inte ett rätt idag. Otroligt korkade beslut och ett par brända målchanser. Trist att han inte tar vara på chanserna han får.
Fast, vad ska den killen kunna bidra med? Egentligen?
Tycker han är rätt trubbig i sitt spel och tillför just ingenting.
Bättre att satsa på Sörensen. Får vi igång den killen har vi en som kan bidra med det mesta som vi saknar. Teknik, spelförståelse och mål. Tyvärr har han hamnat i frysboxen och matchats sparsamt. (gjorde visserligen en rejäl miss borta Lif)

Wennberg däremot, där har vi verkligen en talang som tar för sig på rätt sätt.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Vilken kall jävla risig ishall. Vilken bottenlöst tråkig match. Vilket uruselt korkat DIF.
DIFVästertorp

Jim Morrison skrev:
DIFVästertorp skrev:Jag hävdar att den utvisningen var felaktig.
Vi får se vad han själv + Challe säger...
5-3 brukar vara svårt att få dessutom men men. Jag är väl blind dårå.
Vi skriker efter en målskytt. Johner var ju på g innan sjukdomen. Hoppas han har det kvar
Nu får du seriöst sluta. Kollar du på hockey eller kollar du på DIF? Knuffad?

Hur försvarar du hans beteende efter han åkt på målvakten då? Ska man bete sig så när man är 35 år gammal och är en STOR DIF-profil och kanske den största Järnkaminen vi har?
Han fick en knuff så att hans "åkbana" stördes. Sen kanske han kunde stanna men såg ut som han hade ryggen emot.
Jag kollar på hockey.
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

förevigtdjurgården skrev:Otroligt dåligt.

Ljusglimten i matchen är ändå Fimpens finger från sargkanten. Vilken kung. Även om det inte ledde till något bra...

Blomstrand kan vi sätta tillbaka på bänken; vill inte se honom något mer.
Sådana här kommentarer... Ser du hellre att Fimpen gör något skoj och "kungligt" än att han ger DIF bästa möjligheter till att vinna matchen? Att han inte skämmer ut klubben? Jättekungligt av honom att ordna ett 3 mot 5 till oss med tre minuter kvar. Verkligen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIFVästertorp skrev:Ni måste väl iaf förstå att han kan tappa humöret. Om han nu "åkte på målvakten med flit" så blev han förbannad över det. Eller så var han förbannad för att han tyckte domarn gjorde fel och matchen var förlorad. Att han fick 10 min extra gjorde väl varken från eller till?
Nej, jag tror de flesta är upprörda över att han åker över målvakten i full fart och drar på sig 2 minut. Hans personliga straff skiter nog alla i fullständigt.
Expert.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Spelmässigt gör vi den klart bästa bortamatchen för säsongen. Vi borde ha punkterat matchen redan i andra perioden när vi hade en 2-1-ledning och spel 4/3, men återigen visar vi upp ett alldeles för svagt powerplay. Avsaknaden av en utpräglad, offensiv pp-back börjar bli alltmer påtaglig...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Violator77
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Violator77 »

Ludvig Blomstrand, vad gör du med min kära förening??? Vi fick ju inte ens en chans att komma ikapp.
Säsongskort | Hovet A9 | Tele2 A109
Ständig medlem | DIF Hockey | DIF Fotboll | Järnkaminerna
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

SirDIFalot skrev:
DIFVästertorp skrev:Ni måste väl iaf förstå att han kan tappa humöret. Om han nu "åkte på målvakten med flit" så blev han förbannad över det. Eller så var han förbannad för att han tyckte domarn gjorde fel och matchen var förlorad. Att han fick 10 min extra gjorde väl varken från eller till?
Nej, jag tror de flesta är upprörda över att han åker över målvakten i full fart och drar på sig 2 minut. Hans personliga straff skiter nog alla i fullständigt.
Tja, förutom att han skämmer ut sig själv och DIF så är jag helt enig. Han utvisar sig själv på dummast möjligast sätt. 3 mot 5 med tre minuter kvar. Haha, herregud.
DIFVästertorp

Ok. Måste se situationen igen. Jag har uppenbarligen lyckats se helt fel eftersom alla blir så upprörda :twisted:. Får se den igen .
Synd som sagt att vi är ett lag för kanske 8-10 utan Gabbe. Ber till gud om en LÅNG lockout
Djurgårdens IF
Stentuff

Inlägg av Stentuff »

Är verkligen intresserad av att se den där tacklingen från Fimpen...
Otroligt pinsamt att inse hur mycket vi behöver Landeskog. :|
DAHLBERG

Inlägg av DAHLBERG »

Losergäng detta är utan Landeskog ..
Mash

Inlägg av Mash »

SirDIFalot skrev: Efterspel för Fimpen? Att peka fuck you till domaren när man är på väg ut är väl knappast något som brukar gillas av förbundet. Vad fick Andreas Pihl när han gjorde det mot oss i slutspelet 09/10?
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet ... 2262686.ab
I går fick Linköpings Andreas Pihl matchstraff efter att ha pekat finger mot domaren.

I dag står det klart att det inte blir någon längre avstäning för 37-åringen.

– Det är en intern situation som LHC själva får ta hand om, säger tävlingschefen Mikael Lundström.
Får Fimpen flera matcher avstängning är det dags att överklaga. Alla ska behandlas lika!
Straffa honom i DIF istället, låt han vara bänkvärmare ett par matcher, städa omklädningsrum, leka materialförvaltare eller vad som. Ut på is ska han inte i alla fall.
Benjamin L. Willard

Inlägg av Benjamin L. Willard »

Som jag skrev i annan tråd så tyckte jag Fimpen var rejält övertaggad i sista perioden. Han var på varenda Almtunaspelare vid varje avblåsning och tycker man borde ha satt honom åt sidan några byten för att lugna ner sig. Sen att han åkte in i målvakten är ju att han är så pass taggad som han är och blir jagad av en spelare, svårt att stanna då. Situationen efter kan han inte vara stolt över, det var rent ut sagt pinsamt. Blomstrand betedde sig som en barnunge/diva på plan och han borde ha blivit bänkad tidigt i matchen.
Skriv svar