Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/10 2012
- zetterberg_88
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Finns det stats på hur många skott vi har skjutit utanför mål gentemot skott på mål. måste ju vara 80% utanför i alla fall.
Finns det stats på hur många fel pass vi gör per match gentemot en pass som går igenom?
Tekningar.. stats?
mål per match.. stats?
Finns det ärligt talat någonting vi gjort bra sen match 1? Förutom att vi får mest utvisningar per match och mest slarv i defensiven.
My point.. det finns som sagt ingenting man kan glädjas åt än så länge på denna skit säsong.
Alla sk. trotjänare i djurgården kan dom kanske börja kämpa för sitt lag kanske?
Finns det stats på hur många fel pass vi gör per match gentemot en pass som går igenom?
Tekningar.. stats?
mål per match.. stats?
Finns det ärligt talat någonting vi gjort bra sen match 1? Förutom att vi får mest utvisningar per match och mest slarv i defensiven.
My point.. det finns som sagt ingenting man kan glädjas åt än så länge på denna skit säsong.
Alla sk. trotjänare i djurgården kan dom kanske börja kämpa för sitt lag kanske?
Delar oron många här ger uttryck för. Vi kommer inte över offensiv blå i genomtänkta formationer - det ser horribelt ut. Det är inte en spelare det hänger på utan hela laget. Sen håller jag med om spelet i egen zon. Fullständig hönsgård. Alla är överjävligt rädda för att bli av med pucken (verkar det som) och istället för att vårda den och passa smart alternativt skicka den sarg ut vispas pucken runt i egen zon. Gärna snett in i slottet...
Challe har en uppgift som head-coach och det är att skapa ett lag av de spelare han knåpat ihop. Dags att ta in Boorken och skicka laget på överlevnadsmarsch. Det är nog tamejfan dags för DIF Hockey att käka huggorm.
Och: Jag är fortfarande sjukt irriterad på ROs efter Otto-artikeln i somras och förstår inte varför man har med honom att göra. Det retar mig. Ni andra får tycka vad ni vill. Jag tål honom inte.
Challe har en uppgift som head-coach och det är att skapa ett lag av de spelare han knåpat ihop. Dags att ta in Boorken och skicka laget på överlevnadsmarsch. Det är nog tamejfan dags för DIF Hockey att käka huggorm.
Och: Jag är fortfarande sjukt irriterad på ROs efter Otto-artikeln i somras och förstår inte varför man har med honom att göra. Det retar mig. Ni andra får tycka vad ni vill. Jag tål honom inte.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Håller helt med. Kan fan inte förstå vad det är som går fel gång på gång. Det går liksom inte att ta på det. Men varje gång vi är i anfallszon så är deras försvar kompakt som fan och varannat skott vi skjuter går på en spelare eller på deras klubbor. Det känns på något sätt som att vi är lättlästa.SirDIFalot skrev: Det är uppenbart att det är något enormt fel taktiskt och med hela spelidén. Tyvärr.
Är problemet att vi just har en spelidé som vi följer för slaviskt? Det här är sjukt. Grabbarna kämpar ändå, vi äger delvis matcherna, men något är det som inte stämmer.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Ros har i flera år levererat trovärdiga uppgifter om just Djurgården där han har god insyn. Bara för att man inte gillar en nyhet gör väl inte att man måste ogilla journalisten? Det var ju verkligen inte påhittade uppgifter.Magnutz skrev:Delar oron många här ger uttryck för. Vi kommer inte över offensiv blå i genomtänkta formationer - det ser horribelt ut. Det är inte en spelare det hänger på utan hela laget. Sen håller jag med om spelet i egen zon. Fullständig hönsgård. Alla är överjävligt rädda för att bli av med pucken (verkar det som) och istället för att vårda den och passa smart alternativt skicka den sarg ut vispas pucken runt i egen zon. Gärna snett in i slottet...
Expert.
Ni som idag stod på nedre och höll käften i 60 minuter får gärna avlägsna er från klacksektionen resten av alla hemmamatcher. Pinsamt är vad det är.
Tack på förhand!
Tack på förhand!
- -daniel-
Ja för det var ju återigen det dåliga publikstödet som gjorde att vårt lag vart rövknullade på hemmais!Byström skrev:Ni som idag stod på nedre och höll käften i 60 minuter får gärna avlägsna er från klacksektionen resten av alla hemmamatcher. Pinsamt är vad det är.
Tack på förhand!

- SirDIFalot
Haha, det är så kul att övre alltid tror att nedre sjunger mindre än övre. Så är det verkligen inte. Det är klart att det uppfattas så när man står på övre, då ljudet från nedre knappast studsar uppåt. Till skillnad från de som står på nedre som får ljudbarriären från övre i ryggen.Byström skrev:Ni som idag stod på nedre och höll käften i 60 minuter får gärna avlägsna er från klacksektionen resten av alla hemmamatcher. Pinsamt är vad det är.
Tack på förhand!
Expert.
Efter kvällens insats är det för mycket att peka ut. Det känns uppgivet och helt ofattbart. Brutalt våldtagna av Karlskoga PÅ HOVET! Det är obegripligt.
Gustafsson och Holm var planens clowner idag. Sämre puckförare går inte att hitta.
Leksand borta på Fredag - bara tanken får mig att lida.
Gustafsson och Holm var planens clowner idag. Sämre puckförare går inte att hitta.
Leksand borta på Fredag - bara tanken får mig att lida.
Djurgårdens IF - BIK Karlskoga 3/9 2012
Off topic så är Ros bra på övergångar och allt det där. Men som journalist har jag inte mycket över för honom. Han väljer att provocera och vänder ofta kappan efter vinden. Och anledningen till att jag la till det i texten är för att jag börjar tröttna på allt. Och han fanns där...-daniel- skrev:Håller som sagt med dig, jag har faktiskt inget emot Ros och det har jag påpekat ett flertal gånger.SirDIFalot skrev:Tycker det kändes rätt töntigt när halva hovet buar för att en journalist intervjuas på jumbotronen. Vad fan liksom? På frågan "bäst på plan?" så svarade han dessutom att klacken hade varit bäst och ingen spelare. Ser inte varför folk ska ha något emot just honom? En av få som faktiskt levererar trovärdiga uppgifter också.-daniel- skrev:Förstår inte ens hur man kan bli upprörd. Det finns så mycket att pissa på efter den här kvällen att det är för mig ofattbart att man ens orkar bry sig att Shrek är på storbilds-TV i några minuter...Magnutz skrev:Det där sista är bara äckligt. Man har med en av våra flitigaste skvallerblaske-bespottare - obegripligt.Jepe skrev:Hej!
Jag var på matchen idag, var DIF Hockey det?
Hej då!
Hur ett lag kan krångla till det så sjukt mycket för sig självt är ju ett stort frågetecken! Varför lägger man inte bara sarg ut i egen zon? Varför pressas det inte över hela plan? Motståndarna har så sjukt lätt att spela sig ur situationerna. Varför är det bara Tim-Eklund-Hank som lyckas få press i anfallszon? Varför är det avvakta utvisning på BIK när de är för många spelare på plan? Varför åkte erkan ut och inte bonden som började slåss? Varför kämpar ingen hela matchen utan hoppas att nån annan ska göra jobbet? Varför har vi ingen struktur i spelet? Varför försvinner de tilltänkta ledarna i matcherna? Varför är domarna i AS så genom usla? OCH VARFÖR HAR MAN MED ROS PÅ JUMBOTRONEN I PAUSEN!?!?!?!
Det finns dock vissa jag själv nog skulle ha buat av att se (Nyström, exempelvis) men det hör inte hit.
Lik förbannat så kommer jag vara på plats nästa match, sittandes på min vanliga stol. Potentialen finns i det här laget, lagbygget är inte så kasst som vissa vill få det till. Det som verkligen saknas i laget är tryggheten och lugnet. Vi stressar antingen iväg situationerna från egen zon eller överspelar situationerna i anfallszon. Får man ordning på saker och ting så kan det här laget bli riktigt riktigt bra.
2014-04-07, vad hände?
För er som vill ha lite att skratta åt rekommenderas bilder från AIKS sk demostration mot Holland.
Råttorna där gör bort sig lika mycket som våra spelare gör på isen.
I övrigt kan jag rekommendera att försöka se s24s eftersnack där kommentatorerna lyckas paja bordet i direktsändning så det bara brakar.
Det enda roliga som hände under hela matchen för övrigt.
Råttorna där gör bort sig lika mycket som våra spelare gör på isen.
I övrigt kan jag rekommendera att försöka se s24s eftersnack där kommentatorerna lyckas paja bordet i direktsändning så det bara brakar.
Det enda roliga som hände under hela matchen för övrigt.
Idag måste jag dock säga att i större delar av matchen var det väldigt tyst där nere...SirDIFalot skrev:Haha, det är så kul att övre alltid tror att nedre sjunger mindre än övre. Så är det verkligen inte. Det är klart att det uppfattas så när man står på övre, då ljudet från nedre knappast studsar uppåt. Till skillnad från de som står på nedre som får ljudbarriären från övre i ryggen.Byström skrev:Ni som idag stod på nedre och höll käften i 60 minuter får gärna avlägsna er från klacksektionen resten av alla hemmamatcher. Pinsamt är vad det är.
Tack på förhand!
- SirDIFalot
Till skillnad från övre? Nej.Stentuff skrev:Idag måste jag dock säga att i större delar av matchen var det väldigt tyst där nere...SirDIFalot skrev:Haha, det är så kul att övre alltid tror att nedre sjunger mindre än övre. Så är det verkligen inte. Det är klart att det uppfattas så när man står på övre, då ljudet från nedre knappast studsar uppåt. Till skillnad från de som står på nedre som får ljudbarriären från övre i ryggen.Byström skrev:Ni som idag stod på nedre och höll käften i 60 minuter får gärna avlägsna er från klacksektionen resten av alla hemmamatcher. Pinsamt är vad det är.
Tack på förhand!
Expert.
- Lidingö DIF
Nää, håller med -daniel-. Det var inte bra någonstans. Vi har börjat bli så depressiva och törstande efter framgång att sitter en pass så jublar vi och till råga på eländet så har vi börjat hitta ursäkter för allt. Tycker det börjar bli lite flumstämpel över hela skiten. Nej, period 2 var inte bra och inte mycket denna säsong hitintills har varit det förutom ett par uddamålsflax till vinster. Kanske Mallahö-matchen får godkänt...knappt.-daniel- skrev:What? Period 2 bra? Du var nog fullkomligt förblindad över att Douglas var på isen för vi var allt annat än bra på något plan idag. En av de sämsta matcherna vi någonsin skådat, kom jag och mina bänkgrannar fram till.sensei skrev:Det är ju väldigt okaraktäristiskt av mig men idag känner jag lite för spelarna faktiskt. Det här var en dag då det mesta jävlades och studsade fel.
1. period = fail
2. period = bra, men sabbas av ett par olyckliga utvisningar
3. period = spel mot ett mål
En fröjd att se Murray spela. Så otroligt resolut att man knappt tror sina ögon i vissa moment. Dock måste han spelas in och komma mer i "fas" med sin framtida partner. Inget konstigt.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Nja, det var ganska tyst överlag, speciellt i andra perioden... Stod lite vid sidan - mitten - isch, och min uppfattning var att det var tystare på nedre, ärligt talat. Sen om du inte uppfattar det så, så är det helt enkelt så det får vara.SirDIFalot skrev:Till skillnad från övre? Nej.Stentuff skrev:Idag måste jag dock säga att i större delar av matchen var det väldigt tyst där nere...SirDIFalot skrev:Haha, det är så kul att övre alltid tror att nedre sjunger mindre än övre. Så är det verkligen inte. Det är klart att det uppfattas så när man står på övre, då ljudet från nedre knappast studsar uppåt. Till skillnad från de som står på nedre som får ljudbarriären från övre i ryggen.Byström skrev:Ni som idag stod på nedre och höll käften i 60 minuter får gärna avlägsna er från klacksektionen resten av alla hemmamatcher. Pinsamt är vad det är.
Tack på förhand!
Kan bara hålla med, tyvärr.Vi är bara fyra poäng ifrån playoff... Till division 1!
Dags för Challe att avgå snart, incesten inom Djurgården håller på att radera ut Sveriges mest anrika hockeyklubb från världskartan.