jensa öhling skrev:Zabel verkar gå i Hardys fotspår. Var Montén som tog intervjuerna i tv i går. Ser inte bra ut att vi håller på och skickar fram andretränaren. Man vill ju veta vad den ansvarige -dvs huvudtränaren tycker.
Trodde det var Hardy som var tjurig men problemet verkar finnas i klubben när Zabel tillåts skita i intervjuer han med.
Har för mig att det stod någonstans att Montén skulle ha ansvaret mot media.
Stämmer, det stod till och med i artikeln på hemsidan:
"Dessutom kommer Tomas att få mer ansvar för relationerna med media."
Kan tyvärr inte heller närvara ikväll. Jag är tacksam över att några av er kan vara där. Hoppas att ni på ett konstruktivt och sakligt sätt kan lägga fram alla de (otaliga) argument som finns för att ledningen vansköter föreningen å det grövsta. Järlefelt borde ta sitt ansvar och avgå på studs. Vi kan ju i alla fall inte göra klart med några ytterligare värvningar nu, så han har ännu mindre funktion i dagsläget. Tills det är avgjort vilken serie vi lirar i nästa säsong kan vi hitta en ny sportchef.
Fråga:
Har en sportchef kontrakt som en coach? Eller är han en "vanlig anställd" som kan kickas med typ tre månaders uppsägningstid?
Senast redigerad av kaminor den 2012-02-01 14:44:03, redigerad totalt 3 gång.
Kall-El skrev:Kan inte någon helt ärligt ställa sig upp och be att få ut informationen över vad samtliga spelare tjänar?
Jag frågade om löner förra mötet i juni men svaret blev att även om man är medlem i DIF Hockey så har man inte rätt att veta spelarnas löner. Såna frågor behandlades mycket snabbt och istället valde man att gå djupare in på Måns Krügers situation i klubben. Det var JK:s ordförande mycket intresserad av...
pulverapa skrev:Jag frågade om löner förra mötet i juni men svaret blev att även om man är medlem i DIF Hockey så har man inte rätt att veta spelarnas löner. Såna frågor behandlades mycket snabbt och istället valde man att gå djupare in på Måns Krügers situation i klubben. Det var JK:s ordförande mycket intresserad av...
Återigen verkar ledningen glömma att det är vi medlemmar som faktiskt gör att den här föreningen existerar. Att de väljer att pyssla med hemlighetsmakeri är djupt beklagligt och kommer bli förödande för klubben. Jag hoppas någon ställer frågan angående löner ikväll!
Förövligt känns det som att ledningen borde kika igenom det här forumet lite då och då. Visst är det mycket skit som skrivs men om väljer att plocka ut 95% av alla diskussioner så får de fram riktigt bra och seriösa funderingar som deras supportrar har. Dessa borde diskuteras på kansliet och förmedlas ut till oss igen.
Var det JK:s förre ordförande Micke som intresserades av Måns situation?
Löjligt att Montén ska ta media. Särskilt i det här läget. Jag vill veta vad Zabel tycker och tänker, ingen annan. Det ingår i jobbet som huvudtränare. Annars får man anställa någon annan, som också klarar av att svara på ett par enkla frågor.
Nu är ju inte det det största problemet kanske, men ändå väldigt irriterande.
pulverapa skrev:Jag frågade om löner förra mötet i juni men svaret blev att även om man är medlem i DIF Hockey så har man inte rätt att veta spelarnas löner. Såna frågor behandlades mycket snabbt och istället valde man att gå djupare in på Måns Krügers situation i klubben. Det var JK:s ordförande mycket intresserad av...
Återigen verkar ledningen glömma att det är vi medlemmar som faktiskt gör att den här föreningen existerar. Att de väljer att pyssla med hemlighetsmakeri är djupt beklagligt och kommer bli förödande för klubben. Jag hoppas någon ställer frågan angående löner ikväll!
Förövligt känns det som att ledningen borde kika igenom det här forumet lite då och då. Visst är det mycket skit som skrivs men om väljer att plocka ut 95% av alla diskussioner så får de fram riktigt bra och seriösa funderingar som deras supportrar har. Dessa borde diskuteras på kansliet och förmedlas ut till oss igen.
Var det JK:s förre ordförande Micke som intresserades av Måns situation?
Deras nye, minns ej vad han heter. Jag gillade Micke, han var schysst. Och så hade han ju samma vackra efternamn som jag också.
Våga kritisera ikväll. Kritisera Janne J för den totala bristen på initiativförmåga, kritisera Abbe för bristen på civilkurage, kritisera Mats L för bristen på sympati med kärnsupportrarna.
Kritisera texten med "Får man "röka på" på matchen?" som publicerades på hemsidan innan derbyt, kritisera att de inte fördömt polisinsatsen, kritisera händelserna den 22/12, kritisera DJ YES, kritisera ALLT!
DIF Hockey mår inte bra nu på många plan, men tillsammans kan vi vända skutan.
Jag sitter här på jobbet och pendlar mellan hopp och förtvivlan då jag nyss fick reda på att vi ska ha ett möte (på jobbet) kl 17:45. Jag vet inte om jag hinner till mötets start, allting handlar om hur lång tid det första mötet tar.
Jag skriver nedanför mina frågor som jag tänkt ställa om jag inte skulle dyka upp.
1. är ju kommunikationen. Vi supportrar/medlemmar har inte den blekaste vad som händer i klubben vi spenderar tusentals kronor på varje år. Den här säsongen sämre än någonsin!
2. Varför värvar inte Djurgården ersättare? I höstas sa du att ”nuvarande lag ska vända på skeppet” men då det bevisligen inte fungerar borde man tagit in ersättare redan under jul då vi hade endel skador, varför gjordes inte detta? Varför tackade vi nej till Linkan IGEN?
3. Intervjuer och media efter storförlusterna. Vi har rätt att veta! Man talar inte bara till TV-tittarna utan också till oss SUPPORTRAR som vill VETA vad det är som händer.
4. Vart ligger kraven i föreningen? Finns det ambitioner, ett mål att sträva efter? Mitt mål jag satt är att ligga på en stabil mittplats i Elitserien åtminstone. När kraven inte uppfylls så är det dags för att agera, i min mening. Tänker Järlan fortfarande att vi har inte så mycket färre poäng mot vad vi hade vid samma tidpunkt förra året osv eller är det tabelläget som räknas? Vart finns ramarna?
5. Hur motiverar man en speltid om 16-17 minuter per match till spelare som Carlsson och Tjärnqvist? Under HELA säsongen.
6. Varför kan inte DIF, som andra klubbar, hitta en annan lösning åt spelare som inte presterar?
7. Varför går ni inte ut och tar avstånd från ordningsmaktens misshandel och trakasserier. Snart ekar det extremt tomt på Hovet.
8. Varför har ni inte förstärkt laget tidigare under säsongen?
Kall-El skrev:Kan inte någon helt ärligt ställa sig upp och be att få ut informationen över vad samtliga spelare tjänar?
Jag frågade om löner förra mötet i juni men svaret blev att även om man är medlem i DIF Hockey så har man inte rätt att veta spelarnas löner. Såna frågor behandlades mycket snabbt och istället valde man att gå djupare in på Måns Krügers situation i klubben. Det var JK:s ordförande mycket intresserad av...
Jag tror att spelarna, och spelarfacket skulle ha ett och annat att säga om DIF Hockey publicerade spelarnas löner. Det finns mig veterligen ingen klubb i Sverige som publicerar information om sina anställdas löner, och med god anledning alltså. Tro fan att det blev en kort diskussion.
Kall-El skrev:Om DIF är en medlemsförening måste väl medlemmar har rätt att ta del av hur mycket pengar som läggs på varje spelares lön eller?
Med risk för att dribbla bort mig men du är medlem i föreningen Djurgården Hockey, spelarna är däremot anställda i Djurgården Hockey AB. Bara det tror jag gör det svårt för dig att få veta vad dom tjänar om man skulle hänvisa till föreningsbestämmelser om nu sådana hade kunnat tillåta det.