JK-dagen 7/1 - inställd

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
DIFsöderort
Säsongskort: Ja

Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av DIFsöderort »

Fråga, är JK och Fabriken ifrågasättbara? Eller kommer jag att mötas av detta bemötande även där. J: "Jag har en fråga, kan vi inte ordna en bortaresa mot lhc nästa match? Tycker ni varit lite slappa med bortaresorna." JK: "Dra åt helvete, vet du hur mycket vi har gjort för DIF. Gör en egen supporterförening, f*tta"!

Jesus välkommen till 2010-talet....[/quote]
Vore det inte bättre att du istället går med i Fabriken eller styrelsen i JK, visst får man komma med åsikter men då kan du ju haffa dessa killar och tjejer på läktaren istället för sitta på ett forum och klaga. Även jag bor en bra bit från stan men har jag en åsikt eller förslag så har jag alltid haffat folk ur JK/Fabriken på matcherna istället för att sitta och gnälla om det på ett forum.
FredrikH
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av FredrikH »

Jockmanic - Din hets mot dem som inte tycker som du gör ökar klyftan mellan åsikterna.

Jag undrar hur du tycker det här ska lösas och vad du egentligen vill få fram. Alla vet att du tycker att de som inte delar din åsikt är snorungar etc. Men vad tror du att din attityd här kommer att bidra med? Hur ska det här lösas?
Användarvisningsbild
Don66-2

Inlägg av Don66-2 »

FredrikH skrev:Jockmanic - Din hets mot dem som inte tycker som du gör ökar klyftan mellan åsikterna.

Jag undrar hur du tycker det här ska lösas och vad du egentligen vill få fram. Alla vet att du tycker att de som inte delar din åsikt är snorungar etc. Men vad tror du att din attityd här kommer att bidra med? Hur ska det här lösas?
Nu har väl Jock iofs mest ifrågasatt trovärdigheten i en del argument som har lagts fram av de inblandade, hetsen har mest dom som har svarat honom stått för.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

FredrikH skrev:Jockmanic - Din hets mot dem som inte tycker som du gör ökar klyftan mellan åsikterna.

Jag skulle inte kalla mina åsikter för hets. Jag har skrivit ett hundratal meddelanden den senaste veckan känns det som, för att förklara det du just frågar efter. Jag hänvisar dig till dessa!

Sen har jag aldrig kallat de som inte håller med för snorungar. Jag kallar dessa blåmesar med banderollerna mot Luleå för snorungar för det är precis vad de är. Har betydligt mer respekt för ordningsmakten än för exempelvis Fabriken då den förstnämda till skillnad från Tifogruppen alltid behandlat mig och mina vänner med respekt. Det är ingen hemlighet att jag aldrig gillat Fabrikens attityd mot jämnbördiga Djurgårdare. Då räcker det inte att leverera fina tifon på sin fritid(vilket de gör och det lyfter jag på hatten åt), då dessa ungdomar utsöndrar en kraftig översittarmentalitet gentemot övriga. Sånt kräks jag på!
100% DJURGÅRDSJ***L
Stadion

Inlägg av Stadion »

Jockmaniac skrev:
Stadion skrev:
Jockmaniac skrev:Tänk om fler hade kunnat argumentera och diskutera

Tänk om flera hade kunnat leva som de lär...
Precis det jag gjort hela tiden gullesnuttan... Lever av en annan åsikt och det tåls inte av minoriteten. Fine fine, men blir onödigt med förolämpningar som inte har med frågan att göra såsom patetisk idiot, nolla osv. Jag har rent mjöl i påsen, har du? Påstår inte att just du gjort det, du är tämligen ny för mig, utan detta är ren nyfikenhet!
Hade tänkt svara men när man börjar med att skriva gullesnuttan så känns det tyvärr inte särskilt seriöst, men kämpa på du.
FredrikH

Inlägg av FredrikH »

Jockmaniac skrev:Jag skulle inte kalla mina åsikter för hets. Jag har skrivit ett hundratal meddelanden den senaste veckan känns det som, för att förklara det du just frågar efter. Jag hänvisar dig till dessa!

Sen har jag aldrig kallat de som inte håller med för snorungar. Jag kallar dessa blåmesar med banderollerna mot Luleå för snorungar för det är precis vad de är. Har betydligt mer respekt för ordningsmakten än för exempelvis Fabriken då den förstnämda till skillnad från Tifogruppen alltid behandlat mig och mina vänner med respekt. Det är ingen hemlighet att jag aldrig gillat Fabrikens attityd mot jämnbördiga Djurgårdare. Då räcker det inte att leverera fina tifon på sin fritid(vilket de gör och det lyfter jag på hatten åt), då dessa ungdomar utsöndrar en kraftig översittarmentalitet gentemot övriga. Sånt kräks jag på!
Jag har läst igenom det mesta du har skrivit men har faktiskt inte funnit så klara svar på mina frågor.

Du är full med åsikter om allt möjligt. Det får du gärna ha. Trots ditt tänkande kring hur det ska vara på DIF läktaren så har jag inte lyckats hitta något mer konkret svar på hur det ska lösas förutom att supportrars dialog med klubb och polis är A och O.

Har du förståelse för att JK inte vill ha en dialog med polisen när de kastar ut de som ska föra dialogen?
Förstår du varför Abbe är så lågt ställt i många ögon efter det som hände 2008?

Enligt mig har du ett problem när du för den här diskussionen. Du saknar förståelse för andra som inte har samma åsikter som dig. Du gillar inte ACAB-banderollen. Varför nöjer du dig inte bara med att uttrycka ditt missnöje på plats och själv aldrig bidra till något sådant. Du tycker Fabriken är översittare. Har du någonsin gått fram till dem och sagt det och gett förslag på hur de kan ändra sin attityd?

Du kommer aldrig ändra folks inställning genom att gnälla här. Bli mer involverad i JK och försök påverka. Ge mer förslag på hur problemet ska lösas (fler än dialog).
Framför allt - respektera att folk inte tycker som du gör.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Nu är du där igen. När är jag respektlös mot andras åsikter? Jag och ett fåtal till härinne har försökt hålla diskussionen på en vettig nivå. Därför ignorerar jag allt som oftast de här "förstagångarna" på forumet som bara kastar förolämpningar till höger och vänster. Kan säga att jag fått nog av Fabrikens attityd när jag och en polare inte fick en "Kan ni vara vänliga att flytta på er" utan en "VAFAN, STÅ FÖR HELVETE INTE I VÄGEN" när de manglade upp på läktaren precis som de ägde stället. Skulle jag vänt mig om och sagt "jag tycker ni har taskig attityd" så hade jag förmodligen åkt på en käftsmäll. Antar också att det är liknande individer som är "förstagångarna" också.

Förstår inte vad du menar med respektlös som sagt, det är väl main point! Antingen har du missförstått det jag skrivit, eller så har jag kläckt ur mig nått dumt när jag blev förbannad...
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Jockmaniac skrev:

Jag skulle inte kalla mina åsikter för hets. Jag har skrivit ett hundratal meddelanden den senaste veckan känns det som, för att förklara det du just frågar efter. Jag hänvisar dig till dessa!

Håller med dig om att det är riktigt dåligt att en del anser sig vara "de riktiga fansen" medan övriga tacksamt ska se upp till dem för att de är så mycket bättre.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Snart är vi där igen om inte DIF agerar.

Bild
DIF!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

BOMBOM BOUCHARD skrev:
Jockmaniac skrev:

Håller med dig om att det är riktigt dåligt att en del anser sig vara "de riktiga fansen" medan övriga tacksamt ska se upp till dem för att de är så mycket bättre.
Jag förstår att de vil ha uppskattning för sina tifon, flaggor osv ochd et ska de ha. Men de behöver inte bete sig som om de äger läktaren och att vi andra är där för att sola oss i deras glans...
100% DJURGÅRDSJ***L
Pang

Inlägg av Pang »

Haha, det är så sorgligt hur ni sitter och letar fel.
Det är ingen utav oss som anser sig vara mer värd för att vi gör tifon, det är en av våra grundpelare för att bli medlem. Vi gör det för att vi vill och för DIF.
Det skulle aldrig falla någon i Fabriken in och slå en annan Djurgårdare, sluta kom med falska påståenden. Dessutom är medelåldern 16-20. Vilken jävla läktare ska vi kunna äga?

Det är ni som sätter upp oss och tror vi är perfekta. Alla är individer och alla gör misstag. Vissa sjunger inte alltid. Vissa hoppar inte alltid. Precis som alla i publiken. INGEN ÄR PERFEKT.
Magnutz

Re: Re: JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Magnutz »

Pang skrev:Haha, det är så sorgligt hur ni sitter och letar fel.
Det är ingen utav oss som anser sig vara mer värd för att vi gör tifon, det är en av våra grundpelare för att bli medlem. Vi gör det för att vi vill och för DIF.
Det skulle aldrig falla någon i Fabriken in och slå en annan Djurgårdare, sluta kom med falska påståenden. Dessutom är medelåldern 16-20. Vilken jävla läktare ska vi kunna äga?

Det är ni som sätter upp oss och tror vi är perfekta. Alla är individer och alla gör misstag. Vissa sjunger inte alltid. Vissa hoppar inte alltid. Precis som alla i publiken. INGEN ÄR PERFEKT.
Pang på rödbetan, som det heter. Bra talat. Missförstånd beror till 99,9% på fel/brist i kommunikation.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Viktory

Inlägg av Viktory »

Vanliga frågor - och svaren på dem. Om "bojkott", tifo-pengar och vad vi vill uppnå:

http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... a-jk-dagen
Användarvisningsbild
Jepe

JK-dagen 7/1 - inställd

Inlägg av Jepe »

Viktory skrev:Vanliga frågor - och svaren på dem. Om "bojkott", tifo-pengar och vad vi vill uppnå:

http://www.jarnkaminerna.se/artikel/jk/ ... a-jk-dagen
Tackar för detta Viktory, saknar lite info om hur/om diskussionen går med DIF Hockey? Behöver inte vara detaljerat utan mer om det finns dialog mellan er och DIF Hockey.
2014-04-07, vad hände?
Skriv svar