Djurgårdens IF - Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Bjurre
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 De

Inlägg av Bjurre »

PNY skrev:
Challen skrev:Snälla?
:lol:
Jag har hört att några av spelarna från den matchen tyvärr är skadade. Dessutom har vi väl tre spelare på senior-vm.

Haha 12 - 2 18:04 Pär Mårts
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Användarvisningsbild
crike

Re: Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby

Inlägg av crike »

Vet inte om jag stoppat huvudet rejält i snön nu men jag kan inte riktigt minnas när vi senast var så här nederlagstippade mot råttorna, för det får man ändå säga att vi är med våra avbräck. bara för det jinxar jag detta duktigt och tror att vi tar minst 2p efter en sådan där match när kvarvarande spelare förstår att dom faktiskt måste kämpa för att inte bli utskåpade. Ett DIF som kämpar är ett bra DIF, hur dålig teknik dom än besitter.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Kim Lennhammer skrev:– Det är stort och så, just att få spela med Philip – det är jättekul att de låter två unga backar spela ihop också, det är jättekul.
Ursäkta nu men är detta verkligen det smartaste?
Visst dom kanske inte får spela många minuter under matchen men hade det inte varit bättre att låta DT och någon av Honken/Bom-Bom köra dubbla byten varav det ena med Holm/Kim istället?
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

crike skrev:
Kim Lennhammer skrev:– Det är stort och så, just att få spela med Philip – det är jättekul att de låter två unga backar spela ihop också, det är jättekul.
Ursäkta nu men är detta verkligen det smartaste?
Visst dom kanske inte får spela många minuter under matchen men hade det inte varit bättre att låta DT och någon av Honken/Bom-Bom köra dubbla byten varav det ena med Holm/Kim istället?
Låter kanske inte som det bästa på förhand, men matchar vi det jävligt bra (vilket vi har möjlighet att göra i form av hemmamatch) så borde den starkaste defensiva linan spela tillsammans med de få byten som Kim & Philip kommer få.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 4111606.ab

"Spelarkris i Solna"

Är det bara jag som får intrycket av att det är en stor rökridå för att folk skall få ner förväntningarna på gnaget? Känns som de själva gör allt de kan för att folk ska få den bilden.... "nu när DIF har folk borta så vägrar vi att bära favoritstämpeln". Patetisk om det skulle visa sig vara så.
Bäst-i-stan

Inlägg av Bäst-i-stan »

Känns överlag som spelarna är mer taggade nu än föregående derbyn. Jävligt viktigt att dom inser vad det här betyder för oss. Själv börjar man få riktig derbymage. Ber till högre makter att vi ger allt imorn. Nu är det stor majoritet djurgårdare på läktarna, så imorn hoppas jag alla gör sitt oavsett sektion.

Krossa horungarna!
Användarvisningsbild
Jepe

Djurgårdens IF vs Solna Aik IF Hockey, 22/12 2011 Derby 3/5

Inlägg av Jepe »

Längtar sjukt mycket till imorgon, sitter med en bra känsla i magen. Hoppas bara att man får må bra när man lämnar globen imorgon också.

Nån som sitter på skadeläget i laget? Är det Printz samt JVM gänget som är borta? Tänker mest på Ottosson.
2014-04-07, vad hände?
Jonssons

Inlägg av Jonssons »

Otto is back in buizzzzzzzznizzzzzzzzzzzz
Abinadi

Inlägg av Abinadi »

Jag har full respekt för att folk är nervösa inför matchen imorgon, det är jag också. Men just nu är ju DIF-forum det sorgligaste jag har skådat på ett decennium. Nu struntar vi i gamla resultat och blickar framåt och bär Djurgården mot tre poäng. Jag ska för första gången vara på långsidan på ett derby och jag vill inte se några skröpliga nagelbitare i klacken imorgon! Sjung som aldrig förr och krossa gnaget!!
inloss

Inlägg av inloss »

Jaha, nu har man den där jobbiga känslan i magen igen :(

Jävla derby! :evil:

HATA GNAGET!!
"Whatever you want"
Difiale

Inlägg av Difiale »

Kom igen ryck upp er nu när det snart är dagen D i alla fall! Ta fram all stolthet som genomlyser vår fina förening mot lilla aik utan hockeytradition. Stockholms stolthet mot skit. Mesta mästarna mot 3000 på hovet. Dom är bara uppe i ett besök i elitserien ändå så njut istället. För Tumba, Öhling, Björn, Södergren, Rolle. Sjung av hjärtat sjung familjen! Vi kommer som vanligt att sjunga ut dom totalt när vi har hemmamatch.

http://www.youtube.com/watch?v=gWGq3lyb ... 2WthDS7xva
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

SkönaDjurgårn skrev:
JohanPez skrev:
SkönaDjurgårn skrev:DIFalot>> Jag vet inte hur insatt Maklaren ar i arendet, men han sade faktiskt inte VAD som var samre i DIF. Daremot kanns det nastan som ett faktum att spelarna inte utvecklats ett dugg i DIF de senaste aren. Exakt vad som ar fel ar val svart att saga, men nagonting ar det uppenbarligen da ingen spelare blir battre! Jag skulle vilja pasta att det ar ett ledarproblem (las: Hardy Nilsson). Det ar anda hans jobb att forsoka gora spelarna battre. Han far ett fett IG av mig.
Att ingen blir bättre håller jag nog inte med om. Kempe har blivit rivigare, klokare och fått ett bättre fysiskt spel. Där är det bara ett par kassar som saknas.
Printz har blommat ut mer i mitt tycke. Mer harmonisk i egen zon och tar inte lika många onödiga utvisningar som i fjol.
Det är väl mest juniorerna i övrigt som stannat eller gått bakåt?
Ja, jag haller med om att Printz blivit mycket battre. Kempe marginellt, han gor ju fortfarande inga mal eller nagonting? Kampar bra dock.

Men att EN spelare, Printz, blivit battre undre tre ars utveckling ser jag inte som godkant for tranarstaben. Tycker du annorlunda? Markligt isafall! :)
Klart jag inte är nöjd, jag hade förväntat mig mer av Brodin, Norman, Cehlin, Mackan, Kyle, Tjärna jr, Carlsson och Honken.

Otto, Ölve, Fimpen, Claesson, Tjärna, Tim och Almtorp levererar ungefär motsvarande förväntningarna men jag ville bara påpeka att _alla_ minsann inte var sämre.

Ångesten inför morgondagen är total men jag är trots allt försiktigt positiv.
Nu en sömnlös natt och en garanterat disträ arbetsdag. Det vi kan påverka är läktaren och där hoppas jag vi dominerar fullständigt!
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

Nu j-vlar! ;)
Användarvisningsbild
JohanPez

Inlägg av JohanPez »

Jag har gått och nynnat på klassiska låten Hallelujah
http://www.youtube.com/watch?v=WIF4_Sm- ... ata_player med annan text de senaste dagarna..

"Nu intar vi isen i röd-gul-blå prakt
Nu visar vi packet från norr våran makt
För vi är mesta mästarna, vi är Djurgårn.

En blandning av folk hoppar i glädje och sång för nu ska vi vinna ännu en gång.
För vi är mesta mästarna, vi är Djurgårn."

Hoppas det slår in!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Kan vi få det här överstökat snart, så man vet om man ska skrika avgå eller SM-guld..

Ångest. :|
Skriv svar