Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 22/10 2011

Inlägg av Datsyuk_13 »

Mikael Johansson verkar i intervjun efteråt inte ha något som helst svar på någonting längre. Därför är det kanske heller inte så konstigt att vi ALDRIG NÅGONSIN kan se DIF lyckas förändra en matchbild (plan B, någon?).

Förlorar vi nästa match är vi snart på väg att bli "det nya Färjestad". Det är tyvärr bara att inse faktum...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Don66-2 skrev:Vad är det för vits att köra dump and chase-hockey när vi alltid är tvåa eller trea på pucken?
Av den enkla anledningen att truppen vi förfogar över inte kan slå 3-4 passningar i rad med rätt adress.
Klart enklare då att kasta puck och köra, men just nu glömmer vi den senare detaljen.......att köra

Nej det här är otroligt smärtsamt att behöva vara med om.
Tror inte ett skit på att ett tränarbyte skulle göra nån skillnad, offensivt är vi inte bättre än vad vi visat hittills.
Vi räcker inte till
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Om ingenting görs för att förändra den här situationen vet jag fan inte vad som händer i Djurgårdens organisation. Seriöst, jag tycker fan man ska sparka Hardy och hans efterapare Johannson och Montén. Varenda jävla lag i Elitserien har oss "figured out" och vet EXAKT hur vi ska spela. ÄNDÅ så INSISTERAR Hardy Nilsson på att fortsätta spela likadant.

Och värvningarna av Almtorp och Carlsson, i den situationen vi befann oss i utan något offensivt hot, är så jävla horribla. Alla satt och väntade på nyheten av att en gamebreaker skulle skriva på, typ Klasen eller Videll, men istället kommer Almtorp och praktsopan Carlsson. VAD I HELVETE?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
henka83

Inlägg av henka83 »

Skillnaden är att Färjestad har vinnarmentalitet och hade krismöte, våra pojkar skulle aldrig kalla till krismöte. Har vi någon ledare i denna klubb är det krismöte imorrn istället för träning.
Användarvisningsbild
FabbeK
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av FabbeK »

henka83 skrev:Skillnaden är att Färjestad har vinnarmentalitet och hade krismöte, våra pojkar skulle aldrig kalla till krismöte. Har vi någon ledare i denna klubb är det krismöte imorrn istället för träning.
Vilka ledare ska hålla i det menar du? De som står och skrattar efter varje förlust och aldrig har några svar på varför vi förlorar utan hela tiden säger att det är en jämn match?
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Det är hela tiden snack om att "vi var lika dåliga i början av den och den säsongen", men seriöst, så här jävla urusla kan vi väl aldrig ha varit? Det finns inte ens en gnutta hopp kvar ju. Totalt värdelös spelartrupp och jag vill verkligen att Järlan och Hardy avgår. Det är de som är ansvariga för den här skiten i grund och botten.

Sen får vi försöka klara oss kvar och ta nya tag med nya spelare och ledare till nästa säsong.
JO15

Inlägg av JO15 »

In med Wikegård i båset och köra en jävla hårblås på spelarna.
Känns som att det är enda rätta just nu.
Och glöm inte och sparka Kyle för han har ta me fan inte gjort nåt sen han kommit.
Vi som skulle vara så jävla starka försvarmässigt i år!!
Nja sägar jag. Vi tar ju för fan inte i........
henka83

Inlägg av henka83 »

Jag sitter och skrattar hemma trots att jag är så sjukt deprimerad. Haha, psykolog på måndag ska uppsökas. Skrattar ta mig fan mer än Micke Johansson för tillfället. HAHAHAHA
henka83

Inlägg av henka83 »

Wikegård skulle vara för bra för att vara sant, han har trots inga meriter hos oss klivit in i mitt hjärta som en stor Djurgårdsprofil. Kommer han skänker jag 100 000:- till Djurgården direkt i signon bonus!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Seriöst, får jag se Micke eller någon annan jävla idiot stå och flina efter en sån här våldtäkt igen så tvekar jag inte på att nita fanskapet. Det här är ingen lek! Dags att agera eller så ska jag personligen slita ner din tröja från taket och köra upp din i din analgång din jävla sittkissare.
100% DJURGÅRDSJ***L
henka83

Inlägg av henka83 »

Jockmaniac skrev:Seriöst, får jag se Micke eller någon annan jävla idiot stå och flina efter en sån här våldtäkt igen så tvekar jag inte på att nita fanskapet. Det här är ingen lek! Dags att agera eller så ska jag personligen slita ner din tröja från taket och köra upp din i din analgång din jävla sittkissare.
Nu skrattar jag ännu mer HAHAHAHAHA!!!!! Så jävla bra sagt :)
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tålamod har jag. Men nu börjar även jag få nog.
Klarar inte av spelare som bara åker omkring och lallar och inte anstränger sig.
Tänker inte lägga ett öre på detta lag om det inte sker en förändring på något sätt.
henka83

Inlägg av henka83 »

här visar vi verkligen att DIF berör lite mer än andra klubbar, visa känslorna, orka gå bära på denna depression ensam. Hoppas Järlan och tränartrojkan mår åtminstone 1/100 så dåligt som jag så dom får lida lite..
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Precis hemkommen. Tur man bor nära Hovet.

Jag är så fruktansvärt jävla pissless på det här vidrigt felbyggda laget. Allt, verkligen allt, är åt helvete. Vi lyckas tamigfan ALDRIG överraska och spela med kreativitet och frenesi. Samma jävla visa i match efter match där vi är så fruktansvärt lättlästa att man som åskådare vet innan varje närkamp hur den skall sluta. Vi har ingenting.

Idag säger många att vi spelar bra. Alltså, herregud. Luleå gör en medioker insats och är ändå oerhört mycket vassare och kyligare än oss. Och folk hävdar att vi spelar bra. Vi spelar KASST. Genomkasst. Det är fan inte ishockey laget håller på med.

Våra forwards verkar vara så oerhört dåligt skolade dessutom. Det enda de kan är att dumpa pucken ner i hörnet, åka efter, tackla, ramla och se backen åka därifrån med pucken. Detta gäller framförallt Brodin, Norman, Cehlin, Kempe och Åberg som är experter på detta.

Vår lagkapten vill man ju helst inte prata om då han ser ut som en handikappad överförfriskad jultomte på isen.

Jag undrar dessutom varför hetsjakten mot Boumedienne är så enorm när vi har Kyle Klubertanz som är monumentalt osäker och nonchalant. Fullständigt horribel just nu och troligen hela seriens sämsta back för tillfället efter Erik Gustafsson.

De enda som idag kan få godkänt är Otto och Daniel Tjärnqvist. Wesslau är väl OK stundtals, men jag tycker han ger ett osäkert intryck.

Ingen spelare har utvecklats under Hardy de senaste säsongerna. Silversäsongen var ett lyckokast men efter det? 90 % av lagets spelare har sakta blivit sämre och sämre med tiden, trots att logiken säger att de ska utvecklas, med tanke på åldern. Någonting är jävligt ruttet i den här jävla föreningen. Ingenting görs åt dåliga trender heller. Det finns ingen vinnarmentalitet. Inga värvningar, ingen som får gå, inga krismöten, ingenting. Jämför med föreningar som vill vinna titlar. FBK exempelvis. De är på gång nu, just för att man väckte laget genom att värva och att ta in extrapersonal i båset. Men inte i DIF inte. Här är vi alltid lika nöjda.

Prestera eller dra era feta jävlar.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
diftobbe89

Inlägg av diftobbe89 »

Vill inte höra en jävel som ska lugna ner situationen nu och förklara hur det såg ut säsonger tidigare.
Jag hatar så jävla många som spelar i vår trupp just nu att jag hoppas dom far åt helvete.
Men med denna ledningen kommer ingenting att hända, det här kommer fortsätta omgång efter omgång. Och vi kommer höra dåliga bortförklaringa från våra otroligt fjantiga jävla pissledare varenda match...
Montén har jag iofs alltid tyckt om, men Hardys spelidé tillsammans med Järlans värvningar är så jävla tragiska.

Gömmer sig den där veka sopan Carlsson på isen eller? Återigen vad det han jag knappt såg någonting av!
Spela fult
Skriv svar