Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Kall-El

Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 4/10 2011

Inlägg av Kall-El »

Kommentatorn stör mig inte alls.

Tycker han är rätt bra i jämförelse med många andra.

Annan PP-uppställning NU!

Det råder ju ingen tvekan om att det inte funkar med "Hardy's utvalda"
Användarvisningsbild
Datsyuk_13
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Datsyuk_13 »

Domarna är verkligen UNDER ALL JÄVLA KRITIK!

Klubertanz och Tjärnqvists så kallade "holding" respektive "interference" är så skrattretande att jag knappt finner ord...
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Användarvisningsbild
Salas
Säsongskort: Ja

Inlägg av Salas »

Kunde dom inte ha intervjuat en grå sten istället för Philip Holm? Han hade verkligen noll inlevelse i den intervjun, ingen höjdare alls.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Datsyuk_13 skrev:Domarna är verkligen UNDER ALL JÄVLA KRITIK!

Klubertanz och Tjärnqvists så kallade "holding" respektive "interference" är så skrattretande att jag knappt finner ord...
Är inte klockan rätt mycket i Jekaterinburg nu? ;)
Senast redigerad av pulverapa den 2011-10-04 19:33:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

pulverapa skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
DIFVästertorp skrev:
Highwind skrev:Måste bara avreagera mig.

VILKEN JÄVLA IDIOT TILL DOMARE! ÄR HAN HELT BRÄND I HUVET?
klart sämsta domarinsatsen iår

Det mest intressanta är att man vet redan innan matchen (Saik borta) att det ska bli så.
Vet inte vad det beror på, nåt med luften kanske?

Om vi ska ha nån poäng i denna match så blir nästa 3-5 läge helt avgörande, för det kommer ett till...
Ja, vi får nog räkna med minst ett 3 mot 5 till.
kommer med 4-5 mins kvar... en puck out... frågan är bara av vem iom att Bume är hemma och sover?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

När man dessutom bara spelar med en back och slänger in Carlsson med Nilson-Almtorp-Tjärnqvist så går det inte snabbare i PP direkt.

Carlsson visade lite speed när han klev runt sin back, men att missa pucken helt när man bara ska ta emot den för att få ett friläge är nästan lika illa som Tim Erikssons miss av halvt öppet mål då Hadelöv kramade vänsterstolpen.
Expert.
Användarvisningsbild
Rirre

Inlägg av Rirre »

Salas skrev:Kunde dom inte ha intervjuat en grå sten istället för Philip Holm? Han hade verkligen noll inlevelse i den intervjun, ingen höjdare alls.
Tycker han verkar va en rätt skön lirare
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
YNWA

Inlägg av YNWA »

Hoppas Tjärna SR och Kyle orkar hela matchen :)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Säger som EL Kalle, brukar sällan kritisera domaren men detta är ju löjligt.
Känns nästan mutad, gratis renklämmor/renskav året ut kanske..?
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Morgan är den sämsta domaren som någonsin stått på en elitserierink. Man påminns varje gång han dömer - helt overkligt talanglös!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jaha, och trippingen på Carlsson? Nänä, jag förstår. Att bli inknuffad i en målvakt är mer utvisning.

Bortsett från domarkräket är det ändå helt okej. Trots utvisningar lyckas vi hålla dem relativt mycket på utsidan.

"Förstakedjan" är ett enda stort skämt. Att Tim Eriksson inte får spela vartannat byte är ännu konstigare.
Säg den glädje som varar
sensei
Kontakt:

Inlägg av sensei »

Vet inte om jag vågar säga det men jag tycker det ser bra ut. Vi gör en bra bortamatch och det står 2-2 inför tredje. Känns som vi kan vinna faktiskt.

Glöm inte bort att domarna inte kunde hålla sig från att lägga sig i matchutgången. Petutvisningen på MT är dagens sarkastiaska garv så här långt. Ändå är vi med inför 3:e!
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
jensa85

Inlägg av jensa85 »

Sveriges Elitseriedomare håller på allvar på att sänka svensk hockey totalt. Utvisningen på Tjärnqvist nu senast är så sjukt jävla billig att det inte finns.

Det är oerhört viktiga poäng på spel för alla lag i varje omgång. Då håller det fan inte att domarna i match efter match går in och förstör matcher fullständigt med sina horribla beslut, allt för att få stå i centrum. De vill gärna vara med och avgöra matcherna. Tycker det blir mer och mer uppenbart. Men att kritisera en domare? Nej för fan det får man inte göra. Helt sinnessjukt.
Stänga av spelare hit och dit för att dom råkar komma fel in i en tackling är helt okej.
Varför ska man inte kunna stänga av en domare när denne gör upprepade jättemisstag? Speciellt de som då så fint kallas "proffsdomare". Att dom får komma undan med katastrofinsatser gång på gång utan någon åtgärd tycker jag är skandal.

Ibland blir man så less på domarna att man knappt har lust att titta mer på den aktuella matchen.
Kan ABSOLUT köpa att domarna kan göra misstag, det gör alla. Men det blir liksom för mycket. Det är i precis VARJE match skulle jag vilja säga. Då kan man inte bara låta det fortsätta, något måste göras åt våra domare. Men vad!?

Helt fel tråd för detta men man blir så jävla less.

För att gå lite Ontopic så tycker jag vi gör det bra ut efter förutsättningarna vi har. Almtorp gillar jag mer och mer för varje match. Tycker även att Carlsson gör sin bästa match hittills.
Holm och Åberg fortsätter att imponerar bland junisarna.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

Jensa85. Holm är ingen junior :)
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Bjurre

Inlägg av Bjurre »

Avgå Alla
"INGEN ABSOLUT INGEN farsa skriver en fråga på flashback och frågar vad en platta energidryck på willys kostar!! En pappa har pengar och en pappa köper inte en platta energidryck för LAN, han köper ÖL!!"-Mr.Mxyzptlk.
Skriv svar