Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011
Re: Djurgårdens IF - Brynäs IF 27/9 2011
Kanske är så, att vi inte är ett topplag i år.. 

Usch, fy blä, detta var inte mycket att hänga i granen.
Kan tipsa om att bet365 erbjuder 1.7x insatsen på att BIF gör minst ett mål sista 20.
Själv har man lassat in ett spel på detta i alla fall.
Kan tipsa om att bet365 erbjuder 1.7x insatsen på att BIF gör minst ett mål sista 20.
Själv har man lassat in ett spel på detta i alla fall.
zOscaR skrev:Kanske är så, att vi inte är ett topplag i år..
Scchhhhhh!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
hmm.. 10 skott på 2 perioder... hade ju varit halvbra om det varit på EN period...
jaja, nu kan det iallafall inte bli en sämre period 3 än hur tvåan var! väl?!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nähe, menar du det?zOscaR skrev:Kanske är så, att vi inte är ett topplag i år..

Äh, vi är ju inte fullt lag idag. David Printz saknas sååå mycket.
Förlorar vi matchen går jag ut i skogen och super ned mig

Senast redigerad av DIF_Soldier den 2011-09-27 19:37:46, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Capcash skrev:hmm.. 10 skott på 2 perioder... hade ju varit halvbra om det varit på EN period...
Säg inte det!

- Sudden
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Från sportbladet.se avd. Koll på läget.
Alltså samma problem som ställt till det enormt mycket för Andreas bror Michael Holmqvist.
inte bra för Djurgården att ha sådana problem. Backsidan är tunn sedan man gjort sig av med Stefan Lassen och Kim Lennhammer (lån till Almtuna).
TUNN BACKUPPSÄTTNING?
Å ANLEDNINGEN SEN!
Haha!
Alltså samma problem som ställt till det enormt mycket för Andreas bror Michael Holmqvist.
inte bra för Djurgården att ha sådana problem. Backsidan är tunn sedan man gjort sig av med Stefan Lassen och Kim Lennhammer (lån till Almtuna).
TUNN BACKUPPSÄTTNING?
Å ANLEDNINGEN SEN!
Haha!
Vi är inte Bajen. Vi ska tillbaka.
Vi är verkligen totalt chanslösa mot Brynäs. Speciellt här i andra perioden. Totalt oförmögna att skapa chanser och ett ständigt kladdande i egen zon. Erik Gustafsson är säkert nervös och allt, men han är verkligen inte mogen för elitseriespel. Gjort misstag så fort han rört pucken, även hans "rensning" som ledde fram till reduceringen.
Något måste verkligen hända med detta lag, för fortsätter det så här i det långa loppet så kan jag garantera att vi kommer hamna 10-12 i tabellen. Frågan är om det verkligen finns speciellt mycket mer att krama ur denna DIF-upplagan? Jag börjar bli mer och mer tveksam.
Och återigen visar vi att vårat PP är ÖVERLÄGSET sämst i serien. Vem är det egentligen som ansvarar för vårat PP-spel? Micke J?
* Vi har iaf seriens i särklass sämsta förstfemma. Tjärnqvist är dålig på det mesta utom på kvadratmetern framför motståndarmålet, Mackan har inte ett rätt någonstans, precis som i fjol. Almtorp är en helt okej center, dock kanske inte i en förstakedja.
* I andrakedjan som för dagen består av Cehlin-Ottosson-Carlsson är det väl bara den förstnämnda som platsar i just en sådan. Otto är nuförtiden en typisk tredjecenter som ska vinna viktiga tekningar och döda boxplay. Han ska definitivt inte spela PP. Att Mattias Carlsson spelat i en fjärdekedja större delen av sin karriär börjar man ju mer och mer förstå....
* Sen har vi Normans kedja. John som kanske är den bästa centern i årets DIF och borde få speltid därefter. Åberg kan vara våran vassaste ytterforward så här långt men får ändå bara gneta på i en tredjeline i 5/5 och aldrig spela PP. Söder ska ju inte spela egentligen men gör väl det hyfsat ändå.
* Fimpen gör det han ska, precis som vanligt och ska givetvis vara den jobbiga fjärdelinescentern han är född till att vara. Men att Tim och Kempe får begränsat med speltid i en fjärdekedja är skandal. Gång på gång trycker dom ner sina motståndare i deras egen zon men får inte den uppskattning dom förtjänar på långa vägar. Utan det är den vanliga rullningen med två statiska PP-kedjor som är identiska med 5/5 formationerna. Fantasilöst, och oerhört dåligt av Hardy.
Utgår från att Mika Z INTE kommer tillbaka till DIF så därför föreslår jag följande uppställning med alla friska och hela.
Mario Kempe - John Norman - Marcus Nilson
Tim Eriksson - Jonas Almtorp - Patrick Cehlin
Mattias Carlsson - Kristofer Ottosson - Pontus Åberg
Jimmie Ölvestad - Christian Eklund - Daniel Brodin
Extraforwards: Mathias Tjärnqvist
Daniel Tjärnqvist - Andreas Holmqvist
David Printz - Kyle Klubertanz
Philip Holm/Fredrik Claesson - Josef Boumedienne
PP1
Mario Kempe - John Norman - Tim Eriksson
Andreas Holmqvist - Daniel Tjärnqvist
PP2
Patrick Cehlin - Marcus Nilson - Mathias Tjärnqvist
Pontus Åberg - Kyle Klubertanz
Våga testa iaf för helvete. För som det ser ut nu så kommer detta inte sluta lyckligt, och inte bara nu i Brynäsmatchen....
Något måste verkligen hända med detta lag, för fortsätter det så här i det långa loppet så kan jag garantera att vi kommer hamna 10-12 i tabellen. Frågan är om det verkligen finns speciellt mycket mer att krama ur denna DIF-upplagan? Jag börjar bli mer och mer tveksam.
Och återigen visar vi att vårat PP är ÖVERLÄGSET sämst i serien. Vem är det egentligen som ansvarar för vårat PP-spel? Micke J?
* Vi har iaf seriens i särklass sämsta förstfemma. Tjärnqvist är dålig på det mesta utom på kvadratmetern framför motståndarmålet, Mackan har inte ett rätt någonstans, precis som i fjol. Almtorp är en helt okej center, dock kanske inte i en förstakedja.
* I andrakedjan som för dagen består av Cehlin-Ottosson-Carlsson är det väl bara den förstnämnda som platsar i just en sådan. Otto är nuförtiden en typisk tredjecenter som ska vinna viktiga tekningar och döda boxplay. Han ska definitivt inte spela PP. Att Mattias Carlsson spelat i en fjärdekedja större delen av sin karriär börjar man ju mer och mer förstå....
* Sen har vi Normans kedja. John som kanske är den bästa centern i årets DIF och borde få speltid därefter. Åberg kan vara våran vassaste ytterforward så här långt men får ändå bara gneta på i en tredjeline i 5/5 och aldrig spela PP. Söder ska ju inte spela egentligen men gör väl det hyfsat ändå.
* Fimpen gör det han ska, precis som vanligt och ska givetvis vara den jobbiga fjärdelinescentern han är född till att vara. Men att Tim och Kempe får begränsat med speltid i en fjärdekedja är skandal. Gång på gång trycker dom ner sina motståndare i deras egen zon men får inte den uppskattning dom förtjänar på långa vägar. Utan det är den vanliga rullningen med två statiska PP-kedjor som är identiska med 5/5 formationerna. Fantasilöst, och oerhört dåligt av Hardy.
Utgår från att Mika Z INTE kommer tillbaka till DIF så därför föreslår jag följande uppställning med alla friska och hela.
Mario Kempe - John Norman - Marcus Nilson
Tim Eriksson - Jonas Almtorp - Patrick Cehlin
Mattias Carlsson - Kristofer Ottosson - Pontus Åberg
Jimmie Ölvestad - Christian Eklund - Daniel Brodin
Extraforwards: Mathias Tjärnqvist
Daniel Tjärnqvist - Andreas Holmqvist
David Printz - Kyle Klubertanz
Philip Holm/Fredrik Claesson - Josef Boumedienne
PP1
Mario Kempe - John Norman - Tim Eriksson
Andreas Holmqvist - Daniel Tjärnqvist
PP2
Patrick Cehlin - Marcus Nilson - Mathias Tjärnqvist
Pontus Åberg - Kyle Klubertanz
Våga testa iaf för helvete. För som det ser ut nu så kommer detta inte sluta lyckligt, och inte bara nu i Brynäsmatchen....
-
Både Printz, Honken, Jimmie och Daniel saknas ju. Håller med om gnihet-ramsorna. Den som inte hoppar = endast derbyn. Annars tycker jag att vi kan sjunga (hata) gnihet-ramsor under derbyn och i vääääldigt nära anslutning till dessa (typ sista hemmamatchen innan, för att tagga lite extra). Annars nej....
DIF_Soldier skrev:Nähe, menar du det?zOscaR skrev:Kanske är så, att vi inte är ett topplag i år..![]()
Äh, vi är ju inte fullt lag idag. David Printz saknas sååå mycket.
Förlorar vi matchen går jag ut i skogen och super ned mig

- Lee Harvey Oswald
Vill också ha en skog....DIF_Soldier skrev: Förlorar vi matchen går jag ut i skogen och super ned mig

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Han menar nog Rålis elr nått!Lee Harvey Oswald skrev:Vill också ha en skog....DIF_Soldier skrev: Förlorar vi matchen går jag ut i skogen och super ned mig
Där kom det.
- Jim Morrison
Bra bombom
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
ja, det där kom ju som ett brev på posten...