Elitserien 2011/2012

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Elitserien 2011/2012

Inlägg av Edin »

Kentta skrev:
-daniel- skrev:
Edin skrev:Jag får lite DIF anno 09/10-vibbar av Brynäs, ingen riktig spets men en ganska rutinerad Elitserietrupp spetsad med några riktigt sylvassa junisar. Blir riktigt tufft på tisdag.
Mm det blir jäkligt tufft på tisdag. Gäller att vi gör 3 hyfsade perioder för att ha en chans. BIF verkar spela extremt tajt, och verkligen ta vara på chanserna som ges... Både Honken & Svedberg har dessutom öppnat rätt OK i mål.

Spelar vi som vi gjort hittils tror jag faktiskt vi åker på däng, men klarar vi att prestera något i linje med vad vi borde göra sett till det spelarmaterial vi förfogar över så vinner vi. Blir spännnade hursomhaver. Som alltid, i ES med andra ord....
Skulle inte förvåna mig om Widing (som varit väldigt kall såhär i början) vaknar till och smackar in tre baljor..
Samtidigt som Svedberg gör sitt livs match...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:
Kentta skrev:
-daniel- skrev:
Edin skrev:Jag får lite DIF anno 09/10-vibbar av Brynäs, ingen riktig spets men en ganska rutinerad Elitserietrupp spetsad med några riktigt sylvassa junisar. Blir riktigt tufft på tisdag.
Mm det blir jäkligt tufft på tisdag. Gäller att vi gör 3 hyfsade perioder för att ha en chans. BIF verkar spela extremt tajt, och verkligen ta vara på chanserna som ges... Både Honken & Svedberg har dessutom öppnat rätt OK i mål.

Spelar vi som vi gjort hittils tror jag faktiskt vi åker på däng, men klarar vi att prestera något i linje med vad vi borde göra sett till det spelarmaterial vi förfogar över så vinner vi. Blir spännnade hursomhaver. Som alltid, i ES med andra ord....
Skulle inte förvåna mig om Widing (som varit väldigt kall såhär i början) vaknar till och smackar in tre baljor..
Samtidigt som Svedberg gör sitt livs match...
Tror Holmqvist står den här matchen igen, svårt att se att de byter keeper efter 1 insläppt mål borta mot FBK.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev: Samtidigt som Svedberg gör sitt livs match...
Tror Holmqvist står den här matchen igen, svårt att se att de byter keeper efter 1 insläppt mål borta mot FBK.[/quote]

Ja juste, det var Honken som stod ikväll. Av det jag sett och läst så ställdes han dock inte på något större prov, då FBK var riktigt dåliga. Svedberg har dock varit riktigt bra i de matcher han stått, så vi får se.

Jag undrar hur långvarig Czczzzcarnecki blir i FBK, fansen tar väl fram banderollen när som helst...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Jag kollade lite halvhjärtat på BIF matchen i kväll och kom fram till att de gjorde en nästintill perfekt bortamatch. Det blir således tufft på tisdag...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

-daniel- skrev:Jag kollade lite halvhjärtat på BIF matchen i kväll och kom fram till att de gjorde en nästintill perfekt bortamatch. Det blir således tufft på tisdag...
Jag såg hela matchen mot Frölunda i onsdags, och då såg det inte alls bra ut faktiskt, riktigt krampaktigt stundtals och helt trubbiga framåt.

Men förhoppningsvis så kan vi vinna på grund av att vi spelar bra och kör på 100% ifrån start till mål. Känns trist att behöva förlita sig på att Brynäs har en dålig dag för att ta hem några poäng.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev: Men förhoppningsvis så kan vi vinna på grund av att vi spelar bra och kör på 100% ifrån start till mål. Känns trist att behöva förlita sig på att Brynäs har en dålig dag för att ta hem några poäng.
Exakt, på hemmaplan skall vi egentligen skölja över Brynolf och hans vänner.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

När man studerar Modos laguppställning, inser man hur sjukt det är att de är bottentippade. Jag menar:

Schröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Schremp-Hannula

Pinsamt vassa två första kedjor.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Mäklaren skrev: När man studerar Modos laguppställning, inser man hur sjukt det är att de är bottentippade. Jag menar:

Schröder-Sundström-Danielsson
Axelsson-Schremp-Hannula

Pinsamt vassa två första kedjor.
Tror mer att man gått efter det så kallade "frölunda-syndromet", dvs en hel uppsjö nya förvisso bra spelare men som ändå ska fungera som ett lag.
Tar denna process för lång tid så smyger sig stressen in som en objuden gäst och det mesta låser sig.
Modo gjorde 7-8 bra minuter i 3:e perioden mot lhc, resten var det jag kallar krampaktigt.

Har nu sett alla lag spela, det är tidigt på säsongen ännu....MEEEn
Endast frölunda, aik, och sAIK har visat nån sorts kontinuitet i spelet, dvs det ser ut som att man spelar ungefär som man pratat om innan.
Växjö skulle kunna läggas till också, känns som att dom spelar på sitt max.

Resten har en del att jobba med...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Ja, vilket annat lag som helst med den anfallsstyrkan hade varit tippat som ett topplag men Modo har ju en historia av att inte lyckas, trots vassa anfallspelare. Tycker som jag skrivit tidigare att hela lagbygget känns jävligt spretigt.

Man vet aldrig vart man har det laget...tror inte riktigt på något mellanting där, utan antingen blir det tokflopp och KS eller ett topplag i serien. Hittils har de ju inte direkt imponerat av vad jag sett.
Användarvisningsbild
android

Inlägg av android »

-daniel- skrev:Ja, vilket annat lag som helst med den anfallsstyrkan hade varit tippat som ett topplag men Modo har ju en historia av att inte lyckas, trots vassa anfallspelare. Tycker som jag skrivit tidigare att hela lagbygget känns jävligt spretigt.

Man vet aldrig vart man har det laget...tror inte riktigt på något mellanting där, utan antingen blir det tokflopp och KS eller ett topplag i serien. Hittils har de ju inte direkt imponerat av vad jag sett.
Dom har inte imponerat på mig heller direkt. Dom var ju bättre än oss på hovet, men känns som att det var våran usla insats.

Dock tyckte jag att Schremp var riktigt vass. Trodde stolpen skulle gå av när han träffade den med ett slagskott.
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Nu har säkringarna brunnit på en Modo-supporter... :lol:

http://www.blocket.se/vasternorrland/De ... m?ca=4&w=1
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:Nu har säkringarna brunnit på en Modo-supporter... :lol:

http://www.blocket.se/vasternorrland/De ... m?ca=4&w=1

HAHAHAHhahaha
Jävlar nu skrattade jag fram en liten kissfläck på kallingarna (skojar bara, bruschan)

;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Haha underbart. Helt enkelt underbart.

Bitterheten på vårt forum är ingenting mot vad de kan åstadkomma i Ö-vik...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Här var mitt favoritstycke:

Tränarna har begränsad erfarenhet, begränsad hjärnkapacitet och en märkligt ogenerad inställning till att låta sina egna avkommor lira trots enorma kvalitetsbrister.

Detta i kombination med bilden var ju hur jävla kul som helst. :D
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Edin skrev:Här var mitt favoritstycke:

Tränarna har begränsad erfarenhet, begränsad hjärnkapacitet och en märkligt ogenerad inställning till att låta sina egna avkommor lira trots enorma kvalitetsbrister.

Detta i kombination med bilden var ju hur jävla kul som helst. :D
hahaha!!!! sluuta!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Skriv svar