Hata luleå

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Edin
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Hata luleå

Inlägg av Edin »

Bild
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Jepe

Inlägg av Jepe »

HAHAHAHAHA!
2014-04-07, vad hände?
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

WTF? :lol:
Användarvisningsbild
Solsidan

Inlägg av Solsidan »

Edin skrev:Bild
Hahaha... Banjolirande Luvlebor. Dom borde veta att det inte är lagligt att skaffa barn med sina syskon i Sverige.
Metal Machine

Inlägg av Metal Machine »

-daniel- skrev:Tycker det är sjukt kul att det blivit sådan hets mellan Fuleå och DIF. Känns som en riktig krydda. Mes-SAIK och andra norrbaggar känns tråkiga att spela mot i jämförelse...
SAIK brukar dock bidra med många bortafans på Hovet. Det bor ju galet mycket norrlänningar i Stockholm numer. Men det är väl det enda positiva med SAIK, för i övrigt känns de väl ungefär lika upphetsande som Brommapojkarna i fotbollen...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Riktigt vass krönika av Anton Högsander på Djurgårdens svenskafansredaktion:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Kr ... 14680.aspx
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Edin skrev:Riktigt vass krönika av Anton Högsander på Djurgårdens svenskafansredaktion:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Kr ... 14680.aspx
Personligen tycker jag inte rivaliteten med Luleå ens är i närheten som med Färjestad...där kan vi snacka historia. Dock har det naturligtvis hettat till rejält på senare år, och kanske speciellt förra säsongens slutspelsserie men det finns inget lag som väcker lika mycket känslor för mig som matcher mot FBK.

Matcher mot Solna är iofs samma sak, fast ändå inte. Där är det så mycket mer som spelar in.
Användarvisningsbild
seppuko
Kontakt:

Inlägg av seppuko »

Kan till viss del hålla med -daniel-. Dock, känslorna mot luleå är ju ganska personligt riktade. Vi fans ogillar bulan, osten och abbotsare och allt vad dom heter. Våra spelare verkar inte ha mycket till över för abbotsarna och vad jag kunde se igår Wallin. Kan inte tänka mig att våra spelare hyser något agg över dagens fbk eller aih på samma sätt. Så därmed är luleå nya aih idag :)
New blood joins this earth, and quickly he's subdued...
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Rivaliteten mot lag som FBK är lite annorlunda än mot aik.

Mot FBK så är det ett lag man verkligen hoppas att vi kan spöa för att kunna knäppa dem på näsan, men mot aik så är det bara ångest. Man går runt med i klump i magen en vecka innan för att man tänker på den ångest man kommer få uppleva vid en eventuell torsk. Så mot ett lag som Luleå så blir det extra viktigt att vinna, medan mot aik så handlar det bara om att inte förlora. Det är i alla fall så jag upplever det.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Edin skrev:Rivaliteten mot lag som FBK är lite annorlunda än mot aik.

Mot FBK så är det ett lag man verkligen hoppas att vi kan spöa för att kunna knäppa dem på näsan, men mot aik så är det bara ångest. Man går runt med i klump i magen en vecka innan för att man tänker på den ångest man kommer få uppleva vid en eventuell torsk. Så mot ett lag som Luleå så blir det extra viktigt att vinna, medan mot aik så handlar det bara om att inte förlora. Det är i alla fall så jag upplever det.
Exakt, så är det och det stämmer överens med min analys jag skrev i "hata aik"-tråden:

De som bor i Stockholm (eller i andra städer för all del) har gnagare runtom sig som trackar dem om det går dåligt, och de själva trackar gnagarna som tack för senast om aik går dåligt - prestigen och ångesten byggs på och den onda cirkeln börjar.

Så därför är det deras egna, personliga ångest och förnedring de vill undvika när de återvänder till sitt sociala liv i plugget och på jobbet, och maskerar det enbart som kärlek för Djurgården.

Men sanningen är att det först och främst är rädslan för glåporden från gnagarna på jobbet dagen efter som är den största orsaken.

Snart 100 sidor om hata aik vittnar om detta.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Landsortssoldaten: Äsch, AIK:s fans är de äckligaste i världen och AIK den äckligaste klubben. Man unnar inte dem framgång helt enkelt. Dessutom tar sig alltid gammal rivalitet andra uttryck än tillfälliga, aktuella hatobjekt som Luläå. Titta bara på Marie Hallmans bloggkommentarer, så får ni bevis på hur äckliga AIK:arna är.

För övrigt: Fy fan vad usel Slatan var mot Ungern. Helt obegripligt att vi kan torska mot ett sånt blåbärslag egentligen. Fy fan för fotboll...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Metal Machine skrev:Landsortssoldaten: Äsch, AIK:s fans är de äckligaste i världen och AIK den äckligaste klubben. Man unnar inte dem framgång helt enkelt. Dessutom tar sig alltid gammal rivalitet andra uttryck än tillfälliga, aktuella hatobjekt som Luläå. Titta bara på Marie Hallmans bloggkommentarer, så får ni bevis på hur äckliga AIK:arna är.
De är äckliga delvis because they're on your back. Det var min poäng.
Säg den glädje som varar
Metal Machine

Jo, du har nog rätt.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Luleå Maniacs var tydligen nere i Tjeckien. Saxat ifrån ETs liverapport:

In the neutral zone, the puck gets over the glass and into the crowd of 1,556. Five of those fans are topless guys with letters LULEÅ on their bodies.
Användarvisningsbild
Soedergren22

Inlägg av Soedergren22 »

Stockholm Röd mot Norrbotten i TV-pucken, 28-4 i skott på mål för Stockholm efter första perioden, men 0-0 i mål. Verkar som att Luleås tråkdefensiv där man lever på en bra målvakt och strökontringar grundläggs redan i unga år. :roll:
Skriv svar