Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Djurgårdens IF - Skellefteå Aik 3/3 2011
Men DIFadonk, ge dig, jag vill gärna att det går dåligt för AIH. Nöjd nu?
DanielSiffror: Tror både jag och -daniel- redan hyllat våra spelare i den här tråden innan ni kom in och förstörde den. Men jag ska inte skriva mer nu, varken till dig eller de andra som inte bryr sig om DIF (hehe, kunde inte låta bli att överdriva lite).
DanielSiffror: Tror både jag och -daniel- redan hyllat våra spelare i den här tråden innan ni kom in och förstörde den. Men jag ska inte skriva mer nu, varken till dig eller de andra som inte bryr sig om DIF (hehe, kunde inte låta bli att överdriva lite).
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Nej fan Daniel dra inte upp det där... "Hata aik mer än ni älskar dif" argumentet är ju till för dom som inte har nå vettigt att komma med.-daniel- skrev:
Ja, men Aik är ingen rival i hockeysammanhang. Jag tror väldigt många som resonerar som dig drar in fotboll i det här. Jag pratar hela tiden om hockey eftersom det är den sporten som ligger mig närmast om hjärtat.
Skillnaden mellan folk som resonerar som dig och mig verkar vara att ni verkar bryr er mer om att det går dåligt för rivalen än att ni vill se sin egen klubb lyckas.
Du kan ju i alla fall diskutera och rätt vettig. Även om vi är oense i just den här frågan.
Expert.
Den 1 mars 2011 22.01,44 skrev DIF_Soldier:-daniel- skrev:Vill ha dem i slutspel? Kan du säga VEM och NÄR någon har sagt det? Har aldrig sett någon Djurgårdare varken säga eller skriva det. Du TOLKAR dock det berömmet man måste ge pissklubben från Solna (för deras efter förutsättningarna löjligt bra säsong) som att vi vill se dem i ett slutspel.lilleman skrev: Jag orkar inte. Blir bara löjligt. Man sitter och hyllar aik, vill ha dem i ett slutspel, men sen vägrar man själv erkänna det, och du kallar mig barnslig?
Du lär få din vilja igenom, hoppas du njuter av att se aik i ett slutspel. Vi får se om du ångrar ditt beslut om ett år.
SkönaDjurgårn, och Daniel också: Ni säger att vi gör tråden dålig, men ni sitter ju själv och bidrar i den och diskuterar samma ämne. Varför hyllar ni inte våra egna spelare som ni älskar att göra när vi vinner men när vi förlorar så är de säms i världen?
Snacka om att hitta på och förvränga saker & ting....
"Jag vill möta aik. Om vi förlorar så är de bättre än oss, det är den bittra sanningen - deal with it. Men man kan aldrig hävda sig bättre än någon om man inte möter dem rakt på."
Han vill möta aik i ett slutspel, alltså vill han att de tar sig dit.
Detta är ett exemple, kan säkert hitta mer om jag letar. Men det orkar jag inte med nu.
Sen att du låter som mäCtiga aik i dina inlägg är en annan story.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Det hela är väl en balansgång. Struntar man totalt i alla andra lag så tappar man väl också greppet över vad vinna egentligen handlar om. Vi vill besegra de andra, inte minst aik! Det gäller även på lång sikt. Men att totalignorera alla andra motståndare är för mig som att säga "Vi vann fler matcher i slutspelet än vi förlorade, alltså är jag glad". Visst, bra prestation, men snubblar man på målsnöret i en avgörande final så ska man vara besviken. Likaså över att andra lag presterar bättre än oss, eller i detta fall, att andra lag tar hästkliv ikapp oss. Sedan ska man givetvis älska mer än man hatar, men som sagt. Balansgång.-daniel- skrev:Men snälla...det var inte direkt ordagrant... du kan ju inte förneka att den har galet mycket poster och att de som ingen egentligen borde bry sig om rendererar i ett SJUKT stort intresse (speciellt på det här forumet).SirDIFalot skrev:Det där är ju bara en lögn, du kan ju se hur många gånger en tråd är besökt? Och därmed också hur många andra trådar som är besökta fler gånger.-daniel- skrev:Ja, lite fräckt var det allt. Nån mod kan ju få flytta det till den i särklass mest besökta forumtråden någonsin på DIFs forum. Nämligen den om Aik! (bara en sån sak är ju helt ofattbart).
Vittnar om ett mindervärdeskomplex.
Nu syftade jag inte på någon som skrivit här såklart, det var kraftiga generaliseringar.
Sen det här med att "vi är ett klassiskt lag precis som brynäs och färjestad etc, och därför kommer aik aldrig att komma ikapp oss" spelar fruktansvärt liten roll om den dagen kommer när aik spelar final och vi förlorar vår elitserieplats till Malmö redhawks.
Avgå Jocke.
- -daniel-
Men grejen är att jag fortfarande tycker det är den springande punkten här... det läggs för mycket fokus på rivalen istället för att strunta, ignorera, KROSSA dem när man får tillfälle (och supa ner sig totalt de gånger man får spö).SirDIFalot skrev:Nej fan Daniel dra inte upp det där... "Hata aik mer än ni älskar dif" argumentet är ju till för dom som inte har nå vettigt att komma med.-daniel- skrev:
Ja, men Aik är ingen rival i hockeysammanhang. Jag tror väldigt många som resonerar som dig drar in fotboll i det här. Jag pratar hela tiden om hockey eftersom det är den sporten som ligger mig närmast om hjärtat.
Skillnaden mellan folk som resonerar som dig och mig verkar vara att ni verkar bryr er mer om att det går dåligt för rivalen än att ni vill se sin egen klubb lyckas.
Du kan ju i alla fall diskutera och rätt vettig. Även om vi är oense i just den här frågan.
Aik är luft. DIF är allt.
- -daniel-
Det där låter ungefär som Nostradamus tolkningsförmåga. Man försöker hitta det man vill höra. Jag tror faktiskt att Soldaten menar att han gärna ser sitt kära lag DIF spöa Solna i slutspelet. Inte att han sitter och vrålhoppas de skall komma dit.lilleman skrev:Den 1 mars 2011 22.01,44 skrev DIF_Soldier:-daniel- skrev:Vill ha dem i slutspel? Kan du säga VEM och NÄR någon har sagt det? Har aldrig sett någon Djurgårdare varken säga eller skriva det. Du TOLKAR dock det berömmet man måste ge pissklubben från Solna (för deras efter förutsättningarna löjligt bra säsong) som att vi vill se dem i ett slutspel.lilleman skrev: Jag orkar inte. Blir bara löjligt. Man sitter och hyllar aik, vill ha dem i ett slutspel, men sen vägrar man själv erkänna det, och du kallar mig barnslig?
Du lär få din vilja igenom, hoppas du njuter av att se aik i ett slutspel. Vi får se om du ångrar ditt beslut om ett år.
SkönaDjurgårn, och Daniel också: Ni säger att vi gör tråden dålig, men ni sitter ju själv och bidrar i den och diskuterar samma ämne. Varför hyllar ni inte våra egna spelare som ni älskar att göra när vi vinner men när vi förlorar så är de säms i världen?
Snacka om att hitta på och förvränga saker & ting....
"Jag vill möta aik. Om vi förlorar så är de bättre än oss, det är den bittra sanningen - deal with it. Men man kan aldrig hävda sig bättre än någon om man inte möter dem rakt på."
Detta är ett exemple, kan säkert hitta mer om jag letar. Men det orkar jag inte med nu.
- Lee Harvey Oswald
lilleman skrev:
Den 1 mars 2011 22.01,44 skrev DIF_Soldier:
Haha...
Påminner lite om Alfons Åberg (vet inte varför dock)
-Han tog allting alltså..!!!!
Ni är roliga...

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
- SirDIFalot
Bajen Fans Hockey/Hammarby är luft. För mig. Aik är vår största rival och jag önskar dom olycka.-daniel- skrev:Men grejen är att jag fortfarande tycker det är den springande punkten här... det läggs för mycket fokus på rivalen istället för att strunta, ignorera, KROSSA dem när man får tillfälle (och supa ner sig totalt de gånger man får spö).SirDIFalot skrev:Nej fan Daniel dra inte upp det där... "Hata aik mer än ni älskar dif" argumentet är ju till för dom som inte har nå vettigt att komma med.-daniel- skrev:
Aik är luft. DIF är allt.
Sen att det just idag blir en del fokus på aik tycker jag är rätt naturligt då jag och många andra har ett brett hockeyintresse och streckstriden är hett som satan medans DIFs match idag var rätt betydelselös, även om det var trevligt att vinna. Få igång Cehlins målskytte, ha bra PP och BP etc etc
Expert.
- -daniel-
Håller med i det första stycket fullt ut.B.I.B.A skrev: Det hela är väl en balansgång. Struntar man totalt i alla andra lag så tappar man väl också greppet över vad vinna egentligen handlar om. Vi vill besegra de andra, inte minst aik! Det gäller även på lång sikt. Men att totalignorera alla andra motståndare är för mig som att säga "Vi vann fler matcher i slutspelet än vi förlorade, alltså är jag glad". Visst, bra prestation, men snubblar man på målsnöret i en avgörande final så ska man vara besviken. Likaså över att andra lag presterar bättre än oss, eller i detta fall, att andra lag tar hästkliv ikapp oss. Sedan ska man givetvis älska mer än man hatar, men som sagt. Balansgång.
Nu syftade jag inte på någon som skrivit här såklart, det var kraftiga generaliseringar.
Sen det här med att "vi är ett klassiskt lag precis som brynäs och färjestad etc, och därför kommer aik aldrig att komma ikapp oss" spelar fruktansvärt liten roll om den dagen kommer när aik spelar final och vi förlorar vår elitserieplats till Malmö redhawks.
Det sista stycket kan jag bara kommentera så här; finns ingenting som tyder på att ett sådant scenario kommer inträffa. Det kan det naturligtvis göra men chansen att det omvända händer är otaligt många gånger större. Varför vara rädd för det?
- SkönaDjurgårn
Ja, han syftade väl på det ultimata lyckoruset av att vinna mot AIH i slutspelet, att förvrängningstolka det på annat sätt verkar onödigt.-daniel- skrev: Det där låter ungefär som Nostradamus tolkningsförmåga. Man försöker hitta det man vill höra. Jag tror faktiskt att Soldaten menar att han gärna ser sitt kära lag DIF spöa Solna i slutspelet. Inte att han sitter och vrålhoppas de skall komma dit.

- DIF_Soldier
Är inte du Mod här? Ursäkta att behöva säga det men du gör ett uselt jobb att påpeka vilken tråd detta är och var diskussionen bör hållas.SirDIFalot skrev:Nej fan Daniel dra inte upp det där... "Hata aik mer än ni älskar dif" argumentet är ju till för dom som inte har nå vettigt att komma med.-daniel- skrev:
Kanske därför jag blev tillfrågad först.
Säg den glädje som varar
- -daniel-
Jag kan fortfarande inte tycka att Aik är en rival när vi pratar hockey. Det är bara något jag har sjukt svårt (in the grand scheme of things, so to speak) att göra. Ja, de kan vinna derbyn men Solna är en parantes i historien.SirDIFalot skrev:Bajen Fans Hockey/Hammarby är luft. För mig. Aik är vår största rival och jag önskar dom olycka.
Sen att det just idag blir en del fokus på aik tycker jag är rätt naturligt då jag och många andra har ett brett hockeyintresse och streckstriden är hett som satan medans DIFs match idag var rätt betydelselös, även om det var trevligt att vinna. Få igång Cehlins målskytte, ha bra PP och BP etc etc
Jag menade inte just idag och fokus på gnaget, utan rent generellt.
Såja Daniel. Tyst nu. Jag tog fram det du ville. Hylla nu dina spelare som du bara hyllar i medgång så hörs vi på Söndag 16.00, som vänner dock 

Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Det som talar för är väl det faktum att aik gått från mittenlag i allsvenskan till slutspelslag i elitserien på bara två år. Du har helt rätt, chansen är mycket liten, men den blir trots allt betydligt större om aik går till slutspel. Det är väldigt stor skillnad på att missa slutspel och klara sig dit.-daniel- skrev:Håller med i det första stycket fullt ut.B.I.B.A skrev: Det hela är väl en balansgång. Struntar man totalt i alla andra lag så tappar man väl också greppet över vad vinna egentligen handlar om. Vi vill besegra de andra, inte minst aik! Det gäller även på lång sikt. Men att totalignorera alla andra motståndare är för mig som att säga "Vi vann fler matcher i slutspelet än vi förlorade, alltså är jag glad". Visst, bra prestation, men snubblar man på målsnöret i en avgörande final så ska man vara besviken. Likaså över att andra lag presterar bättre än oss, eller i detta fall, att andra lag tar hästkliv ikapp oss. Sedan ska man givetvis älska mer än man hatar, men som sagt. Balansgång.
Det sista stycket kan jag bara kommentera så här; finns ingenting som tyder på att ett sådant scenario kommer inträffa. Det kan det naturligtvis göra men chansen att det omvända händer är otaligt många gånger större. Varför vara rädd för det?
Avgå Jocke.
- -daniel-
Lee Harvey Oswald skrev:lilleman skrev:
Den 1 mars 2011 22.01,44 skrev DIF_Soldier:
Haha...
Påminner lite om Alfons Åberg (vet inte varför dock)
-Han tog allting alltså..!!!!
Ni är roliga...