kotten skrev:Tyngsta förlusten på ett bra tag. Helvete.
Ärligt talat så finner jag den här förlusten, i alla fall just nu, tyngre än final 6. Kanske beror på att man var på plats och hyllade laget efteråt då, och nu tog det bara tvärt slut..
Fan vad trött jag är på att det alltid ska gå åt helvete för småkronorna.
Ärligt talat så finner jag den här förlusten, i alla fall just nu, tyngre än final 6. Kanske beror på att man var på plats och hyllade laget efteråt då, och nu tog det bara tvärt slut..
Jag tänker helt tvärt om.
Personligen känner jag att den här förlusten bara är marginellt värre än den mot HV igår...
Inte ett dugg rättvist. Vi kämpar, vi slår puckar mot mål men ryska målvakten har marginalerna på sin sida. Eller nej, hela ryska laget har marginalerna på sin sida. Fy fan, att man inte kunde ta bort pucken när ryssarna kvitterade, Nemeth får gå upp till kamp för fan Dock så var det mycket felande faktorer denna match, mycket felpassar, siktet satt inte på och dom slet för sig själva istället för laget i vissa stunder. Det blev stolpe ut, bokstavligt talat. Vi hade inte marginalerna på vår sida. Seg och jobbig förlust.
Denna match är tyngre än finalmatch 3 och finalmatch 6 där vi hade stolpe/ribba ut. Finner inga ord, dom var så värda att komma vidare. Känns tomt. Dock är jag stolt svensk, det finns en blivande framtid inom hockeyns värld. Dessa män som var och krigade om ett guld och vann över Kanada är stort. Ni ska ha riktigt cred för det ni har åstadkommit!
Måste förövrigt på ett extremt onynanserat sätt anmärka på hur JÄVLA IDIOTSKT det är att avgöra en sån här viktig match med straffar. Blir fruktansvärt irriterad. Spela förlängning och låt bästa lag vinna instället för den här jävla slantslingningen.
Hoppas verkligen att USA vinner semifinalen nu. Jag vill att Kanada ska bli utan medalj, det är det enda som kan rädda årets JVM från att bli ett fiasko. Knäppa Kanada två gånger i samma VM, det händer inte ofta. Vilket fiasko det skulle bli för dem.
Jag tror......
5-3 till USA!
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Snazzi skrev:Hoppas verkligen att USA vinner semifinalen nu. Jag vill att Kanada ska bli utan medalj, det är det enda som kan rädda årets JVM från att bli ett fiasko. Knäppa Kanada två gånger i samma VM, det händer inte ofta. Vilket fiasko det skulle bli för dem.
Jag tror......
5-3 till USA!
Jag tror att USA vinner som fan och att Kanada blir tjuriga som små barn! kanada spells AJK.
Jag tänker helt tvärt om.
Personligen känner jag att den här förlusten bara är marginellt värre än den mot HV igår...
Går ett steg längre. Matchen mot HV betyder mer för mig.
Helt ärligt. Ser hellre att DIF vinner än match än Tre kronor. Möjligen en OS-final mot Finnarna. Då jävlar tänder jag till som en DIF-match.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tar ett SM guld för DIF före OS/VM guld för Sverige. Alla DIFs matcher är viktigare än landslagets.
Möjligen att ett VM guld i fotboll för Sverige, där valfri DIF hjälte får avgöra, skulle väga tyngre än ett SM guld.
Lite mycket OT nu.
Bra fart i matchen, och fy fan vad mycket tacklingar. Roligare sport på det här sättet, det blir helt nytt. Inte alls som att se valfri Elitseriematch.
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Snazzi skrev:Jag tar ett SM guld för DIF före OS/VM guld för Sverige. Alla DIFs matcher är viktigare än landslagets.
Möjligen att ett VM guld i fotboll för Sverige, där valfri DIF hjälte får avgöra, skulle väga tyngre än ett SM guld.
Lite mycket OT nu.
Bra fart i matchen, och fy fan vad mycket tacklingar. Roligare sport på det här sättet, det blir helt nytt. Inte alls som att se valfri Elitseriematch.