Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 7/12 2010

Inlägg av Mäklaren »

Salas skrev:
Mäklaren skrev:det var dessutom inte han som gjorde det första målet målet. Det bör tillskrivas Fimpen eftersom det var en Luleå-spelare som styrde in pucken i nät.
Kolla på reprisen igen så ser du att Marcus styr pucken via Niinimas klubba in i nät.
Medvetet?
Självklart! :wink:
Jag ser faktiskt inte det :) men kul för grabben!
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Bra spel DIF.......i en period.
I 2:a & 3:e perioden blir vi lite passiva & bjuder så när in luleå i matchen igen.
Otroligt skönt med 3p & att passera ajk i tabellen givetvis, men annars är det mesta sig likt.
Problemen att omsätta skapade lägen i mål fortsätter.
1-0, självmål
2-0 backskott, retur.
3-0 backskott
4-1 i tom bur.

Facit.
5p på 3 raka hemmamatcher, G- på det

Widing kommer bli den dyraste "grovjobbaren" DIF någonsin signat...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Crashmash skrev:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5686912 skrev:"Djurgården valde att spela det spel som Luleå i många matcher hittills visat sig vara mästerliga på - nämligen hög forechecking mot felvända spelare."
Aha, förra säsongen då?
Att kopiera är helt ok om man kommer ifrån landet för då kan man sitta hemma på sin kammare och slå sig för bröstet för att man kommit på något "nytt".
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

elklingo skrev:Ni som såg matchen: Vilka spelare ska lyftas fram? Riddarn gör en bra match på pappret, hur såg han ut?
Stefan gör en riktigt stabil insats och det känns som om han är på väg att hitta formen.

Juniorerna som lyfts upp till denna match gjorde ett riktigt gott intryck och tillförde glöd och fart till ett lag som denna säsong har sett både oinspirerat och slött ut.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jag hoppas man kan fortsätta med Kempe-Kruger-Cehlin, påminde lite om Krüger-Engqvist-Josefson från ifjol, ungdomlig entusiasm med bra snurr och energi. En idé är ju att fortsätta på det linorna som funkat bra. Och sen sätta Widing, Ekman och Mackan ihop när vi får tillbaka de två sistnämnda. Låta dom nöta på bara, till slut måste det ju lossna. I en tredjekedja typ.
Expert.
henka83

Inlägg av henka83 »

Äntligen såg man den Ölvestad man vill se, en krigande sådan. Han ska spela med Ottosson och en till brunkare. Då har vi en riktigt bra 3:e lina som dödar de mesta lagens första linor, men ge fan i att försöka producera själva.......
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

henka83 skrev:Äntligen såg man den Ölvestad man vill se, en krigande sådan. Han ska spela med Ottosson och en till brunkare. Då har vi en riktigt bra 3:e lina som dödar de mesta lagens första linor, men ge fan i att försöka producera själva.......
Ska Ölvestad som gjorde 17 mål ifjol, och Ottosson som gjort typ 25 poäng fyra säsonger irad, och spelade dessutom bara 39 mathcer ifjol när han gjorde 26 poäng, ge fan i att producera själva? Nej förlåt... Ge fan i att FÖRSÖKA ens? Det har under en längre tid gnälls på att spelarna inte skjuter och verkar inte "vilja vinna". Och nu uppmanar du dom att sluta försöka?
Expert.
henka83

Inlägg av henka83 »

Du feltolkar allting, hur orkar du? Jag menade att dem var grymma på att döda motståndare, att dem änns florerar runt en 1:a femma i ES är skrämmande. Du tycker dem är spelare för första femman? Tycker du att deras poäng skörd räcker för att bära ett lag, är du från pluto eller månen? Vill du ha dem i våran förstalina ser jag oss i AS nästa år..

För övrigt, vad var det för gnäll i förra inlägget? Jag skrev raka och ärliga ord, dem är bättre på att förstöra än att leverera. Kolla tex Ottossons skrala poäng skörd men ändå inga - i protokollet i +-, det säger väl mer att han knappt är på banan på mål åt något håll, men du kanske varken kollar +- eller matcherna. :mrgreen:

Sådana spelare ska florera i en 3:e femma och definitivt inte högre upp! :!: :shock: 8) :lol: :roll: :oops:
--

Ölvestad 17 mål säger väl inte mycket om en "målgörare" i en första kedja fö. Han gjorde 5 mål i en match och att göra 12 mål på 54 övriga är jävligt skralt i en första förmation :!:

--

Sirdifalot,

I lagsport har alla olika uppdrag, alla får inte spela lika mycket. På hemmaplan anser jag inte att dessa herrar ska spela 20+ som dom gör. Dom är inte tillräckligt bra på att producera helt enkelt. Däremot i bortamatcher där vi ska slå från oss ser jag gärna dessa herrar spela långa matcher. Men när vi ska köra för kung och fosterland ska dom förses till bänken... Däremot klockrena på att hålla tätt bakåt. Sen får dom givetvis göra 20 poäng+, men det tar jag för givet att ett topplags 3:e lina gör...

---

Eller du kanske inte förstår poängen med att bilda ett hockeylag, du kanske vill att alla ska göra samma jobb. Fine, men det är därför vi ligger där vi ligger för tillfället. Dåligt rollspel och dåligt coachande. Men nu verkar även Hardy förstått lite av poängen. Ifjol hade vi 3 producerande linor, då rullar allt som det skall, men i verkligheten så kan inte alla göra det. Våra TVÅ förstalinor ska bära oss offensivt, våra två andra ska bära oss med energi och defensiv och givetvis något mål framåt. Men sålänge dom går breakeven är alla nöjda och glada..

Du kan gärna skriva allt i ett inlägg istället för att dela upp det på fyra stycken inom samma fem minuter/MOD
henka83

Inlägg av henka83 »

Återgår till matchen istället för poängmaskinen "sirdifalot".

Matchen va riktigt bra i två perioder och vi har givetvis gått flera fall framåt. Nu krävs det dock ett par bortapoäng för att väga upp de poängen vi slängt bort hemma. Fortsätt såhär så ser jag oss som 5-6a innan slutspelet. Där får vi hoppas att vi får FBK eller Luleå, dom slår vi.

Luleå borde dock tappa rejält och jag tror faktiskt de tillslut kan få kämpa för sin slutspelsplats. Dom toppade formen alldeles för tidigt..
henka83

Inlägg av henka83 »

Oj, förlåt. Va bara riktigt frustrerad på hur någon härinne tolkade hockey. Bara för man är MR Djurgårdare som dessa spelare är så behöver dom inte vara MR Bäst längre. Man ska utnyttja varandras styrkor. Men onekligen ska man utnyttja varandras svagheter PUNKT.

Får man fråga om det är du som har coachat laget inledande 25 omgångarna ;) ?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Allt är ju relativt såklart. Är Ölvestad och Ottosson spelare för en förstakedja i tre kronor nej? Är Ottosson är förstacenter i Djurgårdens IF med centerbrist? Förmodligen. Ölvestad är enligt mig elitseriens absolut bästa powerforward och en sån behövs i varje förstakedja. Om Ölvestad och Ottosson är spelare för en tredjekedja enligt dig så får du gärna förklara vilka andra spelare vi har i laget som du tycker förtjänar den platsen bättre? Självklart hade jag gärna haft bättre spelare men de blir ju per automatik spelare för förstakedjan när det är det bästa vi har.
Expert.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

henka83 skrev:Oj, förlåt. Va bara riktigt frustrerad på hur någon härinne tolkade hockey. Bara för man är MR Djurgårdare som dessa spelare är så behöver dom inte vara MR Bäst längre. Man ska utnyttja varandras styrkor. Men onekligen ska man utnyttja varandras svagheter PUNKT.

Får man fråga om det är du som har coachat laget inledande 25 omgångarna ;) ?
Jag menar absolut inte att Ottosson och Ölvestad här hemma i en förstakedja för att de är "MR Djurgårdare". Hade hemskt gärna sett att Widing som är en legoknekt hade tagit den rollen som målspruta, men nu har han ju inte klarat av det.
Expert.
henka83

Inlägg av henka83 »

Jag har hela tiden kallat detta lag för fuskbygge. Widing, Nilsson, Ekman, Kruger, Tjärnqvist och kanske Cehlin är alla spelare som ska rankas högre. Men när inte de producerar så blir det givetvis som du säger. Men det är det som gjort att detta lag går så fruktansvärt dåligt också, att det är dessa spelare som ska bygga vårat lag. Men som någon sa innan så är våra ungdomar klart hetare och att sätta ihop en lina med Mackan, Widing och Ekman.

Ölvestad är en bra powerforward, men många matcher har han börjat hämta puck långt nere i banan och driva själv vilket är ren idioti. Igår dock så åkte han mycket skridskor och tacklade som han från början är bra på. Ölvestad är ingen avslutare och kommer heller aldrig bli, han ska vara i tilltrasslade situationer och peta in dem, i PP osv. Jag tror vi kan utnyttja honom klart bättre en vi gjort, i PP framför mål, mycket spel i BP och även mer spel i bortamatcher. Men när vi ska föra matcher så ska inte han spela dessa 20+.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

henka83 skrev:Jag har hela tiden kallat detta lag för fuskbygge. Widing, Nilsson, Ekman, Kruger, Tjärnqvist och kanske Cehlin är alla spelare som ska rankas högre. Men när inte de producerar så blir det givetvis som du säger. Men det är det som gjort att detta lag går så fruktansvärt dåligt också, att det är dessa spelare som ska bygga vårat lag. Men som någon sa innan så är våra ungdomar klart hetare och att sätta ihop en lina med Mackan, Widing och Ekman.

Ölvestad är en bra powerforward, men många matcher har han börjat hämta puck långt nere i banan och driva själv vilket är ren idioti. Igår dock så åkte han mycket skridskor och tacklade som han från början är bra på. Ölvestad är ingen avslutare och kommer heller aldrig bli, han ska vara i tilltrasslade situationer och peta in dem, i PP osv. Jag tror vi kan utnyttja honom klart bättre en vi gjort, i PP framför mål, mycket spel i BP och även mer spel i bortamatcher. Men när vi ska föra matcher så ska inte han spela dessa 20+.
Ja men då är vi överens egentligen då. Anledningen till att jag gärna sätter ihop Mackan, Widing och Ekman är för att jag inte vill sära på Cehlin, Krüger, Kempe och de andra linorna med unga spelare som funkar bra. Utan låta dom tugga på tillsammans och sätta ihop de som "ska" leverera och låta det ta den tid det tar. Mackan har ju inte varit jättedålig på något sätt. Han kan kanske få igång Ekman och Widing till slut. Känns som att det kan bli lite av en ketchupeffekt där sen.
Expert.
henka83

Inlägg av henka83 »

Ja, vi är överens. Dock inte om våra kära/älskade Ottosson och Ölvestad :).

Jag ser dem tyvärr inte högre en våran 3:e formation. Dessutom skulle dom vara elitseriens bästa 3:e formation och även elitseriens bästa "dödar" lina. En sådan är perfekt att ha mot HV, LHC och Skellefteå. Den kan bli guldvärd, men på ett annorlunda sätt.
Skriv svar