Du feltolkar allting, hur orkar du? Jag menade att dem var grymma på att döda motståndare, att dem änns florerar runt en 1:a femma i ES är skrämmande. Du tycker dem är spelare för första femman? Tycker du att deras poäng skörd räcker för att bära ett lag, är du från pluto eller månen? Vill du ha dem i våran förstalina ser jag oss i AS nästa år..
För övrigt, vad var det för gnäll i förra inlägget? Jag skrev raka och ärliga ord, dem är bättre på att förstöra än att leverera. Kolla tex Ottossons skrala poäng skörd men ändå inga - i protokollet i +-, det säger väl mer att han knappt är på banan på mål åt något håll, men du kanske varken kollar +- eller matcherna.
Sådana spelare ska florera i en 3:e femma och definitivt inte högre upp!

--
Ölvestad 17 mål säger väl inte mycket om en "målgörare" i en första kedja fö. Han gjorde 5 mål i en match och att göra 12 mål på 54 övriga är jävligt skralt i en första förmation
--
Sirdifalot,
I lagsport har alla olika uppdrag, alla får inte spela lika mycket. På hemmaplan anser jag inte att dessa herrar ska spela 20+ som dom gör. Dom är inte tillräckligt bra på att producera helt enkelt. Däremot i bortamatcher där vi ska slå från oss ser jag gärna dessa herrar spela långa matcher. Men när vi ska köra för kung och fosterland ska dom förses till bänken... Däremot klockrena på att hålla tätt bakåt. Sen får dom givetvis göra 20 poäng+, men det tar jag för givet att ett topplags 3:e lina gör...
---
Eller du kanske inte förstår poängen med att bilda ett hockeylag, du kanske vill att alla ska göra samma jobb. Fine, men det är därför vi ligger där vi ligger för tillfället. Dåligt rollspel och dåligt coachande. Men nu verkar även Hardy förstått lite av poängen. Ifjol hade vi 3 producerande linor, då rullar allt som det skall, men i verkligheten så kan inte alla göra det. Våra TVÅ förstalinor ska bära oss offensivt, våra två andra ska bära oss med energi och defensiv och givetvis något mål framåt. Men sålänge dom går breakeven är alla nöjda och glada..
Du kan gärna skriva allt i ett inlägg istället för att dela upp det på fyra stycken inom samma fem minuter/MOD