Färjestads BK - Djurgårdens IF, 9/10 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Färjestads BK - Djurgårdens IF, 9/10 2010

Inlägg av -daniel- »

Lee Harvey Oswald skrev:Tycker Bombom gör en av sina bättre matcher, utan att briljera förvisso.
Men ändå ett steg i rätt riktning.

Widing får man dock fortsätta att leta efter för att överhuvudtaget märka att han finns med på isen.
Sett honom skymta förbi nån gång stå fastfryst vid anfallsblå med ansiktsuttrycket
-Vaah, kasta du bara in pucken i rundeln, ska jag bara åka efter då??! :shock: :?:

Hittills ser Daniel ut som en dyr & fet floppvärvning som inte alls passar in i DIF:s spelidé.
Man kanske kan hoppas på att den mentala pressen på att leverera som stjärnvärvning släpper lite nu när Herr Nilson anlänt.
Håller helt med om Boumedienne. När det gäller Widing så var han inte bra i gårdagens match, men tycker verkligen han har krigat i de tidigare matcherna och försökt komma in i spelet - så där håller jag inte med dig. De flesta "målskyttar" som det går tungt för brukar åka runt & dutta och se allmänt ointresserade ut, i Widings fall så märker man att han verkligen vill. Jag tror fortfarande på honom men han behöver få stöta in någon enkel puck så han får känna att han är med och bidrar.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

diftobbe89 skrev:
Magnutz skrev:Bom-Bom är ju tamejfan dum i huvet. Jag kommer kräkas om han stannar en säsong till.. va är det för jävla CP-utvisning han tar i spel 4-5?!?! Jävla tokdåre. :evil: bänka aset och plocka upp en junior.
Knip förfan käft i stället, eller skriv något vettigare
det var mycket vettigt, men lite ofint uttryckt. BomBom är vårdslös och ställer till det för laget för ofta. Han skulle ha haft en solklar 2a redan i 3e spelminuten efter en rejäl checking from behind och när domarna inte tog honom på den lilla detaljen höll han fast FBKarn en stund, för att kanske, möjligtvis få en 2a för holding eller liknande. Sen, när vi har 2-0 och allt känns bra åker vi på en 2a. Ok 4-5 klarar vi ju ganska ofta. Då tar BomBom fram spelsinnet igen och dräper av klubban på en FBKare. Med ett rejält hugg. Slashing. Japp. 3-5 jorå. Nu gick ju det vägen också men.. sånt gör man väl inte som elitspelare.. när laget behöver samtliga spelare på isen.

Så, k*** d** l**** k**** istället eller kom med något konstruktivt. T******!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Idiotiskt att sitta och klaga på Josef's beteende i den situationen. Det ger väl inget att sitta och älta enstaka dåliga situationer som inte ledde fram till något. Spontant känns det som en dålig ursäkt för att kalla en spelare för diverse saker.

Då kan man lika gärna vara mer konstruktiv och ta med fler spelare. Fanns spelare som gjorde mer "idiotiska" grejer än Josef, men samtidigt kan man aldrig vara helt nöjd.

I övrigt en härligt oväntad seger. All hyll till Mark som räddade 2-3 frilägen.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

Remy Lebeau skrev: I övrigt en härligt oväntad seger. All hyll till Mark som räddade 2-3 frilägen.
Ja faktiskt, Mark från hamnen levererade 8), dock är det förbaskat synd att han släpper returer rätt ut i banan lite väl enkelt, Riddarn kan få lära sig Marks frilägesräddningar så har vi en skaplig keeper.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

Magnutz skrev:
diftobbe89 skrev:
Magnutz skrev:Bom-Bom är ju tamejfan dum i huvet. Jag kommer kräkas om han stannar en säsong till.. va är det för jävla CP-utvisning han tar i spel 4-5?!?! Jävla tokdåre. :evil: bänka aset och plocka upp en junior.
Knip förfan käft i stället, eller skriv något vettigare
det var mycket vettigt, men lite ofint uttryckt. BomBom är vårdslös och ställer till det för laget för ofta. Han skulle ha haft en solklar 2a redan i 3e spelminuten efter en rejäl checking from behind och när domarna inte tog honom på den lilla detaljen höll han fast FBKarn en stund, för att kanske, möjligtvis få en 2a för holding eller liknande. Sen, när vi har 2-0 och allt känns bra åker vi på en 2a. Ok 4-5 klarar vi ju ganska ofta. Då tar BomBom fram spelsinnet igen och dräper av klubban på en FBKare. Med ett rejält hugg. Slashing. Japp. 3-5 jorå. Nu gick ju det vägen också men.. sånt gör man väl inte som elitspelare.. när laget behöver samtliga spelare på isen.

Så, k*** d** l**** k**** istället eller kom med något konstruktivt. T******!
Det var inte bara "lite ofint" uttryck som du som du beskriver ditt ordval på. Man kallar väl för fan inte en av våra egna spelare för "aset" Då har man liksom tappat huvudet lite.
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Men kom ihåg att det där skrevs mitt under brinnande match. Det var klumpigt uttryckt men hur ofta sitter man och tänker igenom allt när matchen håller på? Jaja, blicka framåt mot matchen mot Plastköping!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det var inte bara "lite ofint" uttryck som du som du beskriver ditt ordval på. Man kallar väl för fan inte en av våra egna spelare för "aset" Då har man liksom tappat huvudet lite.
Mitt under brinnande drabbning med nerver på spänn, klumpigt ordval. ber om ursäkt för det men Bombom är inte min favoritspelare i DIF. Han måste vara/bli klokare i sitt spel annars kommer åtminstone jag höja glaset den dagen han packar sin bag och lämnar DIF. Att ha en svajjig målvakt är illa men att ha en loose cannon på backplats är lika illa. I mina ögon.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
djurgårdsj*vel

Inlägg av djurgårdsj*vel »

starvin_marwin skrev:
Remy Lebeau skrev: I övrigt en härligt oväntad seger. All hyll till Mark som räddade 2-3 frilägen.
Ja faktiskt, Mark från hamnen levererade 8), dock är det förbaskat synd att han släpper returer rätt ut i banan lite väl enkelt, Riddarn kan få lära sig Marks frilägesräddningar så har vi en skaplig keeper.
Jag tror ju mer han får stå ju mer kommer returerna minska. Kolla på Wesslan i början, värsta tänkbara studsmattan i början, det blev ju klart bättre ju mer han stod.
Tror faktiskt Mark tränar mer än Riddarn, han har nog tagit det självklara att han ska stå och kanske därför tränat lite slappare.
Självklart vill jag ha en bra upptränad Riddarn i mål, han var ju jäkligt bra förra säsongen, men Mark kanske inte är en så dålig andremålvakt som vi alla trott. Att nästan hålla nollan i Karlstad är jävligt tufft gjort.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

SirDIFalot skrev:Marks intervju efter
http://www.youtube.com/watch?v=S1buhpVKuWU
Hahah, känns nästan som om han leker med dom i studion. Skön intervju (;
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

SirDIFalot skrev:Marks intervju efter
http://www.youtube.com/watch?v=S1buhpVKuWU
Haha, vilken jävla snubbe! :lol:

"Jag är en man av få ord"
"Ska det eka såhär? Det låter helt fuckat"
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Raus

Inlägg av Raus »

Säga vad man vill om Mark, men jag tycker det lyser självförtroende om honom, och han är skön som satan :) Sen om det kanske blir lite oseriöst ibland vet jag inte. Men jag tycker i alla fall det är kul med en liten färgklick lite då och då. Alla spelare ska vara så jävla ordentliga jämnt och svara så korrekt på varje fråga!
Losing all hope was freedom.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Är det ingen som vet varför inte Brodin spelade?
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

DIF_Soldier skrev:Är det ingen som vet varför inte Brodin spelade?
Kommentatorn sa att Ridderwall OCH Brodin var drabbade av hjärnskakningar i alla fall.
Expert.
Skriv svar