Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010
Re: Djurgårdens IF - Luleå HF, 30/9 2010
Jag har inte orkat läsa igenom alla inlägg men jag är faktiskt glad just nu.
Efter andra perioden kände man för att begå självmord, men efter tredje så kände man sig som en vinnare.
Spelet, viljan och hjärtat som vi visar upp ger mig hopp om en nytändning nu. Kommer Mackan in nu i veckan samt att Lassen kommer tillbaka så att Deilert kan skickas till något allsvenskt lag där han hör hemma så skall detta sakta men säkert lösa sig.
Hade seriesystemet varit som i fotbollen så hade det varit katastrof idag, men 2 segrar och vips, vi är på slutspelsplats. Om man ligger etta eller åtta efter 55 omgångar kvittar egentligen, det är då det gäller att ha hittat storformen. Vi lär inte vinna grundserien precis, men fyra-sjua kommer vi att vara när grundserien är över, och jag är inte det minsta orolig, även om jag självklart hellre hade sett 6 raka segrar så här pass.
Efter andra perioden kände man för att begå självmord, men efter tredje så kände man sig som en vinnare.
Spelet, viljan och hjärtat som vi visar upp ger mig hopp om en nytändning nu. Kommer Mackan in nu i veckan samt att Lassen kommer tillbaka så att Deilert kan skickas till något allsvenskt lag där han hör hemma så skall detta sakta men säkert lösa sig.
Hade seriesystemet varit som i fotbollen så hade det varit katastrof idag, men 2 segrar och vips, vi är på slutspelsplats. Om man ligger etta eller åtta efter 55 omgångar kvittar egentligen, det är då det gäller att ha hittat storformen. Vi lär inte vinna grundserien precis, men fyra-sjua kommer vi att vara när grundserien är över, och jag är inte det minsta orolig, även om jag självklart hellre hade sett 6 raka segrar så här pass.
Såna där inlägg uppskattar jag... bra skrivet.
Detta skämt till lag fortsätter att göra bejublade insatser. Herregud, jag skulle vilja springa ner i båset och skälla ut varenda jävel som kallar sig Djurgårdare och sedan glider runt på isen som några överbetalda jävla chipsfetton... ta Andreas Holmqvist t e x, som säger sig kunna offra en arm för DIF-fansen. Han kan FAN inte ens offra ett blåmärke för en trepoängare. Den mest nonchalanta och pinsamma spelaren jag känner till. Dessutom har vi ju Stureplans-Stefan i målet som fortsätter med sina cirkuskonster och kastar in puckar i målet.
Att dessutom spelarna har mage nog att gå ut i tredje och spela riktigt riktigt bra gör det bara ännu värre, det förstärker teorin om att det är inställningen som felar. FY FAN säger jag bara.
Detta lag är ett hopplöst fall. Om vi inte värvar en ny målvakt, som håller europeisk toppklass, två nya backar av samma rang, Marcus Nilson och att Ragge kommer tillbaka, så kan vi inte räkna med nåt annat än missat slutspel.
FY FAN.
Att dessutom spelarna har mage nog att gå ut i tredje och spela riktigt riktigt bra gör det bara ännu värre, det förstärker teorin om att det är inställningen som felar. FY FAN säger jag bara.
Detta lag är ett hopplöst fall. Om vi inte värvar en ny målvakt, som håller europeisk toppklass, två nya backar av samma rang, Marcus Nilson och att Ragge kommer tillbaka, så kan vi inte räkna med nåt annat än missat slutspel.
FY FAN.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Någon mer än jag som reagerat på hur långsam Josef Boumedienne är? Allt går i slowmotion... både när han åker skridskor och när han agerar med pucken.
Va fan finns det ingen musiktråd eller? jag som tänkte lägga upp 2 låtar från youtube som passar dom som e besvikna/nästan skiter i allt/arga... och en låt för dom som tror och är en aning mer lugna.. svårt att förklara ni kanske fattar endå. och andra sidan passa båda parterna... upp till var och en att bestämma/tycka om.. Men i mitt tänke så passar dom utmärkt.. techno dock!! vet att det inte hör hemma här... men jag är en person som vill förmedla. Så tråkigt utan musiktråd anknuta för känslor osv. Tro det eller ej,musik är endå en glädjehöjare
tomten skrev:Någon mer än jag som reagerat på hur långsam Josef Boumedienne är? Allt går i slowmotion... både när han åker skridskor och när han agerar med pucken.
Förutom vid 2-3-målet då möjligen när han out of the middle of nowhere åker upp från egen kasse,drar nån gubbe och lyckas få puckuslingen att ramla in via Luleåbacken...DÄR gick det hyfsat fort!

Senast redigerad av Don66-2 den 2010-09-30 22:35:25, redigerad totalt 1 gånger.
Risk för många tänk om:
Tänk om Ridderwall hade haft en bra dag och inte släppt returen på 0-1 eller sumpat 0-2 pucken?
Tänk om Tjärna hade haft klubban några centimeter lägre, då skulle vi fått den där bra starten.
Tänk om vi kunde tagit tillvara mer på våra chanser.
Det var ganska små marginaler det handlade om idag, hur dåligt ni än vill få det till. Än har jag inte tappat hoppet totalt.
Tänk om Ridderwall hade haft en bra dag och inte släppt returen på 0-1 eller sumpat 0-2 pucken?
Tänk om Tjärna hade haft klubban några centimeter lägre, då skulle vi fått den där bra starten.
Tänk om vi kunde tagit tillvara mer på våra chanser.
Det var ganska små marginaler det handlade om idag, hur dåligt ni än vill få det till. Än har jag inte tappat hoppet totalt.

Haha, herregud vilken vänlig människa du verkar vara.lefflan skrev:Va fan finns det ingen musiktråd eller? jag som tänkte lägga upp 2 låtar från youtube som passar dom som e besvikna/nästan skiter i allt/arga... och en låt för dom som tror och är en aning mer lugna.. svårt att förklara ni kanske fattar endå. och andra sidan passa båda parterna... upp till var och en att bestämma/tycka om.. Men i mitt tänka som passar dom utmärkt.. techno dock!! vet att det inte hör hemma här... men jag är en person som vill förmedla. Så tråkigt utan musiktråd anknuta för känslor osv. Tro det eller ej,musik är endå en glädjehöjare

Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
haha, så jävla bra skrivet.. Ridderwall d.y. imponerar inte på mig. Undrar vad farsan säger till Stureplans-Stefan efter en match som denna?!:. Långsam mellan stolparna. Jag hade lyckats röra mig lika "fort" som SturePlans-Steffot gjorde mellan stolparna ikväll och den intappade/inviftade 0-2-pucken,.. jadu, den ger fan inga bonuspinnar den inte. Näe, han borde ställas inför ett ultimatum: Sluta spring på krogen och inse att elitsport kräver 200% fokus - annars blir man fet och dum i huvet.Mäklaren skrev:Dessutom har vi ju Stureplans-Stefan i målet som fortsätter med sina cirkuskonster och kastar in puckar i målet.
Hoppas på Nilsson/Ragnarsson nu. Det vore fint.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Någon mer än jag som tycker vi har det jävligt svårt att få fast pucken i offensiv zon?
Samt att vi hellre håller i pucken istället för att spela den vidare till någon annan spelare som står bättre. Vi låter inte pucken göra jobbet, utan vi åker hellre och försöker en och en.
Dags vi börjar lira som förra året. Få fart på pucken och låt den få göra jobbet och sluta kladda på den.
Sen måste riddarn sluta vara ett bollplank och sprida dessa returer och visa att han ska ha första spaden. Annars får vi börja se oss om efter en ny målvakt snart.
Samt att vi hellre håller i pucken istället för att spela den vidare till någon annan spelare som står bättre. Vi låter inte pucken göra jobbet, utan vi åker hellre och försöker en och en.
Dags vi börjar lira som förra året. Få fart på pucken och låt den få göra jobbet och sluta kladda på den.
Sen måste riddarn sluta vara ett bollplank och sprida dessa returer och visa att han ska ha första spaden. Annars får vi börja se oss om efter en ny målvakt snart.
Det är Boumedienne i ett nötskal, vissa matcher kommer han att hålla Division 1 klass, andra matcher så är det god elitserieklass, vissa matcher är det NHL-klass. Så har hans karriär sett ut, hade den inte sett ut så hade han kanske fortfarande spelat i NHL.tomten skrev:Någon mer än jag som reagerat på hur långsam Josef Boumedienne är? Allt går i slowmotion... både när han åker skridskor och när han agerar med pucken.
Spelade inte DIF med några forwards idag? Eller är dom så ur slag att man inte märker at dom är med?
Tyckte att hans cross-checking på Bremberg gick rätt fort.....Caveman skrev:Det är Boumedienne i ett nötskal, vissa matcher kommer han att hålla Division 1 klass, andra matcher så är det god elitserieklass, vissa matcher är det NHL-klass. Så har hans karriär sett ut, hade den inte sett ut så hade han kanske fortfarande spelat i NHL.tomten skrev:Någon mer än jag som reagerat på hur långsam Josef Boumedienne är? Allt går i slowmotion... både när han åker skridskor och när han agerar med pucken.

Men annars så tror jag som Caveman säger att det kommer vara en berg-och-dal bana med denna man.
2014-04-07, vad hände?
Okej nu kommer jag länka en låt och det var inte en utav dom 2 jag tänkte på.... Sen får ni tycka låten e dålig/håna mig/tycka att det inte passar här men det ger jag blanka fan i nu:P finns dock en liten rad i låten som inte passar in när jag tänker på djurgården å lyssnar på låten... Är inte mycket för hardcore techno men är texten det handlar om. LYSSNA snälla. Glömde lägga till länken xD
Det där med att få en bra start på matcherna har säkert betydelse, men om man i ett derby går från 0-2 till 2-2 borde man ju sjuda av självförtroende. Vi gjorde detta om jag inte missminner mig och någon minuter efter att vi gjort 2-2 så tappar vi allt totalt.
Så jag undrar hur mycket det är självförtroendet som spökar eller hur mycket det är svagheter i spelartruppen eller hur mycket inställningen spelar in.
Så jag undrar hur mycket det är självförtroendet som spökar eller hur mycket det är svagheter i spelartruppen eller hur mycket inställningen spelar in.