DIF i Media

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jepe
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: DIF i Media

Inlägg av Jepe »

BGW skrev:Hej ! Jag tycker att du missar det väsentligaste. Nils Ekman tar en våldsam sats med klubben och slår våldsamt mot en oförberedd motståndare, helt i blindo för han är totalt galen vid det tillfället. Då tycker du att straffet ska avgöras av var klubban råkar träffa ? Det tycker inte jag alls. Nisse Ekman är en oerhört oberäknelig och obehaglig spelare, för han kan göra precis vad som helst när "det snurrar till för honom". Straffet kan inte avgöras av var klubban träffar alltså utan vad avsikten var. Vad var då avsikten ? Jo, det var att så hårt som möjligt slå till vilken motståndare som helst. Han har ingen aning om var klubban kommer att träffa.
1 / Jag anser dels att han skulle stängas av resten av säsongen eller
2/ 9 matcher och få spela sedan om Djurgården sett till att han fått hjälp. Han är i behov av stöd från ledningen och hjälp av psykolog.
Något är fel med Nisse Ekman. Ska det behöva hända något väldigt tragiskt innan något görs ?
Såd DIF - HV igår också. DIF ser ut att vara på stark uppgång. Man borde vunnit stort. Lycka till framöver, ja utom mot Modo då :lol:
Och du vet exakt vart Nisse hade avsikt att träffa med klubban? Hedmans avsikt var ju såklart att armbågen skulle träffa isen och inte ansiktet på Holmqvist! Bra där....
2014-04-07, vad hände?
BGW

Inlägg av BGW »

Suck ! Du har tydligen läst men inte fattat. Ingen vet var det var tänkt att klubban skulle träffa, inte ens Nisse Ekman själv. Han blir så galen att han bara drar till allt vad han kan med klubban. Han visste ju inte då var den skulle träffa, så självklart har jag ingen aning. Det var ju bara tur att den inte träffade huvudet.
Hedmans armbåge var klart avsiktlig i huvudet på Holmqvist. Grymt fult. Givet matchstraff och avstängning.
Men att avsiktligt ta sats med klubban och slå allt man kan i blindo, är mycket värre. Det tror jag egentligen alla är överens om.
Tror också att Nisse Eman behöver stöd. För visst är det så att det "brinner av för honom" och han i stort sett inte vet vad han gör.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

BGW skrev:Suck ! Du har tydligen läst men inte fattat. Ingen vet var det var tänkt att klubban skulle träffa, inte ens Nisse Ekman själv. Han blir så galen att han bara drar till allt vad han kan med klubban. Han visste ju inte då var den skulle träffa, så självklart har jag ingen aning. Det var ju bara tur att den inte träffade huvudet.
Hedmans armbåge var klart avsiktlig i huvudet på Holmqvist. Grymt fult. Givet matchstraff och avstängning.
Men att avsiktligt ta sats med klubban och slå allt man kan i blindo, är mycket värre. Det tror jag egentligen alla är överens om.
Tror också att Nisse Eman behöver stöd. För visst är det så att det "brinner av för honom" och han i stort sett inte vet vad han gör.
Man måste ha perspektiv på övriga påföljder i tidigare fall.

Det här tilltaget från Andreas Pihl gav 65 000 kronor i böter och det är ett avsiktligt slag mot ansiktet, där påföljden blev två utslagna tänder och stygn för den drabbade.

Nils Ekmans sving var inte ämnad mot Silfverberg, det syns tydligt. Jag tror att han ville svinga för att markera sitt missnöje. Detta, ett (inom situationstecken) "oavsiktliga" slag mot armen där den drabbade spelar bytena efter ger
80 000 i böter är en stor skandal om man jämför med Pihls uppenbara uppsåt att träffa ansiktet. Jag försvarar inte alls tilltaget från Nisse, jag försöker bara ge det perspektiv, vilket Disciplinnämnden inte verkar ha.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Expert.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

SirDIFalot skrev:08 HOCKEY!!
Wille är sköööön.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Äntligen!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

HAHAHA Wille
DIF!
Användarvisningsbild
Krügermeister

Inlägg av Krügermeister »

När Nils Ekman hackar lök, så gråter löken.
_______________________________________________________________________________________
"When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Bättre än jag förväntat mig, riktigt kul! =D

Edit: Haha Wille om HiV"klacken" <3
Senast redigerad av lajjnus den 2010-12-01 23:48:10, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

08HOCKEY-avsnitten är dock på tok för långa. Jag orkade med del 1 och 2, sen blev det ju bara uttjatat så jag stängde efter det. Dom borde korta ner det och göra fler avsnitt, det blir lite långtråkigt att sitta 50-60 minuter och lyssna på dom, då ser jag hellre på en långfilm.
Men intressant var det dock till en början.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Salas skrev:08HOCKEY-avsnitten är dock på tok för långa. Jag orkade med del 1 och 2, sen blev det ju bara uttjatat så jag stängde efter det. Dom borde korta ner det och göra fler avsnitt, det blir lite långtråkigt att sitta 50-60 minuter och lyssna på dom, då ser jag hellre på en långfilm.
Tyckte det var perfekt längd. Ville snarare att det inte skulle ta slut :)
DIF!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Daniel942 skrev:
Salas skrev:08HOCKEY-avsnitten är dock på tok för långa. Jag orkade med del 1 och 2, sen blev det ju bara uttjatat så jag stängde efter det. Dom borde korta ner det och göra fler avsnitt, det blir lite långtråkigt att sitta 50-60 minuter och lyssna på dom, då ser jag hellre på en långfilm.
Samma. Bara stänga av och spara sista delen om du inte pallar kolla hela Salas. :)
Expert.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

SirDIFalot skrev:Samma. Bara stänga av och spara sista delen om du inte pallar kolla hela Salas. :)
Visserligen, men ändå, samma personer i studion i en timme är lite uttjatat ur mitt perspektiv, men vi alla tycker ju olika.
Det perfekta enligt mig vore:
1. Två avsnitt/månad
2. En ny spelare från DIF och aik (kanske även från bajen fans) till varje program.
3. Ca 30 minuter långa avsnitt.
4. Inget snack om jävla derbyn om vi förlorar dom, för guds skull! :wink:
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Daniel942 skrev:
Samma här, det är samma med 08-Fotboll, riktigt underhållande program.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Kul att dom tog med alla mina frågor till Kempe i 08 Hockey.=)
Skriv svar