Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF 4/3 2010
Ööööhhh, hur är det med regelkunskaperna härinne egentligen?
DIF fick en 2:a, SAIK fick tre 2:or fördelat på TVÅ spelare (Norgren 2+2), är väl inte det minsta konstigt att det inte blev spel 5-3 då....
DIF fick en 2:a, SAIK fick tre 2:or fördelat på TVÅ spelare (Norgren 2+2), är väl inte det minsta konstigt att det inte blev spel 5-3 då....
Men nu blev det inte så, utan det blev tre tvåor för Skellefteå och en tvåa för Djurgården, vilket måste betyda fem mot tre.SirDIFalot skrev:Vet inte riktigt. Var ju rätt sjukt att DIF fick PP där.Kariya skrev:På slutet så åkte Skellefteå på tre stycken tvåor och Djurgården på en. Vad är då anledningen till att Djurgården inte får spela fem mot tre? Det borde ju kvittas en tvåa var vilket gör att Skrelle har två kvar, då måste det ju bli fem mot tre.
Fimpen skulle ha 2+2(boarding och roughing) och varsin skellefteåkille skulle ha en 2a var.
Djurgårdens IF
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Blir ju aldrig 5-3 i ett sånt läge när en 2+2:a kommer på samma spelare....Kariya skrev:Norgren åkte på två plus två, Skrbek åkte på en två och Eklund åkte på en tvåa. Alltså åkte Skrelle på två tvåor mer.
EDIT: Tengil hann före.
Ja, men då måste man ju kvitta en tvåa var vilket gör att Skellefteå har två stycken kvar, då måste det ju bli fem mot tre, annars får ju de som åkte extra fördel om det bara blir fem mot fyra i fyra minuter.Tengil skrev:Ööööhhh, hur är det med regelkunskaperna härinne egentligen?
Djurgårdens IF
Hade det däremot varit lite mer kvar av matchen hade vi fått 4 min spel med en man mer. Förutsatt att vi inte nätat.
- SirDIFalot
Man kan väl inte kvitta den bara för att det återstår en viss tid på matchen?Kariya skrev:Ja, men då måste man ju kvitta en tvåa var vilket gör att Skellefteå har två stycken kvar, då måste det ju bli fem mot tre, annars får ju de som åkte extra fördel om det bara blir fem mot fyra i fyra minuter.Tengil skrev:Ööööhhh, hur är det med regelkunskaperna härinne egentligen?
Expert.
Ja, men det måste ju bli fem mot tre egentligen. Skellefteå får ju två tvåor extra, och man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Först och främst var ju Skrbeks tvåa sist, och sedan så brukar det ju bli fem mot tre i en sådan här situation.Tengil skrev:Hade det däremot varit lite mer kvar av matchen hade vi fått 4 min spel med en man mer. Förutsatt att vi inte nätat.
Djurgårdens IF
Men snälla lilla du.Kariya skrev:Ja, men det måste ju bli fem mot tre egentligen. Skellefteå får ju två tvåor extra, och man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Först och främst var ju Skrbeks tvåa sist, och sedan så brukar det ju bli fem mot tre i en sådan här situation.Tengil skrev:Hade det däremot varit lite mer kvar av matchen hade vi fått 4 min spel med en man mer. Förutsatt att vi inte nätat.
* Fimpen får en tvåa och Skrbek en tvåa = kvitt. Överens?
* Norgren får 2+2 = 4 min i PP i 5/4 för DIF = Överens?
Nej, man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Dels kom Skrbeks tvåa sist av Skellefteås tre, dels tjänar ju det laget som gjort flest fel på det. I sådana lägen brukar det bli fem mot tre, det måste ju även bli det.jensa85 skrev:Men snälla lilla du.Kariya skrev:Ja, men det måste ju bli fem mot tre egentligen. Skellefteå får ju två tvåor extra, och man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Först och främst var ju Skrbeks tvåa sist, och sedan så brukar det ju bli fem mot tre i en sådan här situation.Tengil skrev:Hade det däremot varit lite mer kvar av matchen hade vi fått 4 min spel med en man mer. Förutsatt att vi inte nätat.
* Fimpen får en tvåa och Skrbek en tvåa = kvitt. Överens?
* Norgren får 2+2 = 4 min i PP i 5/4 för DIF = Överens?
Djurgårdens IF
- SirDIFalot
Asså fortsätter du bara argumentera emot bara för att eller? Du borde ju upptäckt att du har fel snart.
Expert.
Menar du mig?SirDIFalot skrev:Asså fortsätter du bara argumentera emot bara för att eller? Du borde ju upptäckt att du har fel snart.
Djurgårdens IF
Kariya:
Jag förstår vad du hakat upp dig på!
Låt oss säga att hela situationen inträffade vid tiden 00.00 och vi kvittar Norgren och Fimpen. Då börjar ändå inte Norgrens andra utvisning gälla förrän den första är avtjänad, vid tiden 02.00. Alltså PP1 från 00.00-04.00. Mellan 00.00-02.00 pga Skrbek, 02.00-04.00 pga Norgren.
Usch vad opedagogiskt....
Jag förstår vad du hakat upp dig på!
Låt oss säga att hela situationen inträffade vid tiden 00.00 och vi kvittar Norgren och Fimpen. Då börjar ändå inte Norgrens andra utvisning gälla förrän den första är avtjänad, vid tiden 02.00. Alltså PP1 från 00.00-04.00. Mellan 00.00-02.00 pga Skrbek, 02.00-04.00 pga Norgren.
Usch vad opedagogiskt....
- SirDIFalot
Ja?Kariya skrev:Menar du mig?SirDIFalot skrev:Asså fortsätter du bara argumentera emot bara för att eller? Du borde ju upptäckt att du har fel snart.
Expert.
[/quote]
Nej, man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Dels kom Skrbeks tvåa sist av Skellefteås tre, dels tjänar ju det laget som gjort flest fel på det. I sådana lägen brukar det bli fem mot tre, det måste ju även bli det.[/quote]
Hur i hela helvete ska det kunna bli spel 5/3 när DIF får EN spelare utvisad och saik får TVÅ spelare utvisade? Ska man liksom bara ta bort Fimpens tvåa lite diskret utan att någon märker det? Eller hur tänker du?
När du gett mig en förklaring som jag är med på angående det ska jag äta upp en hel ko inklusive hornen på 4 minuter och 21 sekunder.
Nej, man ska ju inte kvitta Eklunds mot Skrbeks. Dels kom Skrbeks tvåa sist av Skellefteås tre, dels tjänar ju det laget som gjort flest fel på det. I sådana lägen brukar det bli fem mot tre, det måste ju även bli det.[/quote]
Hur i hela helvete ska det kunna bli spel 5/3 när DIF får EN spelare utvisad och saik får TVÅ spelare utvisade? Ska man liksom bara ta bort Fimpens tvåa lite diskret utan att någon märker det? Eller hur tänker du?
När du gett mig en förklaring som jag är med på angående det ska jag äta upp en hel ko inklusive hornen på 4 minuter och 21 sekunder.