Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Hv71 - Djurgårdens IF 8/2 2010

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Tengil skrev:
warrant skrev:Skellefteå leder borta mot fbk så DIF behåller ju tredje platsen

Kluven som fan! Vetifan om det inte vore bättre om FBK vann och vi kunde hakat av SAIK från topp 4 snart.

Tredjeplatsen lockar självklart, men jag gillar inte alls att fler lag blandar sig i striden om topp 4 och hemmafördel i slutspelet.

Särskilt när vi avslutar serien med fyra av fem matcher på bortaplan....
Självklart hade det varit bättre att saik halkat efter, nu har vi 2p ner till en förhatlig 5:e plats.
& som du säger 4 av 5 sista på bortaplan.

Kommer vi 5:a är jag rätt säker på att både lhc&Hv väljer DIF före typ frölunda el modo.
Vårat facit mot topplagen är tandlöst.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Usel match. Ingen fart, ingen intensitet, lojt försvarsspel. Helt sanslöst vad den skiljde sig mot matchen hemma mot bibelbönderna.

Inge skoj att SAIK vann mot FBK heller, menmen....borgar ju för lite spänning mot slutet i varje fall (som vi helst hade sluppit).
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Lee Harvey Oswald skrev:
Tengil skrev:
warrant skrev:Skellefteå leder borta mot fbk så DIF behåller ju tredje platsen

Kluven som fan! Vetifan om det inte vore bättre om FBK vann och vi kunde hakat av SAIK från topp 4 snart.

Tredjeplatsen lockar självklart, men jag gillar inte alls att fler lag blandar sig i striden om topp 4 och hemmafördel i slutspelet.

Särskilt när vi avslutar serien med fyra av fem matcher på bortaplan....
Självklart hade det varit bättre att saik halkat efter, nu har vi 2p ner till en förhatlig 5:e plats.
& som du säger 4 av 5 sista på bortaplan.

Kommer vi 5:a är jag rätt säker på att både lhc&Hv väljer DIF före typ frölunda el modo.
Vårat facit mot topplagen är tandlöst.
Välkommen ut din hale fan. Kryp in igen.
Det blir inte lätt när Djurgården ångar på med fullt manskap. Håll i krucifixet håve!
Säg den glädje som varar
Slutspel

Inlägg av Slutspel »

Ikväll var det 100% slarv och oskärpa! Sjukt besviken på alla utom Nilson!
Har vi det här spelet i ett slutspel, då räcker vi inte långt tyvärr!

ps. Och W. Edqvist våldtar Luleå nere i Scandinavium, haha! :|
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Slutspel skrev:Ikväll var det 100% slarv och oskärpa! Sjukt besviken på alla utom Nilson!

Den där jäveln åker omkring i hockey-Sverige och pissar på olika lag.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Slutspel skrev:Ikväll var det 100% slarv och oskärpa! Sjukt besviken på alla utom Nilson!

Det var klockren utvisning nere i götet och inget att snacka om. Satt själv och såg slutet på den matchen efter våran tagit slut.

Sedan måste vi kunna ta en och annan förlust utan att alla ska gå i taket. Tänk på vilka skador vi har och dessutom möter vi seriens bästa hemmalag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

79,2% i räddningsprocent, måste vara säsongens sämsta väl?
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

fd skuggan skrev:Allvarligt, ska ni såga DIF när vi torskar på bortaplan mot HV, när vi dessutom dras med en massa skador?
Och alla dessa sågningar på Prinz och andra backar. Lägg ner...Deras misstag (backarnas) märks så mycket tydligare i matcher som mot t ex HV med grymt bra offensiv. Mål kommer till p g a misstag hela tiden, T o m Klubertanz var det nån här som kallade för korpback? Vilket pucko....

Ni verkar redan ha glömt Klubertanz och Printz fantastiska insats mot MODO då dom såg till att fullständigt neutralisera Foppa. En stor del av den segern ska tillskrivas våra backar. ALLA våra backar som spelade svinbra.
Vem fan kallar du för pucko? Jag bedömmer dagens insats och inget annat. Jag sa till och med i ett senare inlägg att Klubertanz är min favoritback i DIF men du verkar ju inte tänka längre än vad näsan räcker. Herrejävlar, DAGENS INSATS! Klubertanz insats var inte bra i mina ögon. Loj och slarvig med det mesta.

Forum är till för att folk ska kunna lufta sina åsikter, och nästintill allt förutom tjat och personpåhopp är acceptabelt. Passar det inte att folk kritiserar någon som du tycker är fel så är det bara att dra härifrån rent ut sagt. Så jävla snestekt så det är inte klokt!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Torpedo Novgorod skrev:79,2% i räddningsprocent, måste vara säsongens sämsta väl?
Den här var rätt fin också (försäsong, men ändå)
http://www.difhockey.se/match.php?id=2394
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Torpedo Novgorod skrev:79,2% i räddningsprocent, måste vara säsongens sämsta väl?
Om målvakten inte får någon hjälp av backarna så, ja du ser själv.
Fast du kanske inte menade det som kritik mot Riddarn.

Hade det varit Wesslau så hade det dock varit hans fel till 100%, det vet vi alla. :)
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Lugna o fina nu. Betänk att vi har tunga pjäser borta + att HV inte vunnit på 5 matcher. Det låg lite i luften att det skulle bli DIF-torsk i afton. Tror vi kommer in toktaggade efter OS och kniper en 3 - 4 plats till slut. Har en go känsla för fortsättningen faktiskt (:o)
tomten
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av tomten »

Snazzi skrev: Hade det varit Wesslau så hade det dock varit hans fel till 100%, det vet vi alla. :)
Mm, tycker han gjorde ett dåligt jobb på bänken idag... Tror det var mycket därför vi förlorade matchen....
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Printz inne på alla tre baklängesmålen och Ridderwall är väl 75%.

Men vad spelar det egentligen för roll? Hygglig match med lite oflyt här och slarv där. Kommer nog viktigare matcher att vinna lite längre fram.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Tycker Kyle var helt okey. Visst var han inne på 4 mål bakåt, men vilket av målen orsakar han?
Han spelade stabilt i pp och vågade hålla i pucken.
Men det är lite av detta som jag tycker är roligt här. Att se hur olika man kan tycka. Exempelvis så störde jag mig på Josefsson (en bra säsong i övrigt) enormt mycket ikväll.

Själva förlusten är det inte mycket att säga om. HV var numret större. De hade hemmaplan, revanschlusten, inte lika många nyckespelare borta så jag tar inte så hårt på detta. Sånt som händer. Vi kan inte vinna jämt. Och hur kul skulle det nu vara?

Hoppas laget får en riktigt trevlig semester.De är de väl värda, t.o.m Josefsson 8)

Eller vänta, Wesslan får stanna hemma å träna på öppnandet av båsdörrar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Sitter och tänker på hur starka DIF kommer bli när alla skadade spelare kommer tillbaka.
Skriv svar