Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Re: Skadetråden

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

BOMBOM BOUCHARD skrev:Enligt kommentatorn på canal+ åkte Jimmie på en lårkaka. Sådana kan ta tid att läka. Å andra sidan när man behandlat/läkt klart är det lugnt. Värre då med ledbandsskador och annat skit.

Just nu känns Ragges skada jobbigast. Att vara utan vår bästa back känns mycket jobbigt. Då vi har så få bra backar tror jag det blir omöjligt att nå långt i slutspel utan honom. Med honom i laget kan vi bänka Eklund och ha Deilert som reserv.
Det verkar ju vara en ryggskada och de kan vara svåra att få ordning på. Hoppas det är rena försikthetsåtgärder, men känslan inom mig säger något annat.

Zigge får gärna komma tillbaka men han är väl en av de spelare vi har råd att undvara. Alla lag har skador och ska man "välja" någon så får det gärna vara en forward som inte tillhör top3.

Håller inte med.
Precis som sthlm 1891 är inne på så är han seriens kanske bästa tekare.
Det kan vara helt avgörande i slutskedet av en match som DIF "bara ska stänga".
Scenariot ledning 3-2 19:20 i 3:e per, tekning i egen zon, spel 5-6

Då kan Ziggys medverkan vara skillnaden mellan en viktig vinst & en oviss SD
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Mäklaren »

Håller med Lee Harvey. Zigomanis blev ju dessutom bättre och bättre för varje match som gick innan OS-uppehållet. Jag tror han kan bli en riktig tillgång i slutspelet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Jag tror DIF blir utan Ragge i de två första matcherna och vi inleder med två tighta förluster. Ziggy missar kvartsfinalerna. Hur avgörande det är blir upp till Mackan, Kyle och Otto
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Lee Harvey Oswald skrev:
BOMBOM BOUCHARD skrev:Enligt kommentatorn på canal+ åkte Jimmie på en lårkaka. Sådana kan ta tid att läka. Å andra sidan när man behandlat/läkt klart är det lugnt. Värre då med ledbandsskador och annat skit.

Just nu känns Ragges skada jobbigast. Att vara utan vår bästa back känns mycket jobbigt. Då vi har så få bra backar tror jag det blir omöjligt att nå långt i slutspel utan honom. Med honom i laget kan vi bänka Eklund och ha Deilert som reserv.
Det verkar ju vara en ryggskada och de kan vara svåra att få ordning på. Hoppas det är rena försikthetsåtgärder, men känslan inom mig säger något annat.

Zigge får gärna komma tillbaka men han är väl en av de spelare vi har råd att undvara. Alla lag har skador och ska man "välja" någon så får det gärna vara en forward som inte tillhör top3.

Håller inte med.
Precis som sthlm 1891 är inne på så är han seriens kanske bästa tekare.
Det kan vara helt avgörande i slutskedet av en match som DIF "bara ska stänga".
Scenariot ledning 3-2 19:20 i 3:e per, tekning i egen zon, spel 5-6

Då kan Ziggys medverkan vara skillnaden mellan en viktig vinst & en oviss SD
Visst, teka är han bra på. Men skulle det vara så att han inte är tillbaka har vi både Otto och Falk. (Om vi nu ska diskutera en hypotetiskt kommande tekning?)

Fattar egentligen inte vad du menar Lee. Jag tycker bara att det är "bättre" med Zigge skadad än Otto, Ölve, eller Mackan. Men kanske bäst att förklara att jag mest av allt vill ha ALLA friska.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Elajtaren

Inlägg av Elajtaren »

Lättast är väl ändå bara att ställa sig frågan "Ragge eller Ziggy?" du får bara ha med dig en i slutspelet..visst fan hade alla tagit Ragge då?:P
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Säsongskort: Ja

Inlägg av Snazzi »

Elajtaren skrev:Lättast är väl ändå bara att ställa sig frågan "Ragge eller Ziggy?" du får bara ha med dig en i slutspelet..visst fan hade alla tagit Ragge då?:P
Vadå, får vi välja vem som frisknar till fortast? Jag röstar på Jonsson isåfall!
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Elajtaren skrev:Lättast är väl ändå bara att ställa sig frågan "Ragge eller Ziggy?" du får bara ha med dig en i slutspelet..visst fan hade alla tagit Ragge då?:P
Det är det jag också är inne på. Det var verkligen inget mot Zigge utan bara ett konstaterande att det finns viktigare spelare som måste vara friska.
Jag tar ju även hellre in Ölve från skadelistan, om man nu kunde välja :wink: .
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Frasse
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Frasse »

Snazzi skrev:
Vadå, får vi välja vem som frisknar till fortast? Jag röstar på Jonsson isåfall!
Villig att hålla med dig här Snazzi.
Ett snabbt tillfrisknande på Jonsson vore som en våt dröm....
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Frasse skrev:
Snazzi skrev:
Vilken jävla Jonsson?
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mäklaren skrev: Vilken jävla Jonsson?
Att du vågar......! :evil:
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Snazzi skrev:
Om du syftar på Mattias så stavar han med ett S för det första. För det andra så har han ingenting med DIF Hockeys slutspel att göra.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10

Inlägg av Snazzi »

Mäklaren skrev:
Snazzi skrev:
Om du syftar på Mattias så stavar han med ett S för det första. För det andra så har han ingenting med DIF Hockeys slutspel att göra.
Ashit, det gör han. Jag ber om ursäkt.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Frågan är dock hur man kan vilja ha tillbaka honom hellre än exempelvis Jimpa eller Ragge till hockeyn? Vi går in i ett slutspel där vi för första gången på tio år är med på allvar och ska slåss om medaljerna, och du tycker det är viktigare att Jonson är tillbaka till en allsvensk premiär i Borås som är helt iskall...
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Frasse skrev:
Snazzi skrev:
Hinner väl både friskna till och sträcka sig igen innan gräset är grönt. :)
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Snazzi skrev: Ashit, det gör han. Jag ber om ursäkt.
Ursäkt? Här avgår man när man gjort fel.
Expert.
Skriv svar