Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
sthlm_dif
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Hv71, 31/1 2009 - Tredje storsatsningen!

Inlägg av sthlm_dif »

mambojambo skrev:Ert så kallade "instrument förbud" är ju däremot skrattretande och patetiskt...
Vi har detta förbud eftersom DIF hockey vill ge sina besökare som sitter i närheten av bortaklacken en upplevelse, inte en plåga av massa personer som står och slår på trummor från första till sista minuten av matchen. Förbudet infördes för ett par år sedan, då det var runt 20 st i vissa bortaklackar, varav 10st av dessa hade trummor som dom slog på konstant.
mambojambo skrev:Visst ni klarar att sjunga utan trumma! grattis dif.. kan ni inte sluta klappa i händerna också då!?
Tack så mycket. Jag uppskattar att du har märkt att vi har Sveriges bästa hockeyklack!
Men varför skulle vi sluta klappa händerna? Har du sett någon klack som aldrig klappar händerna? Nej, det har du inte. Och om jag ska vara ärlig så är Hv71 supportrar inte rätt personer om att kommentera oss, då man endast hörde ert "klapp, klapp" under dagens match. Man hörde inte ens vad ni sjöng.
Så jag måste fråga, tycker du ärligt talat att NBS är värda att bli kallade för en klack? Ja, det är klart du tycker. Men om du frågar dom som vet vad en klack är (t.ex. någon i AIA eller JK) så får du ett svar på 3 bokstäver: NEJ!
För att ni har inga egna ramsor, ni kan inte sjunga utan trumma, och när ni inte får ta med er trummor in på Hovet så gnäller ni... Patetiskt.
mambojambo skrev:Eller måste ni vara 3 ggr fler än oss och ta ifrån oss trumma och megafon för att ni inte ska bli överröstade?
Jag säger så här, INGEN bortaklack gör sin röst hörd i våran borg, Hovet. Och vad är det för fel med att dra ihop en 3 gånger så stor klack som er? Tycker du nu i efterhand att ni blev så grovt utklassade på läktaren så att du nu ångrar att du valde att besöka Hovet denna dag? Kanske gör du det, vem vet?
Men en sak ska du ha klart för dig... Att om ni ska göra en invasion, och sjunga ut hemmaklacken, så är inte Hovet det smartaste valet. Välj Örnsköldsvik istället... Då blir det trummornas kamp, eftersom MoDo är trumgalningar dom också.
mambojambo skrev:Sedan vill jag bara säga att omspolningen är ju bara ett bevis på hur många aphjärnor som står bland er.
Finns inga ursäkter för detta beteende... Fruktansvärt korkat och onödigt.
Men något som är mer onödigt och fruktansvärt omoget är vad Miko Louma håller på med... Gör gester åt publiken som en 3 åring. Han kanske borde börja på dagis igen, för att ett sådant beteende ser man endast på dagis.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Från Hv71s forum:
forzahv skrev: Kom precis hem från en mycket trevlig resa. Vill tacka NBS för den!
Matchen kunde ju knappast bli mycket bättre i alla fall.
Däremot var klacken dålig idag, och det beror inte på att folk inte ville sjunga med som man får höra jämt å ständigt annars.
Snarare att våra "klackledare" stod längst ned i klacken och inte hördes ett skit även om man stod i mitten av klacken.
Detta gjorde att den enda ramsan som verkade funka var "alla vi som älskar håve klappar nu", kanske därför den i princip sjöngs 173 gånger i matchen.
En annan nackdel var ju klart att vi inte hade trumman.
Men i mitt tycke var detta den sämsta invasionen klackmässigt, borde gå att göra mycket bättre till nästa gång!
Här har vi en kille som vet vad han pratar om... Helt klockrent sagt av honom, istället för att komma med löjliga påståenden att NBS var bättre än JK denna dag.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Åhh vad jag hatar Rönnmark!! :evil: :evil:
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Har vaknat upp efter en sällsynt dålig sömnnatt. Hatar att HV än en gång pissat på vårt vackra lag. Känns tokbittert att vi inte lyckas få in fler mål på alla chanser vi har, två eller tre klockrena stolpträffar, frilägen, mm. Djurgårn är på intet sätt underlägsna utan detta var en match vi lika väl kunde vunnit med 5 -3.

En olycklig sak var att inte ge Owuya chansen i denna match. Wesslau orkar inte mentalt att ge GETEN i varje match.

Kraftsamlingen han gjorde mot Rögle satte sina spår i denna match. Han var inte helt stabil idag. Jag tänker då på Thörnbergs bägge mål. Hade varit ett gyllene tillfälle att testa målvaktbyte till denna match.

Det positiva är ändock att laget står upp och inte viker ner sig trots alla dessa motgångar och ett och annat domslut som inte direkt gynner våra hjältar. Men jag känner ändå att killarna på isen har ett helt annat självförtroende och kommer att klara nervpärsen att ligga ovanför kvalseristrecket.

Ett sista ovädersmoln som ändå förmörkar himlen är att Ragnarsson tagits ut till LG hockey games.

Vet inte vad jag gör om något händer vår KUNG i försvaret. Känns som en jävla chansning att skicka iväg en av våra absolut bästa spelare till en tönt träningsturnering när Djurgårns streckkamp står och faller med att behålla våra stjärnor skadefria. Gud och ammen att allt nu går bra för "Ragnar"
Honken

Inlägg av Honken »

Jag var så jä..la förbannad igår när jag kom hem så det var bäst att inte skriva nått.
Det blir bara en massa dumheter då.

Igår så var allt flyt som vi har haft på slutet bortblåst och blåsta på möjligheten att hämta upp underläget blev vi av Rönnmark. Det här var ytterligare ett bevis på att 4 domars system måste införas. Hade nån av alla stolpträffar gått in i början så kanske matchen sett annorlunda ut.

Klack matchen: Inte ofta som jag börjar skratta åt motståndarklacken, men gjorde faktiskt det igår när det började låta som en gammal LP skiva som hade hakat upp sig, det lilla man hörde av dom.

Lite of topic: Skönt att det bara är Ragge som är uttagen så att resten kan vara hemma och
träna på. Men jag hade gärna sett att vi hade haft en målvakt uttagen. I sådana fall att vi haft 10 poäng mer nu. Med 82 % som igår så är det omöjligt att vinna.
Det ska bli intressant att se om lagens formkurvor håller i sig när serien startar igen.
Brynäs är säkerligen glada för uppehållet till skillnad från Timrå som verkligen har spelat bra på slutet. Alla lag förutom SAIK och SSK har spelare uttagna. Eventuella skador på nyckelspelare (det är bara såna som är uttagna) kan ändra förutsättningarna.
Jag har svårt för Djurgårdens jävla klocka (måljingeln ”klockan slår, klockan slår...”), den har satt sig i mitt huvud och ekar fortfarande.
Fredrik Söderström, Tränare Oskarshamn
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Klart man fortfarande är bitter, men ser man nyktert på situationen så var den här veckans 2 förluster egentligen ganska väntade. Helt rätt lag att förlora mot (LHC och HV), men det är ju under förutsättning att man vinner mot bottenkonkurrenterna. Åtminstone hemmamatcherna, till att börja med.

Blir tajt in på mållinjen, minst sagt.
Användarvisningsbild
Benzo

Inlägg av Benzo »

Tycker vi gör en bra match, men har inte marginalerna, och verkligen inte domarna med oss idag.

Älskar Ölvestad, men han håller inte längre, varken som spelare eller kapten.
Låt Ragge ta över kaptensbindeln. Tror att det skulle ha en riktigt positiv effekt på laget.

Nu kör vi på, och vinner i de kommande matcherna som vi bör, det är ingen skam att förora mot Sveriges bästa 2 lag som vi gjort den här veckan.
Användarvisningsbild
eliaus

Inlägg av eliaus »

Benzo skrev: Älskar Ölvestad, men han håller inte längre, varken som spelare eller kapten.
Låt Ragge ta över kaptensbindeln. Tror att det skulle ha en riktigt positiv effekt på laget.
Håller med till 100%!
Alltid Oavsett! Förevigt Djurgården!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

eliaus skrev:
Benzo skrev: Älskar Ölvestad, men han håller inte längre, varken som spelare eller kapten.
Håller med till 100%!
Det smärtar att säga det, men det gör även jag. Men jag vet att Jimmie kan. Krisen -05 var han en av de stora bidragande orsakerna till att det vände. Minns att han proppade fyra motståndare direkt efter varandra i ett byte (finns på youtube, hittar dock inte länken)
Så Jimmie kan, hoppas bara han hittar tillbaka dit.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

Det smärtar att säga det, men tyvärr så tycker jag inte heller att Jimmie håller längre. Skapar knappt något och drar på sig alldeles för mycket onödiga utvisningar. Jag hoppas att han bara är i dålig form...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Vi skulle behöva en till spelskicklig spelare. Nu när Krüger-Josefsson-Eriksson börjat trötta ut motståndana rejält, plus att dem producerar framåt vilket inte Jimmie gör!!!
Torpedo Novgorod

Inlägg av Torpedo Novgorod »

Hv-fansen försöker påstå att Davidsson bara var fasthållen och försökte komma loss, dom är nog lika blinda som Rönnmark...

http://icookie.se/1891/090131_dif_hv71_4050.jpg
Användarvisningsbild
Sebbe G

Inlägg av Sebbe G »

Torpedo Novgorod skrev:Hv-fansen försöker påstå att Davidsson bara var fasthållen och försökte komma loss, dom är nog lika blinda som Rönnmark...

Han var faktiskt fasthållen, men när han kom loss "cross-checkade" han djurgårdaren i ryggen!!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Sebbe G skrev:
Torpedo Novgorod skrev:Hv-fansen försöker påstå att Davidsson bara var fasthållen och försökte komma loss, dom är nog lika blinda som Rönnmark...

Han var faktiskt fasthållen, men när han kom loss "cross-checkade" han djurgårdaren i ryggen!!
Vem som gjorde vad är oväsäntligt - Rönnmark ska blåsa i vilket fall!
Säg den glädje som varar
Skriv svar