Femmorna säsongen 2008/2009

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Struten
Säsongskort: Ja

Re: Femmorna säsongen 2008/2009

Inlägg av Struten »

warrant skrev:Har inget att göra att han har gjort det bra..För det vet jag om..
Men fimpen passar bättre till att ligga längst fram och pressa motståndarna.
Håller med. Men samtidigt så har den kedjan producerat (lite iaf) och jag gillar kemin mellan dem. När jag väl håller på så kan jag säga att jag tycker kedjorna/femmorna är bra som dem är just nu. Om man ska ta hur det såg ut senast så vill jag bara flytta tillbaksa M Holmqvist till Ante-kedjan och att Otto spelas tillsammans med Dicken och Anger.

Extraspelare blir ju då Jimmie, Nicky D och Timmy P. Plus att O Eklund ska väl komma tillbaka från Almtuna va? Hur som helst får vi nog seriens bästa extraspelarsida(?). Vill hemskt gärna spela Jimmie men får inte in honom nånstans. Kanske tillsammans med T Eriksson ooch Ante på M Holmqvists plats.

Nu när jag tänker efter så hade vi en kanonkedja på försäsongen med Dicken, Ante och Jimmie. Värt att testa igen?

Vi har, som ni fattar, ett överflöd av spelare. Känns bra då man kan exprimentera och att vi har alternativ vid skador.
Användarvisningsbild
warrant
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av warrant »

Tycker det är värt att prova nytt..
Inte bara stirra sig blind på dom femmor som har spelat fram till nu..
Användarvisningsbild
grandstoff

Inlägg av grandstoff »

warrant skrev:Tycker det är värt att prova nytt..
Inte bara stirra sig blind på dom femmor som har spelat fram till nu..
Om det inte är trasigt, varför laga?
Ser ingen större vinst i att möblera om bara för att inte låsa sig i formationer. Att göra en Boork skapar oreda i gruppen och gör det svårare för spelare att spela ihop sig med varandra. Naturligtvis måste man ha alternativ om skador uppstår, men har man en grundtanke får man inte svaja för mycket från den.

En tankeställare: om en spelare inte får ut sina fulla potential (läs: Danielsson), är det då värt att splittra en fungerande formation för att kanske få igång denna spelare?
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

grandstoff skrev:
En tankeställare: om en spelare inte får ut sina fulla potential (läs: Danielsson), är det då värt att splittra en fungerande formation för att kanske få igång denna spelare?
Svar ja. En spelare som inte får ut rätt mängd av sin kapacitet tenderar att försämra prestationen för sina kedjekamrater, därav en kedja som inte fungerar, därav +-0.
Då är det bättre att kasta om för att försöka få fyra fungerande kedjor istället för att nöja sig med tre.
Säg den glädje som varar
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

När Ölvestad och Oscar är tillbaka föreslår jag följande uppställning:

Niklas Anger - Kristofer Ottosson - Dick Axelsson
Fredrik Bremberg - Andreas Engqvist - Robin Figren
Jimmie Ölvestad - Michael Holmqvist - Fimpen Eklund
Henrik Eriksson - Jacob Josefson - Nichlas Danielsson

Marcus Ragnarsson - Dave Schneider
Ronnie Petersson - Andreas Holmqvist
David Printz - Nichlas Falk

Extraspelare
Tim Eriksson
Oscar Eklund

Låna ut
Nichlas Andersson (Almtuna)
Calle G (Almtuna)
Alexander Urbom (J20)
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Låter riktigt bra men ser hellre tim än nicky D !
DIF <3
Lucas

Inlägg av Lucas »

Tycker det är lite konstigt att alla "glömmer" Tim Eriksson..? Jag tror killen kan mycket mer än han visat än så länge. Det gäller bara för honom att hitta rätt kedja, känns inte riktigt som han gjort det än. Gör han det kan det bli stor succe. Kanske krävs en värvning för att det ska hända dock, eller bara en nytändning. Jag tycker vi ska ge honom en ordentlig chans den här säsongen iaf, det är han värd.
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Lucas skrev:Tycker det är lite konstigt att alla "glömmer" Tim Eriksson..? Jag tror killen kan mycket mer än han visat än så länge. Det gäller bara för honom att hitta rätt kedja, känns inte riktigt som han gjort det än. Gör han det kan det bli stor succe. Kanske krävs en värvning för att det ska hända dock, eller bara en nytändning. Jag tycker vi ska ge honom en ordentlig chans den här säsongen iaf, det är han värd.
Jag håller tyvärr inte med. Nedan är ser vi de spelare i laget med sämst +/- statistik. Vidare har Tim en tendens att dra på sig onödiga utvisningar i anfallszon. Tim har fått chansen i år och har fått spela i förstakedjan, trots det har han bara "producerat" 5 poäng. Det är dags för Tim att börja visa framfötterna för även Nichlas Danielsson, som ställts över en del matcher, är värd en rejäl chans att få visa vad han går för.

Namn Mål Assist PIM +/-
Eriksson, Tim 1 4 5 14 -5
Bremberg, Fredrik 3 8 11 4 -7
Holmqvist, Michael 17 4 5 9 22 -8
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Vårt anfallsspel har kört fast och det är dags att på allvar sätta ihop en riktig förstakedja. Dessutom förtjänar Josefson en plats högre upp i formationerna, hatar när tränare coachar efter ålder.

Linkan-Otto-Tim/Danielsson/Figren
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Linkan-Otto-Ölvestad kanske
Highwind

Inlägg av Highwind »

Linkan-Otto-Axelsson är en grym kedja.
Användarvisningsbild
Buford

Inlägg av Buford »

Vi borde hitta våra femmor/kedjor snart, tycker det tar alldeles för lång tid. Spelarna blir ju aldrig samspelta när det provas nya konstellationer hela tiden.
Lucas

Inlägg av Lucas »

Emil Svelander skrev:Vårt anfallsspel har kört fast och det är dags att på allvar sätta ihop en riktig förstakedja. Dessutom förtjänar Josefson en plats högre upp i formationerna, hatar när tränare coachar efter ålder.

Linkan-Otto-Tim/Danielsson/Figren
Aye, vi saknar en riktig första femma som sticker ut. I dagens femmor ser jag 4 femmor som är hyfsat lika. En kedja brukar kliva fram och vara lite bättre än dom andra i dom flesta matcher men vi behöver en som alltid är där framme. Den giftiga. En som producerar poäng match efter match och matchas hårt. Kolla på MoDos första femma. Vart fan skulle dom ligga i tabellen utan dom tre herrarna? Detsamma gäller dom flesta lagen, typ färjestad, lhc, hv etc. Till och med SSK och Skellefteå. Önskar vi kunde ta in en spelare av KLASS som vi kan sätta bredvid Linkan. Helst en målskytt. Tänk Linkan - Klass spelare - Ölve. Ölve tar defensiven, Linkan skapar yta och målchanser till våran klass spelare. Med en en fungerande sådan skulle vi komma långt
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

Ölve ta defensiven ? Nej han ska in och köra stenhårt inte åka och tänka bakåt.. Jag skulle vilja testa

Linkan-Otto-Holmqvist
Axelsson-Engqvist-Ölvestad
T.Eriksson-Fimpen-Anger
hank-josefsson-figren

Extra spelare: C.G,Danielsson.
Backpar
Ragge-Schneider
A.Holmqvist-Rompa
Printz-falk

extra back Urbom. Som ska spela när Printz har sina dåliga dagar... Asså Printz är en väldigt viktig spelare för oss och han är alltid jobbig för motståndarna att möta och han står alltid upp för sin målvakt ! Men han är för slarvig med puck och tror att han ska sköta uppspelen. Låt Falken eller vem han spelar med att göra det !
DIF <3
Lucas

Inlägg av Lucas »

sportfåne skrev:Ölve ta defensiven ? Nej han ska in och köra stenhårt inte åka och tänka bakåt..
Klart att man som supporter bara tänker på en forwards offensiva kvaliteter, men i varje femma måste det finnas någon som tar ansvaret bakåt (klart att alla ska kämpa hem, men någon av dom måste vara beredd att ta grov jobbet hemåt och checka rejält, annars blir det ju 3 mot 2 hela tiden, våra 2 backar mot deras 3 forwards). Ölve sliter som en björn, tycker det är grymt att se honom när han är som bäst, då kämpar han så förbannat mycket för att hans andra forwards kollegor ska kunna få de bästa lägen.

Visst, han kanske inte passar in i den rollen i din "ölve-kedja", men tänk dig min isället, tror du jag(eller någon annan för den delen) skulle sätta stjärn spelaren på "defensive duty"? Eller rent av Linkan? Nä, tror inte någon skulle vara dum nog ;)
Skriv svar