Han fick feber i förra matchen.Oulf skrev:Varför var inte Axelsson med?
Djurgårdens IF - HV71, 28/1 2008
-
Att de dominerar totalt i grundserien innebär bara att de åker ut i kvarten.Lee Harvey Oswald skrev:Håller med.Caveman skrev:Måste också säga att jag är imponerad av Hv, dem gick också ut i krig, trodde att de skulle vara lite "loja", särskilt efter underläge 2-0, men Kenta & Co har gjort ett bra jobb..
Hur orkar HV71 bry sig om varje match, fast man leder serien överlägset?
Ett annat lag kunde ju skitit i denna match med en så tung start.
Men HV bara kör vidare, i byte efter byte.
Som Djurgårdare vill man ju tro att allt är Lill-Kentas förtjänst :wink:
Synd bara att dom lyckas med konststycket att vika ner sig mot Mora varje gång...
Jag förstår inte er som kritiserar laget efter den här matchen. Visst andra perioden var kanske ingen höjdare. Första perioden var bra och i tredje spelade vi disciplinerat och smart. Tycker inte att HV skapade mycket i sista, vi kontrollerade matchen, målet var av riktig slumpkaraktär.
HV är betydligt mer kompletta än LHC och Färjestad. De båda senare lever till 100% på att det konstruktiva spelet fungerar. HV kan både spela spelskickligt och tufft.
På det stora hela är jag nöjd med både match och resultat. Vinst i nästa match och vi är på ganska säker mark...
HV är betydligt mer kompletta än LHC och Färjestad. De båda senare lever till 100% på att det konstruktiva spelet fungerar. HV kan både spela spelskickligt och tufft.
På det stora hela är jag nöjd med både match och resultat. Vinst i nästa match och vi är på ganska säker mark...
En poäng känns rätt okej även om det är lite surt med tanke på att vi hade 2-0. Det jag är lite besviken på är vårt gyllene läge strax efter deras reducering med 5-3 spel. Hv gjorde helt rätt med att förlägga sitt spel runt kassen och söka den fria spelaren på bortre vilket resulterade i ett enkelt och snyggt mål. Vi envisas med att försöka ta avslut från blå vilket blir lätt att läsa och täcka bort. Svagt 5-3 spel tycker jag.
Apropå deras kvittering så var det ju som redan konstaterats inte spark, sen var det knappast ruff på Larsson heller, möjligen störs han av våra egna spelare. Offsiden vet jag inte hur man tolkar så det låter jag vara.
Hv var mer sugna på att göra mål och det resulterade till slut. Nåja, poängen kanske visar sig viktig framöver!
Apropå deras kvittering så var det ju som redan konstaterats inte spark, sen var det knappast ruff på Larsson heller, möjligen störs han av våra egna spelare. Offsiden vet jag inte hur man tolkar så det låter jag vara.
Hv var mer sugna på att göra mål och det resulterade till slut. Nåja, poängen kanske visar sig viktig framöver!
Gör ett sista tappert försök att övertyga er om att de var spark på HV-spelaren!
Titta detta klipp: http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp ... 2&lid=menu
Mellan 3.36-3.47 in i klippet.
En solklar spark.
Glasögon på domarna? Javisst
Titta detta klipp: http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp ... 2&lid=menu
Mellan 3.36-3.47 in i klippet.
En solklar spark.
Glasögon på domarna? Javisst
Han sparkar fram pucken till klubban och stöter sedan in den med klubban. Det man kan ha åsikter om är huruvida det är offside i målgården, men det var hur som helst ingen spark! Tyvärr!lilleman skrev:Gör ett sista tappert försök att övertyga er om att de var spark på HV-spelaren!

"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
Såg matchen på PPV. Och tyckte också se en spark men efter ett antal repriser där i olika vinklar. Så sparkar han för att sen få den på klubban..KRNI skrev:Han sparkar fram pucken till klubban och stöter sedan in den med klubban. Det man kan ha åsikter om är huruvida det är offside i målgården, men det var hur som helst ingen spark! Tyvärr!lilleman skrev:Gör ett sista tappert försök att övertyga er om att de var spark på HV-spelaren!
Isåfall ser det mer ut som att den djurgårdare som ligger framför Larsson och har sin klubba mot kauppila, att pucken träffar den och sen in i mål, efter kauppila sparkat på pucken.
Skitsamma nu, finns inget man kan göra åt det. Men tycker det är konstigt att domarna inte videogranskade det, med tanke på sparken va så synlig, och all trafik framför larsson m.m
There is no I in TEAM!!!!
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
-
Highwind skrev:Tyst med dig. Ditt bondlag är inte så bra som du tror..a1m skrev:Men nu var det så att Hv71 spelaren INTE störde målvakten när han var i målgården de 2 sec han var där,och då ska INTE domaren blåsa av.Emil svelander skrev:Du glömmer helt offsiden i målgården som är solklar. Man behöver inte alltid se allt ur en besserwisser-synvinkel.Lee Harvey Oswald skrev:Men snälla rara, skulta yra.lilleman skrev:Återigen avgör domaren en match på hemmaplan. Ojoj, 2-2 målet det är väl ändå spark,spelare i målgård och gruff. SKANDAL!
Vad behövs? Glasögon,lincer,eller 25 domare? Hoppas domarkåren läser detta forum! Var tvungen att skriva av mig
Titta i lugn & ro på en bra repris så ser du att HV:s finnpajsare snyggt sprarkar pucken till egen klubba innan han trycker den under Larssons benskydd...MED KLUBBAN!
Glöm inte Pär Bäcker som jämfota liggandes på sidan trycker Larsson bakåt, den knuffen tror jag var helt avgörande för att pucken skulle orka över mållinjen
Spark eller inte jag tycker han trycker in den med klubban.
2-2 rättvist en bra match DIF fixar slutspel det är jag övertygad om,hade det varit nått annat lag och INTE Hv71 hade Dif vunnit med 2-1(de spelade ruskigt bra i egenzon) .
Hv71 ska ni inte spela ut, kan inte fatta att så många gnäller på DIF,DIF är ju kanon bra nu och tappa mot Hv71 ska ni inte gräva ner huvudet för.
Sen i kvarten eller nått annat kul semi kanske
//a1m
På tal om att INTE vara bra - kör upp ditt lag i röven. Bonnjävel!
Vi är kristna
Vi är snälla
Vi är HV71
Vi är snälla
Vi är HV71
- Emil Svelander
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Vad har du överhuvudtaget att göra på detta fina forum? Att du snor våra slogans visar bara hälften av din idioti.Jehovas Vittne skrev:Highwind skrev:Tyst med dig. Ditt bondlag är inte så bra som du tror..a1m skrev:Men nu var det så att Hv71 spelaren INTE störde målvakten när han var i målgården de 2 sec han var där,och då ska INTE domaren blåsa av.Emil svelander skrev:Du glömmer helt offsiden i målgården som är solklar. Man behöver inte alltid se allt ur en besserwisser-synvinkel.Lee Harvey Oswald skrev: Men snälla rara, skulta yra.
Titta i lugn & ro på en bra repris så ser du att HV:s finnpajsare snyggt sprarkar pucken till egen klubba innan han trycker den under Larssons benskydd...MED KLUBBAN!
Glöm inte Pär Bäcker som jämfota liggandes på sidan trycker Larsson bakåt, den knuffen tror jag var helt avgörande för att pucken skulle orka över mållinjen
Spark eller inte jag tycker han trycker in den med klubban.
2-2 rättvist en bra match DIF fixar slutspel det är jag övertygad om,hade det varit nått annat lag och INTE Hv71 hade Dif vunnit med 2-1(de spelade ruskigt bra i egenzon) .
Hv71 ska ni inte spela ut, kan inte fatta att så många gnäller på DIF,DIF är ju kanon bra nu och tappa mot Hv71 ska ni inte gräva ner huvudet för.
Sen i kvarten eller nått annat kul semi kanske
//a1m
På tal om att INTE vara bra - kör upp ditt lag i röven. Bonnjävel!