Lee Harvey Oswald skrev:Det senaste 2 säsongerna har DIF torskat mot “fel” lag & därmed missat slutspel.
Så här ser det ut hittills 07/08
DIF-SAIK/3 vinster.
9P av 9 möjliga
DIF-MORA/2 förluster, 1 oavgjord.
1P av 9 möjliga
DIF-BRYNÄS/ 1vinst, 1 oavgjord, 1 förlust
4P av 9 möjliga
DIF-LULEÅ/2 vinster, 1 förlust
6P av 9 möjliga
DIF-SSK/1 vinst, 1 oavgjord, 1 förlust
4P av 9 möjliga
Fortsätter DIF att dela på poängen mot BIF & SSK samtidigt som man behåller +statistiken mot Luleå & SAIK, ja då har DIF förmodligen råd att ha Mora som ett boggieteam & ändå nå slutspel.
Förbannat märkligt sätt att se på hockey. Denna säsong har vi skördat offer på bortaplan istället för hemmaplan. Tar vi tre poäng mot Hv så är det lika mycket värt som mot Saik.. Begrip det någongång. Eller? Jag menar dem andra lagen möter väl andra motståndare när vi spelar? DIF förmodligen råd, klart vi har då vi tar trepoängare utanför din så kallade mall.
Edit; tror nog att prio ett är att gå till slutspel.
Äh det är klart, kan ju inte kräva att en grottmänniska ska förstå allt.
Men det är ganska enkel mattematik.
Det är ALLTID bättre att slå exempelvis Mora 5 gånger än HV.
Samma poängskörd säger du, visst.
Men när DIF slår HV finns ju inga garantier att LHC slår Mora
Men jag tror nog du förstår vad jag menar...
Jo, jag förstår men tycker det är ett konstigt sätt att se på det hela. Lika konstigt som när någon säger att DIF gärna får förlora en match bara dem vinner matchen efter mot ett på pappret sämre lag. Där föredrar jag att DIF vinner BÅDA matcherna.
Sedan så tror jag att LHC har större möjligheter att slå Mora än vad DIF har.
Lee Harvey Oswald skrev:Det senaste 2 säsongerna har DIF torskat mot “fel” lag & därmed missat slutspel.
Så här ser det ut hittills 07/08
DIF-SAIK/3 vinster.
9P av 9 möjliga
DIF-MORA/2 förluster, 1 oavgjord.
1P av 9 möjliga
DIF-BRYNÄS/ 1vinst, 1 oavgjord, 1 förlust
4P av 9 möjliga
DIF-LULEÅ/2 vinster, 1 förlust
6P av 9 möjliga
DIF-SSK/1 vinst, 1 oavgjord, 1 förlust
4P av 9 möjliga
Fortsätter DIF att dela på poängen mot BIF & SSK samtidigt som man behåller +statistiken mot Luleå & SAIK, ja då har DIF förmodligen råd att ha Mora som ett boggieteam & ändå nå slutspel.
Förbannat märkligt sätt att se på hockey. Denna säsong har vi skördat offer på bortaplan istället för hemmaplan. Tar vi tre poäng mot Hv så är det lika mycket värt som mot Saik.. Begrip det någongång. Eller? Jag menar dem andra lagen möter väl andra motståndare när vi spelar? DIF förmodligen råd, klart vi har då vi tar trepoängare utanför din så kallade mall.
Edit; tror nog att prio ett är att gå till slutspel.
Äh det är klart, kan ju inte kräva att en grottmänniska ska förstå allt.
Men det är ganska enkel mattematik.
Det är ALLTID bättre att slå exempelvis Mora 5 gånger än HV.
Samma poängskörd säger du, visst.
Men när DIF slår HV finns ju inga garantier att LHC slår Mora
Men jag tror nog du förstår vad jag menar...
Jo, jag förstår men tycker det är ett konstigt sätt att se på det hela. Lika konstigt som när någon säger att DIF gärna får förlora en match bara dem vinner matchen efter mot ett på pappret sämre lag. Där föredrar jag att DIF vinner BÅDA matcherna.
Sedan så tror jag att LHC har större möjligheter att slå Mora än vad DIF har.
Underskatta aldrig en grottmänniska.
Skicka PM istället för att förstöra denna fina tråd.