Silly season 2007/08 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Hej o hå

Inlägg av Hej o hå »

Bjurling_39 skrev:HAHA! Ett fint nyförvärv skulle nog kunna vara Calle Steen från SSK, sen om vi talart om målvakter så tycker jag att man skulle ta Stefan Ridderwall eller David Rautio från Piteå.
Calle Steen javisst. Men Rautio? Han har varit totalt oduglig den här säsongen i Bofors. Bor i Karlskoga, har sett alla hemmamatcher han stått. Killen sitter på knä så fort motståndarna kommer över rödlinjen. I debuten nu i Piteå dit han drog innan transferdeadlinen släppte han fyra kassar på 14 skott tror jag. Nej tack!
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

Hej o hå skrev:
Bjurling_39 skrev:HAHA! Ett fint nyförvärv skulle nog kunna vara Calle Steen från SSK, sen om vi talart om målvakter så tycker jag att man skulle ta Stefan Ridderwall eller David Rautio från Piteå.
Calle Steen javisst. Men Rautio? Han har varit totalt oduglig den här säsongen i Bofors. Bor i Karlskoga, har sett alla hemmamatcher han stått. Killen sitter på knä så fort motståndarna kommer över rödlinjen. I debuten nu i Piteå dit han drog innan transferdeadlinen släppte han fyra kassar på 14 skott tror jag. Nej tack!
Han är inte tänkt som första målvakt utan en bra back-up till Larsson :D Rautio är en bra målvakt, som många experter har tippat kunna gå till NHL vilket det inte ser ut att bli nu, men i framtiden kanske :D
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Användarvisningsbild
Dingman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Dingman »

Tjärnqvist tradad till Phoenix Coyotes. Kanske får han en ny chans och gör som Tellan? Kul för honom.
Användarvisningsbild
Bjurling_39

Inlägg av Bjurling_39 »

ja det får man hoppas,, Och Ladislav Nagy går till Dallas :shock:
Kaptenen Ölvestad: Tackla är som att göra mål för mig!
Nisse Ekman

Inlägg av Nisse Ekman »

Tycker Ask kan få stanna, Lindman borde gå självmant... Har fan kostat oss rejält med sin tarvlighet... Fan alltså...

Ask lär stanna, han är en tuffing... Crippe? Fan vet inte alltså. Han känns lite som Patrik Nilson förra säsongen. Men kanske kan ha få en till chans, han kanske inte behöver ha den högsta lönen? hehe
Nån som vet om kanske Staffan Kronwall vill hem?

Och sist men inte minst, Oscar Steen? fan det känns som det är nåt fel med han? Kan inte sätta fingret på det...

Hoppas Hannula kommer, Fernholm och Marusak stannar... Kanske HQ också? Skulle vara kul... Men önskedrömmar
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Hyning på väg söderut!
Ingenting nämns om Djurgården. Jag hoppas att våra ansvariga är på tå och fixar dom nödvändiga förstärkningar som behövs.
Namngivna önskningar finns på www.sportphoto.se /dagbok
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 92,00.html

Arto Blomsten kanske påväg in som tränare ???? Var har dom fått det ifrån?
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Pepp91 skrev:http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 92,00.html

Arto Blomsten kanske påväg in som tränare ???? Var har dom fått det ifrån?

Jadu, det är ju pajasbladet somsagt ;)
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

HAHA, glömde bort det :lol:
Sundling
Kontakt:

Inlägg av Sundling »

Vore idioti att anställa Arto som lommat ut som en stor förlorare. Näe!
In med norrbottningarna......
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mats sundin..Förutom att han är en bra hockey spelare så är han populär och stor som fan..Sen lär han nog bidra till att souvenir försäljningen ökar rejält..och att globen säljs ut..

Real madrid värvade Beckham just pga att han var populär och sålde souvenirer..
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Någon som vet hur DIF jobbar för att få Gråhns och Ahlbrandt?

Hörde att Skellefteå var sugna på Gråhns, de ska fan inte få honom.
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Varför inte köra på den stommen som finns i laget nu? Gråhns, Steen, Arlbrandt och Klasen i alla ära men ingen av dem medför den spetsen som möjligtvis skulle kunna komplettera laget. Fler juniorer känns inte heller alldeles rätt... Axelsson är ju på gång till nästa säsong, Engqvist och Ribbenstrand kanske har vuxit till sig tillsammans med Thörn och Löfberg. Om Bengan stannar behövs kanske bara en riktig spets i laget - Hannula? Why not? Det finns dessutom stor potential i Dragan och Otto förutom nämnda spelar.
Sen är det bara att hoppas på att Fernholm stannar. Marusak vore inte heller så dum att behålla. Det är trots allt på backsidan det har känts lite tunt i år. När Johansson, Fernholm och Marusak spelat har det dock känts tryggt. Inte som förra säsongen när man bara höll tummarna för att backarna skulle lyckas slå en icing. Minns kvartetten Björck, Ryman, Lamberg och Mattson med fasa. Mattson lyckades inte samla ihop till en enda poäng under... hmm, 49 matcher! Lassila hade i alla fall en assist. Och spelade inte Matsson i förstafemman? Rätta mig om jag minns fel...

Sen tycker jag Ask, Bäcker (+4) och, till viss del, Danielsson varit grymma! Eklund däremot... -9 och han spelar i tredje/fjärde-femman.
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Rocker skrev:Eklund däremot... -9 och han spelar i tredje/fjärde-femman.
Fimpen har varit en stor besvikelse... :(
Användarvisningsbild
Kennholt

Inlägg av Kennholt »

Rocker skrev:Varför inte köra på den stommen som finns i laget nu? Gråhns, Steen, Arlbrandt och Klasen i alla ära men ingen av dem medför den spetsen som möjligtvis skulle kunna komplettera laget. Fler juniorer känns inte heller alldeles rätt... Axelsson är ju på gång till nästa säsong, Engqvist och Ribbenstrand kanske har vuxit till sig tillsammans med Thörn och Löfberg. Om Bengan stannar behövs kanske bara en riktig spets i laget - Hannula?
Det är sant, vi har en hyfsad stomme, men herrarna Gråhns och Ahlbrandt har ju faktiskt spetskvaliteter och har så också visat i ett par säsonger i Hockeyallsvenskan nu, de liksom Axelsson levererar i sina respektive klubblag. Enligt mig har vi här allt att vinna, då det knappast lär bli fråga om massa miljoner i spelarkostnader.

Hannula, ja tack! Jag tror tyvärr att vi inte har en suck att få honom. Han kostar för mycket!! Då återstår det bara att hoppas att hans längtan till att bo i "stan" är större än suget efter pengar...
Kylskåp kylskåp, tegelsten tegelsten!
Skriv svar