Färjestads BK - Djurgårdens IF, 30/1 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

poäng i dag hade varit bonus. det är mot strecklagen vi måste vinna. Kvalserien är nu otcäkt nära igen. Mora har bland annat två hemmamatcher mot Skellefteå kvar och överhuvudtaget fler hemmamatcher.

surt i dag att vi släpper mål i så jobbiga lägen. i slutet av samtliga tre perioder och i början av tredje. trist också att Lassila ska göra en tavla. just när jag trodde att han började bli stabil.

Allt annat bättre än kvalspel är jättebonus.
Erik I

Inlägg av Erik I »

Jack Daniel skrev:Börja tröttna på alla som gnäller på Lassila. Lär er hockey för f*n. Misstag gör alla. Ska vi ha en 20-åring i mål så fort Lassila gör ett misstag? :roll:

Räkna alla grymma räddningar Larsson resp Lassila gör istället.

Kändes tungt att torska. Och det kan man vända till något positivt. Även om det känns förjävligt just nu.

En del skyller på Lassila, jag skyller på utvisningarna. :?
Word. Lassila har iaf efter jul räddat otaliga poäng till oss.
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Då ska det bli skönt med Larsson i mål på Torsdag...

Jaja, Lassila har varit så bra,

men nu när varje match är som en slutspelsmatch så står man fan inte och kastar in några puckar i eget mål.

T. Johansson verkar göra en kass match till......

Håll er borta från utv.båset.

Nu tar vi v.f på Torsdag, bara blåser över dom.
Wedd

Inlägg av Wedd »

Jack Daniel skrev:Börja tröttna på alla som gnäller på Lassila. Lär er hockey för f*n. Misstag gör alla. Ska vi ha en 20-åring i mål så fort Lassila gör ett misstag? :roll:

Räkna alla grymma räddningar Larsson resp Lassila gör istället.

Kändes tungt att torska. Och det kan man vända till något positivt. Även om det känns förjävligt just nu.

En del skyller på Lassila, jag skyller på utvisningarna. :?
Word.
Alltid Oavsett.
Användarvisningsbild
Diffe89
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Lassila och Thomas Johansson är väl inte direkt dagens hjältar, för att uttrycka det milt.

Larsson i målet ett måste på torsdag!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Det var ju bättre med förlust här istället för mot Modo och FBK, och det är bättre med vinst på torsdag också!
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-01-30 21:19:43, redigerad totalt 1 gånger.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Oh my god... En del tror på allvar vi hade varit där vi är idag med Larsson i mål i matcherna?

Eh...

Vet ej om jag ska skratta eller gråta.

Ska bli intressant o se om Larsson får chansen nästa match.
Då KRÄVER jag minst tre världsklassräddningar från pojken, med tanke på att Lassila gör det var och varannan match.

D.I.F.
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

både Lassila och Larsson har haft sina perioder, men sett över hela säsongen tillhör ingen av dom några av de bättre i serien. Tycker de varit jämngoda.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Självklart har DIF chansen fortfarande.

Men det är bara det att för varje sådan här match där man lägger ner ett hästjobb & ändå kammar noll så kommer vi lik förbaskat att steg närmare kvalserien iaf.
För ingen kan lura i mig att vi vinner alla matcherna mot bottenkonkurenterna.
Det är 5 bortamatcher & trotts en viss uppryckning spel & poängmässigt på slutet så är vi fortfarande ett uselt bortalag.
MAP

Inlägg av MAP »

Kan inte nån ambitiös ta fram lite statistik från säsongen med målvakternas vinststatistik? Skulle vara intressant att se vem är bäst där. Tror det är ganska jämnt.

Linkan måste känna viss frustration, han har aldrig varit bättre och gör 2 poäng varenda kväll. Men resten av laget kan på sin höjd göra ett mål varannan match.
Användarvisningsbild
Mans91

Inlägg av Mans91 »

aaah utan linkan så skulle vi vara klara för kvalserien redan, han är kung !!!!! på toradag måste vi vinna annars kommer vi långt efter....
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Fan, då sitter man där igen och är deppig på grund av en uddamålsförlust. Sånna förluster känns alltid extra surt, speciellt med tanke på att det var på grund av Lassilas tavla som vi förlorade. Just nu så har luften gått ur mig lite. Jag är jävligt orolig att vi ska hamna i kvalserien.

Om man jämför med förra säsongen så tog vi 58 totalt efter hela säsongen. Nu är det 5 omgångar mer, samtidigt som det är jämnare än någonsin. Förra året hade vi Södertälje och Leksand som slagpåsarna, det var alldeles för usla för att överhuvudtaget oroa en själv på riktigt. I år finns det bara ett sådant lag som är riktigt uselt (Malmö) medans 6 lag slåss för slutspel och för att inte hamna i kvalserien.

Det är lätt att glömma, men för tillfället så skiljer det inte mer än 8 poäng mellan Luleå på 6:e plats och Mora på 11:e plats.
Förra året var det över 30 poäng som skiljde dessa platser åt, jag har väldigt svårt att tro att det ens kommer skilja 10 poäng efter att säsongen är över. Alla lag slår alla, och för tillfället så är halva elitserielagens supportar fyllda med oro, och skräck. Så som det ser ut för tillfället så vet ingen hur det kommer sluta, det är alldeles för många matcher kvar för att ens sia om hur det kommer gå.

En sak är säker och det är att vi supportrar måste agera, nu mer än någonsin. Det gäller DIF existens, för hamnar vi väl i en kvalserie mot lag fyllda med självförtroende som till exempel Södertälje, Rögle eller Leksand så kan det mycket väl bli så att vi byter serie med något av de lagen.

Oavsett vad som händer med vårat käre DIF så kommer jag alltid stödja dem med 100%. Om DIF hamnar i en kvalserie så står jag där på ståplats och skriker tills jag inte kan få fram ett ord till.

Jag måste nog ta något mot min nervositet, för det här håller fan aldrig hela säsongen ut. Vem sa att hockey hade en massa meningslösa omgångar?
Wedd

Inlägg av Wedd »

Remy Lebeau skrev:Fan, då sitter man där igen och är deppig på grund av en uddamålsförlust. Sånna förluster känns alltid extra surt, speciellt med tanke på att det var på grund av Lassilas tavla som vi förlorade. Just nu så har luften gått ur mig lite. Jag är jävligt orolig att vi ska hamna i kvalserien.

Om man jämför med förra säsongen så tog vi 58 totalt efter hela säsongen. Nu är det 5 omgångar mer, samtidigt som det är jämnare än någonsin. Förra året hade vi Södertälje och Leksand som slagpåsarna, det var alldeles för usla för att överhuvudtaget oroa en själv på riktigt. I år finns det bara ett sådant lag som är riktigt uselt (Malmö) medans 6 lag slåss för slutspel och för att inte hamna i kvalserien.

Det är lätt att glömma, men för tillfället så skiljer det inte mer än 8 poäng mellan Luleå på 6:e plats och Mora på 11:e plats.
Förra året var det över 30 poäng som skiljde dessa platser åt, jag har väldigt svårt att tro att det ens kommer skilja 10 poäng efter att säsongen är över. Alla lag slår alla, och för tillfället så är halva elitserielagens supportar fyllda med oro, och skräck. Så som det ser ut för tillfället så vet ingen hur det kommer sluta, det är alldeles för många matcher kvar för att ens sia om hur det kommer gå.

En sak är säker och det är att vi supportrar måste agera, nu mer än någonsin. Det gäller DIF existens, för hamnar vi väl i en kvalserie mot lag fyllda med självförtroende som till exempel Södertälje, Rögle eller Leksand så kan det mycket väl bli så att vi byter serie med något av de lagen.

Oavsett vad som händer med vårat käre DIF så kommer jag alltid stödja dem med 100%. Om DIF hamnar i en kvalserie så står jag där på ståplats och skriker tills jag inte kan få fram ett ord till.

Jag måste nog ta något mot min nervositet, för det här håller fan aldrig hela säsongen ut. Vem sa att hockey hade en massa meningslösa omgångar?
Instämmer helt under samtliga punkter. Du är inte ensam, det lovar jag.
Alltid Oavsett.
Sidney Crosby

Inlägg av Sidney Crosby »

Larsson har stått 5-6 matcher mindre och tagit 3 nollor, Lassila 1.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

seriöst. Jag var på matchen idag och kan bara säga att varken T.Johansson eller Lassila gjorde bort sig (förutom tappet i mål då) utan att domaren hade glömt glasögonen hemma. Han missade en solklar bentackling och handskar i ansiktet och hakningar och fasthållningar och interferance och tripping osv. Men grabbarna kämpade på bra. Tror att dom med kvällens spel definitivt kommer att ta en slutspelsplats.
Skriv svar