Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 3/2 2007

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Måste va perfekt att sätta in Fernholm i spel 6-5..
Sen ställa han framför motståndarkassen..
så hade i alla fall jag gjort
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Vi var med hela tiden...

Men våra svagheter lös idag igenom, det är bara Linkan och återigen Linkan.

Bengan är en ung spelare och idag gjorde han sin sämsta match, kanske har all uppståndelse den senaste tiden tagit ut sin rätt?

PP/BP det är så matcherna avgörs, det måste även DIF inse.

Ronnie var bra idag, men varför i helvete spelar han i PP som back, bör man inte ha en back som kan skjuta där? Ronnie, visst, men då framför mål.

Snackade med Challe i sportbaren senast, då tog jag upp det här att vår 2:a PP uppställnng inte håller måttet. Har för mig att Challe höll med, iofs så sa han att Timrå inte var aktuellt då också.
JA

Inlägg av JA »

Man kan ju i alla fall glädja sig åt att varken Frölunda, Mora eller Slaka HC tog mer än en pinne i dag.
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Hur deppigt och tungt det just nu känns så känner jag på mig att vi på nått mirakulöst sätt fixar det här. Vi kommer att få utdelning till slut på allt kämpande, oflytet måste nån jävla gång vändas till medflyt :twisted:
Användarvisningsbild
Tengil
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Tengil »

Fan, sitter precis och kollar SAIK's återstående matcher och dom har fan inget kul schema kvar! Idel sexpoängsmatcher och botamatcher mot topplag. Jävligt synd att vi inte kunde hållt status quo med dom och tagit det där krysset då hade dom fått det svettigt. Nu kan dom ha 6 pinnar tillgodo om dom vinner sin hängmatch.

DIF har väl ett halvsvårt men överkomligt återstående spelschema, däremot blir jag fan i mig rädd är jag ser Moras resterande matcher, dom blir livsfarliga, tyvärr.
Senast redigerad av Tengil den 2007-02-03 17:46:12, redigerad totalt 1 gånger.
petting

Inlägg av petting »

va fan helt otroligt va inefektivt det var idag
ova fan händer 2-1 inför tredje o så ligger saik på det ska vara tvärtom fy fan va iriterad jag blir skänker bort segern
fy fan va skönt det känns att vara djurgårdare!!!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Doyle skrev:Hur deppigt och tungt det just nu känns så känner jag på mig att vi på nått mirakulöst sätt fixar det här. Vi kommer att få utdelning till slut på allt kämpande, oflytet måste nån jävla gång vändas till medflyt :twisted:
oflyt..???!!??
2-1 mot MoDo 19.46
3-2 mot VF 18.43
I dessa 2 matcher tror jag DIF tömde hela sitt "flyt-konto" för en tid framöver.

Oflyt är det bara bajare som skyller på.
Okunnighet stavas det.
DIF hade tillräckligt med lägen för att vinna, men tog inte chansen.
That´s It

Men........
Det är ett härligt Go i laget, inte kört än.
Bara känns så nu.

MIF borta x2, där MÅSTE det bli minst 4p
Användarvisningsbild
Doyle

Inlägg av Doyle »

Jo, rätt...men ska förtydliga mig lite...jag menar bortaspelet, Färjestad senast och nu Skellefteå...med rätt flyt så hade kanske haft åtminsone 3 pinnar på dessa två matcher, nu blev det 0... :evil:
Användarvisningsbild
Emil Svelander

Inlägg av Emil Svelander »

Lee Harvey Oswald skrev:
Doyle skrev:Hur deppigt och tungt det just nu känns så känner jag på mig att vi på nått mirakulöst sätt fixar det här. Vi kommer att få utdelning till slut på allt kämpande, oflytet måste nån jävla gång vändas till medflyt :twisted:
oflyt..???!!??
2-1 mot MoDo 19.46
3-2 mot VF 18.43
I dessa 2 matcher tror jag DIF tömde hela sitt "flyt-konto" för en tid framöver.

Okunnighet stavas det.
That´s It

Men........
Bara känns så nu.

4? Det måste bli 6 poäng, inget annat är godkänt.
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Inlägg av Jack Daniel »

Tengil skrev:DIF var det lite bättre laget men faller på oförmågan att näta alternativt att Hadelöv vinner målvaktsmatchen ganska klart även om Larsson inte gjorde bort sig på något sätt.

SAIK är trots allt ett av seriens mest svårspelade lag på hemmaplan.

Ofattbart dock att så många här inne fortfarande lever in nån sorts fantasivärld och fortfarande bara oroar sig för ett eventuellt missat slutspel. Det finns ett annat otroligt mycket viktigare streck som vi måste se upp med. Vinner våra värsta konurrenter sina hängmatcher är vi riktigt illa ute! Vakna upp och känn på verkligheten alla Bagdad-Bobs.....

Tyvärr har du en poäng.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Doyle skrev:Jo, rätt...men ska förtydliga mig lite...jag menar bortaspelet, Färjestad senast och nu Skellefteå...med rätt flyt så hade kanske haft åtminsone 3 pinnar på dessa två matcher, nu blev det 0... :evil:
Aaaaahhh, du tänkte sååå.... :wink:

Jo då, korrekt analys.
Studdsar pucken våran väg i nån bortamatch så blir det 3p.
DIF har ju höjt upp bortaspelet ett snäpp på slutet.

Bara sååå tråkigt att det inte blev i denna match
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Emil svelander skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
oflyt..???!!??
2-1 mot MoDo 19.46
3-2 mot VF 18.43

Okunnighet stavas det.
That´s It

Men........
Bara känns så nu.

4? Det måste bli 6 poäng, inget annat är godkänt.
Jo då, det beror ju på hur bra det går i hemmaspelet.
12p där så..... :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Även om det blev torsk idag så är vi ändå med i racet..
Solen går upp i morgon med..
JA

Inlägg av JA »

Har kikat lite på spelschemat och tänker inte ens göra ett litet försök att tippa utgången av det här dramat.
DIF har alltså fyra poäng upp till sjätteplatsen och tre ned till kvalserien (med en match mer spelad än Mora). Det är helt sjukt vad jämnt det är och egentligen sanslöst att ett av dessa sex lag kanske måste behöva kvala sig kvar.
Det skiljer inte mycket mellan chans på SM-guld och derbyn mot Huddinge!

Kan någon vänlig själ förresten förklara för mig varför den sista omgången egentligen är omgång 45?
fwalfridsson@hotmail.com

Inlägg av fwalfridsson@hotmail.com »

Tack för rolig match med frejdigt spel. Kanske oavgjort hade vart mer rättvist, men hey, klagar inte över tre pinnar.

Ni kommer INTE att kvala, ni har för mycket hjärta för det. Jag tror helt ärligt att både ni och vi kommer att klara slutspel, två av "stjärnlagen" Lule, Linköping och Frölunda kommer att missa.

Jag gillar tongångarna här inne, ni är ödmjuka och stolta.

Lycka till i resten av serien.
Skriv svar