Hovet

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Ölvestad
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

Tror absolut det kan vara en bra ide!

Hovet är lagom stort. För i ärlighetens namn, vilket jag inte tror många invänder imot, är Globen några storlekar för stort för oss!

Visst Hovet är inte världens modernaste arena, men jag förmodar att när styrelsen är inne på banor som att köpa loss hovet så ingår där förhoppningsvis en mer eller mindre total renovering!

GOD JUL KÄRA BRÖDER!
I UR & SKUR
KLACK??

Inlägg av KLACK?? »

KOMMER ALDRIG HÄNDA !
VAR ÄR KLACKEN GUBBAR ?
Användarvisningsbild
Philly Flu
Säsongskort: Ja

Hovet sunkigt

Inlägg av Philly Flu »

Många drar bara fram en fördel med Hovet, att det blir bättre stämning med få åskådare. Hovet är tyvärr långt ifrån en modern hockeyarena och måste byggas om för en ansenlig summa om den skall passa DIF.

Ljuset i hallen är sämre än Globen, ljudet likaså (i högtalarna) och bilden på 'jumbotronen' är inte mycket att hurra för.

Läktarna är obekväma att sitta i och det är svårt att förflytta sig i raderna. Kortsidan har ingen närhet till rinken; första raden befinner sig nästan tio meter från plexit.

Utrymmena utanför, runt läktarna, är för små med för få försäljningsställen och barer. Det är i princip omöjligt att få en öl i pausen om man vill se första halvan av nästa period.

Nä, Hovet håller inte måttet och får anses som en träningsarena med för stor läktare.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

När det är fullsatt i globen under slutspel är den stämningen heller inte dålig...!
Saknar Kung Wikegård!
Kall-El

Re: Hovet sunkigt

Inlägg av Kall-El »

Philly Flu skrev:Många drar bara fram en fördel med Hovet, att det blir bättre stämning med få åskådare. Hovet är tyvärr långt ifrån en modern hockeyarena och måste byggas om för en ansenlig summa om den skall passa DIF.

Ljuset i hallen är sämre än Globen, ljudet likaså (i högtalarna) och bilden på 'jumbotronen' är inte mycket att hurra för.

Läktarna är obekväma att sitta i och det är svårt att förflytta sig i raderna. Kortsidan har ingen närhet till rinken; första raden befinner sig nästan tio meter från plexit.

Utrymmena utanför, runt läktarna, är för små med för få försäljningsställen och barer. Det är i princip omöjligt att få en öl i pausen om man vill se första halvan av nästa period.

Nä, Hovet håller inte måttet och får anses som en träningsarena med för stor läktare.
Vem i helvete bryr sig om bildskärpan på jumbotronen?

Klaga på avstånden i Hovet är som att kasta sten i glashus om man jämför med de gigantiska avstånd som råder inne på Globen. På Hovet känns det mesta nära, den uppfattning får man inte inne på Globen. Ljudanläggningen kanske inte håller Globens nivå, men vem bryr sig, om en sämre anläggning kan få speakernissar och annat att vara mer tystlåtna ser jag bara detta som positivt. Obekväma läktare? hmmmm håller jag inte alls med om. Stadions träbänkar kan man kalla obekväma, men inte stolarna på hovet....

Håller dock med om att arenan är lite trångt på sina ställen samt att ljuset kunde vara bättre, Hovet slår dock Globen med hästlängder i min bok.
micke_1891

Inlägg av micke_1891 »

"Vem i helvete bryr sig om bildskärpan på jumbotronen?"

Ibland kanske man vill se ett mål eller utvisning och då är bildskärpan inte som bäst.
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

micke_1891 skrev:"Vem i helvete bryr sig om bildskärpan på jumbotronen?"

Ibland kanske man vill se ett mål eller utvisning och då är bildskärpan inte som bäst.
Håll ögonen på spelet och tjattra inte med någon annan så är det problemet löst.
Säg den glädje som varar
Madferit

Inlägg av Madferit »

En fråga, om DIF köper hovet degar man fortf hyra för marken och allt, visst?
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

All statistik pekar på att det blir färre folk på matcherna om de spelas på hovet. Visst kan det vara så att det är mindre populära matcher som spelas på hovet ibland men med alla hästar, monstertruckar och fan o hans moster i Globen så tror jag inte att det räcker som förklaring.

Jag misstänker att den breda publiken föredrar Globens högre komfort framför Hovets bättre möjligheter till stämning.

Dessutom kan man enligt mig inte göra så stora förändringar bara för vissa fans tror att det ska bli bättre.

Det klagades på att det var för dyrt att gå på hockey och vi fick extremt billiga klackkort.

Det gick inte att skapa stämning när det spelades musik hela tiden så det blev fler tysta pauser.

Det gick inte att ha en klack på Globens sittplatser så det byggdes en ståplatsläktare.

Var det något som fungerade?

Ska det till några större förändringar så får det allt visas att det är värt det först.

Vill man ha fler matcher på Hovet så gäller det helt enkelt att se till att Hovet-matcherna blir riktigt välbesökta. Går inte det så får man väl helt enkelt anta att intresset inte är stort nog.
rikkard

Ang. köp av hovet.

Inlägg av rikkard »

Mitt förslag är att Djurgården Hockey skapar ett arena bolag, ev. tillsammans med Aik Hockey och Hammarby som delägare (bör öka våra möjligheter hos politikerna) och köper Hovet. Bolaget tar in pengar via finansiärer, lån etc. Med ett borgeligt styre i STHLM (och i Sverige) bör en sådan lösning inte vara några problem.

/ Rikard
Användarvisningsbild
Bautabröl
Kontakt:

Inlägg av Bautabröl »

Jag tycker det är bra att Djurgårdens styrelse agerar och tar upp en dialog med Stockholms stad, och använder sig av de tunga, respekterade personerna som finns i styrelsen. Djurgården måste också få möjligheten att kunna påverka hur deras egen säsong och verksamhet skall kunna bedrivas.

Djurgården måste få möjlighet att själva tjäna pengar på den kringförsäljning som sker i Globen/Hovet. Jag hoppas att hyresvärden (i praktiken Stockholm) förstår att man måste se till att hyresgästen (Djurgården) mår såpass bra att de kan få in cash i kassan och betala hyra.

Ett starkt Djurgården (och AIK) drar publik till Globen/Hovet. Publiken äter, dricker, handlar i affärer, åker tunnelbana, taxi och buss och till och med bor på hotell. Det är bra för Stockholms stad. Men förödande om det tar slut.

Jag hoppas att Stockholms stad äntligen förstår hur illa situationen är för ishockeysporten i huvudstaden, och börjar att agera.Vi är redan i efte timman, och klockan går fort nu. Händer inget konstruktivt i arenafrågan inom kort, och lagen i Stockholm inte tillåts att kunna växa sig starka och kunna påverka sin egen situation (som övriga städer redan gjort) kan det mycket väl hända att huvudstaden snart står utan något lag i landets högsta serie. Då återstår bara två tomma arenor som ett monument över att man lät tid och utveckling springa ifrån Stockholm.
j.kaminen

Inlägg av j.kaminen »

Kan vi inte köpa globen istället? de skulle ju vara mycket bättre men lite dyrare! hovet e juu så himla litet! eller så kan man juu ta å bygga en ny arena! 8)
DIF ÄGER
fd skuggan

Inlägg av fd skuggan »

Ursäkta, men jag har missat detta med "Bautabröl". Vem är det (förutom att jag fattat att det är en idiot eller ett barn)

Texen ovan är ju Wikegårds text kopierad från hans blogg:

http://www.wikegard.se/
isolerad

Inlägg av isolerad »

fd skuggan skrev:Ursäkta, men jag har missat detta med "Bautabröl". Vem är det (förutom att jag fattat att det är en idiot eller ett barn)

Han gör alltid så. Kopierar vad andra skrivit. Jag förstår inte varför modsen låter honom hållas.
i
Saint-Adam

Inlägg av Saint-Adam »

fd skuggan skrev:Ursäkta, men jag har missat detta med "Bautabröl". Vem är det (förutom att jag fattat att det är en idiot eller ett barn)

haha jo men det är ju inte första gången det har hänt xD :lol:
Skriv svar