Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du driver med mig.made0714 skrev:När domarna tabbar sig och klacken är missnöjd kan vi inte sjunga:
Ut med domarn och in med nalle puh?
T.ex.
Uuuuuuuuuuut med domarn o in me nalle puh, o in med nalle puh,o in med nalle puh.
Uuuuuuuuuuut med domarn o in me nalle puh, o in med nalle puh,o in med nalle puh.
//M
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Nåt jag kom på av rena farten.Stiff skrev:Alla kreativa Djurgårdsvänner, kan vi komma på en ruggigt skön text till den här ramsan skulle vi kunna hålla igång läääääänge!!
Förslag någon?
Djurgården, Djurgården
Djurgården, Djurgården, det är vi!
Djurgården, Djurgården
Djurgården,
Djurgårdeeeen
Ni är bönder, vi é DIF!
Ja vi är DIF från Stockholms stad
Hovet, sjung med nu
Djurgårn!
Säg den glädje som varar
- 136_Djurgårdare
- Kontakt:
Mycket bra textDIF_Soldier skrev:Nåt jag kom på av rena farten.Stiff skrev:Alla kreativa Djurgårdsvänner, kan vi komma på en ruggigt skön text till den här ramsan skulle vi kunna hålla igång läääääänge!!
Förslag någon?
Djurgården, Djurgården
Djurgården, Djurgården
Djurgården,
Djurgårdeeeen
Ni är bönder, vi é DIF!
Hovet, sjung med nu
Djurgårn!

Kan ju pröva den här också http://www.chilloutzone.de/files/06102005.html
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Det här texten funkar faktiskt bra. Sången är lätt att hålla i rätt takt så att det låter vettigt när den sjungs. Andra sånger tenderar lätt att öka i takt när den sjungs och går således lätt för snabbt (ett känt problem i klacken ju), dock inte denna. Jag är positiv!DIF_Soldier skrev:Nåt jag kom på av rena farten.Stiff skrev:Alla kreativa Djurgårdsvänner, kan vi komma på en ruggigt skön text till den här ramsan skulle vi kunna hålla igång läääääänge!!
Förslag någon?
Djurgården, Djurgården
Djurgården, Djurgården
Djurgården,
Djurgårdeeeen
Ni är bönder, vi é DIF!
Hovet, sjung med nu
Djurgårn!
Blue Brigade Sthlm
- DIF_Soldier
Jag är Djurgårdare. Jag räknas inte som bondeBautabröl skrev:Ursäkta, men jag måste bara få kommentera denna straffspark.DIF_Soldier skrev:Ni är bönder, vi é DIF!
DIF-soldat, du är från Finspång eller hur![]()
Hur som helst, bra ramsa

Angående ramsan bör den vara i snabbare tempo, annars hänger man kvar för länge på det sista på varje rad, speciellt "..eeen" i Djurgården.
Men det lär ju bli i snabbare tempo ändå, hur vi än gör.
Senast redigerad av DIF_Soldier den 2007-10-11 21:43:03, redigerad totalt 2 gång.
Säg den glädje som varar
Word.DIF_Soldier skrev:Nåt jag kom på av rena farten.Stiff skrev:Alla kreativa Djurgårdsvänner, kan vi komma på en ruggigt skön text till den här ramsan skulle vi kunna hålla igång läääääänge!!
Förslag någon?
Djurgården, Djurgården
Djurgården, Djurgården
Djurgården,
Djurgårdeeeen
Ni är bönder, vi é DIF!
Hovet, sjung med nu
Djurgårn!
Mycket bra förslag! Så hur gör vi för att sprida detta på bästa sätt?
Dra den med era polare och sprid det på olika DIF forum. På så vis blir det nog enklare att dra igång den riktigt snart på DIF läktarna!!!
Jag kommer defintivt att haka på och efter hand kommer Vi att ha skapat en utav de skönaste DIF ramsorna.