Femmorna säsongen 2006/2007?
-
DIF 4 EVER
Tycker det ser tunnt ut. Inget lag som är givet till slutspel direkt. Men alla härinne verkar nöjda trots att jag tycker det ser ut som ett nytt budgetlag. Men har man inte högre ambition än att hålla sig kvar så. Jag hade hoppats att DIF skulle ta sig till slutspel. Illa om man missar slutspel två år i rad.
-
Re: DIF 4 EVER
Är det färdigvärvat än då?DIF 4 EVER skrev:Tycker det ser tunnt ut. Inget lag som är givet till slutspel direkt. Men alla härinne verkar nöjda trots att jag tycker det ser ut som ett nytt budgetlag. Men har man inte högre ambition än att hålla sig kvar så. Jag hade hoppats att DIF skulle ta sig till slutspel. Illa om man missar slutspel två år i rad.
Du vet att hockeysäsongen börjar i mitten av september, det är april nu.
Så coola ner dej lite killen. Det hinner nog hända en del.
Det är inte slutvärvat , så med spelare som Robin Jonsson (kanske) och ytterligare någon så börjar det arta sig. Vissa spelare kanske går på den känslan att DIF satsar nu, det brukar locka
DIF nyhetsbrev skrev:Ytterligare några spelare ska in, men redan nu ser det mycket bra ut för tränarduon Hans Särkijärvi och Challe Berglund.
En liten jämförelse av förra åretstrupp
Daniel Larsson vs. Mattias Andersson Petter Rönnquist
Oavsett om man jämför Larsson med Rutger eller Andersson blir det ett fett plus till Larsson som både har talangen och framtiden för sig.
Fördel Larsson
Thomas Johansson vs. Adam Andersson
Jangler är fortfarande på gränsen till landslagsmässig. Andersson är det definitivt i offensiv zon men för stapplig i egen även om han kommer saknas.
Fördel Jangler
Timmy Pettersson vs. André Mattsson
André gjorde en ok säsong givet sina förutsättningar men det blir klart plus för Timmy
Fördel Pettersson
Pär Bäcker vs. Henrik Norfeldt
Norfeldt fick i princip inte ut NÅGONTING av förra säsongen. En katastrof. I jämförelse måste Bäcker vara en kanon förstärkning
Fördel Bäcker
Christian Eklund vs. Rudslätt
Rudslätts kommer saknas och Fimpen är efterlängtad. Klarar han fylla Rudslätts produktion? Tveksamt. Men vi älskar honom ändå
Fördel Rudslätt
Niclas Danielsson - Per Eklund
Eklund gjorde en kass säsong men lyckades detta till trots trockla in 15 puckar. Men tillsammans med Thoresen och Linkan kan Danielsson säkert göra 20...
Even Stephen
Erik Ryman vs. Fredrik Ericson
Hade hellre sett Leif GW Persson i DIF än Erik Ryman. Förstärkning by default
Fördel Ericson
Dennis Persson vs- Stefan Björk
Persson är bara palt. Inte ens arton... Men precis vad tillförde Björk ifjol förutom att springa på krogen i Luleå?
Jämt skägg
Summa sumarum så är fem nyförvärv bättre än sina föregångare. Ett är aningen sämre och två är likvärdiga i denna helt ovetenskapliga genomgång.
I en perfekt värld skulle DIF nu krydda med två kanske tre riktiga toppar. En till bra offensiv back, en spelskicklig center och en forward med potential till 16-17 mål. Kristoffersson och Strömberg borde rimligtvis lämna lite löneutrymme efter sig.
Kvar att ersätta:
Antti-Pekka Lamberg
Mika Strömberg
Marcus Kristoffersson
Patrik Nilson
Daniel Larsson vs. Mattias Andersson Petter Rönnquist
Oavsett om man jämför Larsson med Rutger eller Andersson blir det ett fett plus till Larsson som både har talangen och framtiden för sig.
Fördel Larsson
Thomas Johansson vs. Adam Andersson
Jangler är fortfarande på gränsen till landslagsmässig. Andersson är det definitivt i offensiv zon men för stapplig i egen även om han kommer saknas.
Fördel Jangler
Timmy Pettersson vs. André Mattsson
André gjorde en ok säsong givet sina förutsättningar men det blir klart plus för Timmy
Fördel Pettersson
Pär Bäcker vs. Henrik Norfeldt
Norfeldt fick i princip inte ut NÅGONTING av förra säsongen. En katastrof. I jämförelse måste Bäcker vara en kanon förstärkning
Fördel Bäcker
Christian Eklund vs. Rudslätt
Rudslätts kommer saknas och Fimpen är efterlängtad. Klarar han fylla Rudslätts produktion? Tveksamt. Men vi älskar honom ändå
Fördel Rudslätt
Niclas Danielsson - Per Eklund
Eklund gjorde en kass säsong men lyckades detta till trots trockla in 15 puckar. Men tillsammans med Thoresen och Linkan kan Danielsson säkert göra 20...
Even Stephen
Erik Ryman vs. Fredrik Ericson
Hade hellre sett Leif GW Persson i DIF än Erik Ryman. Förstärkning by default
Fördel Ericson
Dennis Persson vs- Stefan Björk
Persson är bara palt. Inte ens arton... Men precis vad tillförde Björk ifjol förutom att springa på krogen i Luleå?
Jämt skägg
Summa sumarum så är fem nyförvärv bättre än sina föregångare. Ett är aningen sämre och två är likvärdiga i denna helt ovetenskapliga genomgång.
I en perfekt värld skulle DIF nu krydda med två kanske tre riktiga toppar. En till bra offensiv back, en spelskicklig center och en forward med potential till 16-17 mål. Kristoffersson och Strömberg borde rimligtvis lämna lite löneutrymme efter sig.
Kvar att ersätta:
Antti-Pekka Lamberg
Mika Strömberg
Marcus Kristoffersson
Patrik Nilson
- Diffe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- Kontakt:
Det var mer än jag visste. I såna fall är jag nog beredd att ändra lite, men han borde inte vara helt ordinarie ändå.Don_T skrev:From-Björk blev utsedd till bäste back i J-VM, varför ska man inte våga satsa på honom?Diffe89 skrev:Jag vågar inte riktigt satsa på From-Björk, annars tycker jag att dina femmor funkar helt klart, Tomas, din förstafemma är klockren, de andra tycker jag ska se ut så här:
- Järnkaminen90
Fredrik
Tycker att Fredrik Ericsson skulle vara bra i PP eftersom han har ett sånt otroligt skott, så ui stället för defensivt starke Ronnie Pettersson så köra in Fredrik i PP.
-
Lassila (Larsson)
Tjomme - Vakant (Robin Jonsson?)
F Ericson - Timmy Pettersson
Ronnie - Ribbenstrand
extrabackar: Dennis P, Liwing, From-Björk
Thoresen-Bäcker-Linkan
Ölvestad-Otto-Hörnqvist
Danielsson-Falken-VAKANT (Oscar Steen?)
Thörn-Fimpen-Löfberg
extraforward: Engqvist
kanske att någon mer forward än den vakanta platsen bör komma in. I så fall kan Löfberg eller Thörn petas och Hörqvist och Danielsson skickas ner ett snäpp i kedjorna.
Bäcker borde kunna komma igång om han får lira med Linkan och Thores. Hoppas nu bara Thore blir kvar.
Hörnqvist var bäste junis-forward i fjol och är värd mer än spel i en fjärdekejda.
Oscar Steen känns som en realistisk värvning, även om man ju så klart hellre skulle vilja se t ex Mathias Tjärnqvist komma tillbaka.
Tjomme - Vakant (Robin Jonsson?)
F Ericson - Timmy Pettersson
Ronnie - Ribbenstrand
extrabackar: Dennis P, Liwing, From-Björk
Thoresen-Bäcker-Linkan
Ölvestad-Otto-Hörnqvist
Danielsson-Falken-VAKANT (Oscar Steen?)
Thörn-Fimpen-Löfberg
extraforward: Engqvist
kanske att någon mer forward än den vakanta platsen bör komma in. I så fall kan Löfberg eller Thörn petas och Hörqvist och Danielsson skickas ner ett snäpp i kedjorna.
Bäcker borde kunna komma igång om han får lira med Linkan och Thores. Hoppas nu bara Thore blir kvar.
Hörnqvist var bäste junis-forward i fjol och är värd mer än spel i en fjärdekejda.
Oscar Steen känns som en realistisk värvning, även om man ju så klart hellre skulle vilja se t ex Mathias Tjärnqvist komma tillbaka.
- Kid Notorious
- Säsongskort: Ja
Re: DIF 4 EVER
Jag håller med Kom Igen Thore.Kom Igen Thore skrev:Är det färdigvärvat än då?DIF 4 EVER skrev:Tycker det ser tunnt ut. Inget lag som är givet till slutspel direkt. Men alla härinne verkar nöjda trots att jag tycker det ser ut som ett nytt budgetlag. Men har man inte högre ambition än att hålla sig kvar så. Jag hade hoppats att DIF skulle ta sig till slutspel. Illa om man missar slutspel två år i rad.
Du vet att hockeysäsongen börjar i mitten av september, det är april nu.
Så coola ner dej lite killen. Det hinner nog hända en del.
DIF kan inte sanera sin ekonomi på bara en säsong. Jag gissar att målet är som förra säsongen; att sätta ihop en så prisvärd trupp som möjligt med mycket hög moral som lägger fokus på att kämpa istället för att tjäna pengar. I år kanske med lite högre lönetak.
Det här kommer att bli bra.

Och Fricke:
Jag hade oxå klart hellre sett Leif GW istället för Ryman. Klockrent!

Vad finns det egentligen för spelare av klass kvar i Europa som ör lediga?
Vilket känns bäst:
Ett gäng med intetsägande européer och penningslukande transatlanter som inte platsar i NHL?
Eller ett gäng hungriga spelare med Stockholmsidentitet i första hand och för att få ihop en slagkraftig trupp så fylls det på med andra svenska talanger?
För mig är det rätt solklart att ta det andra alternativet!
Vilket känns bäst:
Ett gäng med intetsägande européer och penningslukande transatlanter som inte platsar i NHL?
Eller ett gäng hungriga spelare med Stockholmsidentitet i första hand och för att få ihop en slagkraftig trupp så fylls det på med andra svenska talanger?
För mig är det rätt solklart att ta det andra alternativet!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Håller med om att det skall vara krigare från stan, men kryddat med ett par riktiga ess för att höja upp kvalitén. Dessa ess har vi inte tyvärr just nu och det är bara att beklaga.
Sedan kan inte riktigt förstå varför så många vill para ihop Bremberg med ytterligare en center. Linkan visade ju för tusan förra säsongen att funkar lysande som center. Låt han fortsätta lira detta samtidigt som vi då får en väldigt bra centerbesättning och kan inrikta oss på att försöka hitta några killar som faktiskt kan göra mål.
Lättare att hitta anfallare än centrar, eller det borde i alla fall vara det.
Att så många dessutom vill se en stark förstakedja och sedan låta "resten lira i kedja 2-4, är för mig obegripligt. Om man lägger allt krut på en kedja blir trycket på denna att lyckas enorm samtidigt som det blir ganska lätt för motståndarna att möta detta. Det räcker för dem att få stopp på en kedja och sedan är slaget vunnit. Nä då är det betydligt bättre att lira med 4 jämna kedjor där alla har potential att göra poäng.
4 kedjor som rullar betyder dessutom att materialet slits mindre vilket i sin tur innebär att vi kan belasta vissa spelare betydligt hårdare i PP respektive Boxplay.
Sedan kan inte riktigt förstå varför så många vill para ihop Bremberg med ytterligare en center. Linkan visade ju för tusan förra säsongen att funkar lysande som center. Låt han fortsätta lira detta samtidigt som vi då får en väldigt bra centerbesättning och kan inrikta oss på att försöka hitta några killar som faktiskt kan göra mål.
Lättare att hitta anfallare än centrar, eller det borde i alla fall vara det.
Att så många dessutom vill se en stark förstakedja och sedan låta "resten lira i kedja 2-4, är för mig obegripligt. Om man lägger allt krut på en kedja blir trycket på denna att lyckas enorm samtidigt som det blir ganska lätt för motståndarna att möta detta. Det räcker för dem att få stopp på en kedja och sedan är slaget vunnit. Nä då är det betydligt bättre att lira med 4 jämna kedjor där alla har potential att göra poäng.
4 kedjor som rullar betyder dessutom att materialet slits mindre vilket i sin tur innebär att vi kan belasta vissa spelare betydligt hårdare i PP respektive Boxplay.
Om Linkan spelar center eller forward spelar egentligen ingen roll. Han hamnar ändå på sidan för att spela fram någon i mitten.Kall-El skrev:
Ser bara Bäcker till att åka skridskor och hålla klubban i isen kommer han göra många mål i vinter!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Therocket1 skrev:
Potentiella målskyttsförvärv enligt min åsikt:
Ryan Savoia, Milan, fick ingen ärlig chans i DIF, har utvecklats i Italien.
Har personligen väldigt svårt att tro att man som hockeyspelare kan utvecklas i ett land som Italien..Må hända att han har gjort bra ifrån sig i Milan men å andra sidan,hur svårt kan det vara att utmärka sig spelmässigt i en liga som håller svensk division 2 klass...
113 WHB
Hade det då inte varit bätte att låta en av våra yngre junisar spela center ihop med thore och linkan? Då kan vi ju få loss Bäcker att lira med t ex Ölvestad och kanske Fimpen?Don_T skrev:Kall-El skrev:
Om Linkan spelar center eller forward spelar egentligen ingen roll. Han hamnar ändå på sidan för att spela fram någon i mitten.
Ser bara Bäcker till att åka skridskor och hålla klubban i isen kommer han göra många mål i vinter!