Lassila i Djurgårn nästa säsong?
-
-
Jag har hela tiden misstänkt att Lassila inte e så bra som folk här inne ropat ut. Att han e överskattad.
De senaste omgångarna ar han blivit brutalt avslöjad om hur överskattad han är. Hur många mål har han egentligen släppt in de senaste 6 matcherna? Kan inte någon här inne räkna ut det istället för att hela tiden hålla på med denna naiva och falska "hejarklacks" mentalitet som råder här inne?
Hoppas verkligen inte att DIF ger Lassila nytt kontrakt. Han e extremt överskattad. Mot slutet har han varit direkt dålig. Måste ha elitseriens sämsta räddningsprocent sett till de senaste matcherna. Svagt.
Vill ABSOLUT INTE ha tillbaks Björn Bjudning heller. Han e också extremt överskattad. DIF får leta nytt helt enkelt istället för att hålla på och damma av gamla sotismålvakter. Varför måste gamla DIF spelare hela tiden komma tillbaka? Varför kan man inte leta nytt istället?
De senaste omgångarna ar han blivit brutalt avslöjad om hur överskattad han är. Hur många mål har han egentligen släppt in de senaste 6 matcherna? Kan inte någon här inne räkna ut det istället för att hela tiden hålla på med denna naiva och falska "hejarklacks" mentalitet som råder här inne?
Hoppas verkligen inte att DIF ger Lassila nytt kontrakt. Han e extremt överskattad. Mot slutet har han varit direkt dålig. Måste ha elitseriens sämsta räddningsprocent sett till de senaste matcherna. Svagt.
Vill ABSOLUT INTE ha tillbaks Björn Bjudning heller. Han e också extremt överskattad. DIF får leta nytt helt enkelt istället för att hålla på och damma av gamla sotismålvakter. Varför måste gamla DIF spelare hela tiden komma tillbaka? Varför kan man inte leta nytt istället?
Men snälla du...hur många matcher är det inte som Lassila har räddat oss denna säsong? Vad begär du egentligen? Det finns kanske max 10 målvakter i världen som spelar på topp jämt och aldrig har svackor. Ska vi lägga ett bud på Martin Brodeur eller? Lassila är dessutom ung och har framtiden för sig.DIF 4 EVER skrev:Jag har hela tiden misstänkt att Lassila inte e så bra som folk här inne ropat ut. Att han e överskattad.
Ingen seger utan offer
Jag undrar två saker:DIF 4 EVER skrev: De senaste omgångarna ar han blivit brutalt avslöjad om hur överskattad han är. Hur många mål har han egentligen släppt in de senaste 6 matcherna? Kan inte någon här inne räkna ut det istället för att hela tiden hålla på med denna naiva och falska "hejarklacks" mentalitet som råder här inne?
Är det bara målvaktens fel att backarna inte existerar?
Vem hade du tänkt att värva till DIF nästa säsong? Ed Belfour?
Jag håller med om att han kanske inte är elitseriens bästa målvakt, för det är Krizan. Men ändå har han räddat DIF många gånger. Frölunda borta, början av oktober. 52 skott eller vad det nu var.
Linköping borta, första borta segern var han lysande.
Målvakten har inte en chans att vara bra, om han inte omgärdas av bra backar, för då är det som att ha straffar hela tiden, fast med tre forwards.
Jag tycker att han har varit sensationellt bra stundtals, svackor stundtals.
De sex sista kan man inte skylla Lassila för, varför producerar laget inte framåt då? Det är garanterat inte Lassilas fel.
Några klassbackar till nästa säsong o Teemu får det lättare, för i TPS var han riktigt bra, även tredje målvakt i Finlands world cup lag.
- Dr Avalanche
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
- Strömberg=power
Re: Hej
Exaktdaja_lover skrev:Hellre Lassila än Andersson tycker jag om inte vi tar in Bjurling igen....
Nu blir ni väl: sluta snacka om Bjurling o så! MEN vi är flera som jag känner som vill ha tillbaka Bjurling...
Djurgården-Ett lag i med och motvind
- Strömberg=power
Lassila är bättre än Bjurling,men Bjurling är en lovande talang han också. Vet inte varför hans statistik är så ojämn... Men behåller vi Lassila samtidigt som vi skaffar oss bättre backar så ska vi inte ha lika många mål bakåt nästa säsong...Hovet skrev:Jag tror att Lassila är bättre än Bjurling. Det är inte lätt att vara målvakt i ett lag vars backar inte arbetar, då börjar man släppa in enkla puckar så småningom också.
Stackars Lassila, Djurgården har förstört hans utveckling.
Djurgården-Ett lag i med och motvind
- Blåränderna går aldrig ur
Lassila är inte bra.
Varje match jag har sett honom i så har han släppt heeelt galna returer rakt ut i banan, och hur svårt är det då att bara lägga in pucken i öppet mål för motståndarna?
Nej in med en ny målvakt! sno Krizan från Modo
Vist har vi dåliga backar, men även backarna får det svårt att försvara sig när målvakten släpper enkla returer raaaakt ut!
Varje match jag har sett honom i så har han släppt heeelt galna returer rakt ut i banan, och hur svårt är det då att bara lägga in pucken i öppet mål för motståndarna?
Nej in med en ny målvakt! sno Krizan från Modo

Vist har vi dåliga backar, men även backarna får det svårt att försvara sig när målvakten släpper enkla returer raaaakt ut!
Lassila i Djurgårn nästa säsong?
Det hoppas jag inte!!!! Ta hem Tellan från NHL, kosta vad det vill. Men i första hand nya backar tack.
Djurgårdaren från Norrland.
Lassila var väl inte riktigt den fantommålvakt som vi hoppades på att han skulle vara inför säsongsstarten..Tycker att han har sett alldeles för osäker och ostabil ut..Är dessutom jävligt tveksam till om han själv trivs i DIF och i Stockholm..Tycker att han har sett jävligt olycklig och miserabel ut i de få intervjuer han har gjort..
Visst har vi haft ett horribelt svagt försvar vilket naturligtvis inte gjort Lassilas arbetsuppgifter speciellt mycket lättare, men faktum kvarstår;
Har du som förstemålvakt en räddningsprocent som inte är bättre än 89,8% så kan betyget inte bli annat än underkänt...
113 WHB
Visst har vi haft ett horribelt svagt försvar vilket naturligtvis inte gjort Lassilas arbetsuppgifter speciellt mycket lättare, men faktum kvarstår;
Har du som förstemålvakt en räddningsprocent som inte är bättre än 89,8% så kan betyget inte bli annat än underkänt...
113 WHB
Senast redigerad av chribba den 2006-03-05 14:34:51, redigerad totalt 1 gånger.