Djurgårdens IF - Leksands IF, 4/2 2006
- DIFmanglarn
- Säsongskort: Ja
- Lee Harvey Oswald
5:e raka, bra jobbat.
Bara SlödderTälje har släppt in fler mål.
Missat slutspel känns ändå inte som en katastrof.
Med detta försvar så kan det bli riktigt pinsamma kvartsfinaler.
Det DIFlag som fixade 1-8,1-8 var ju klasser bättre än dagens.
Tycker vi kan skippa snacket om andra lags eventuella poängförluster framöver.
Dagens DIF kommer högst att vinna 2 av det kvarvarande matcherna, det räcker inte
Bara SlödderTälje har släppt in fler mål.
Missat slutspel känns ändå inte som en katastrof.
Med detta försvar så kan det bli riktigt pinsamma kvartsfinaler.
Det DIFlag som fixade 1-8,1-8 var ju klasser bättre än dagens.
Tycker vi kan skippa snacket om andra lags eventuella poängförluster framöver.
Dagens DIF kommer högst att vinna 2 av det kvarvarande matcherna, det räcker inte
- Sir Martin
PINSAMT!!!
Nu blir det definitivt inte slutspel.
Nog klarar vi oss från kval dock (förhoppningsvis i alla fall)
Men den här matchen va jävlar mig det sämsta jag har sett i år alltså.
Det var ingen fart, inget spel, såååå segt och händelsefattigt.
Leksand va dåliga, men Djurgårn va ju ännu sämre, kan man va sämre än Leksand? ja, tydligen.
Och sen vill ja bara säga att Lassila inte alls var den värvningen man trodde på.
Han släpper in alldelese för enkla mål, OCH släpper returerna RAKT UT, vilket underlättar för motståndarna att bara lägga in pucken i mål.
RIKTIGT DÅLIGT!!!
Nu blir det definitivt inte slutspel.
Nog klarar vi oss från kval dock (förhoppningsvis i alla fall)
Men den här matchen va jävlar mig det sämsta jag har sett i år alltså.
Det var ingen fart, inget spel, såååå segt och händelsefattigt.
Leksand va dåliga, men Djurgårn va ju ännu sämre, kan man va sämre än Leksand? ja, tydligen.
Och sen vill ja bara säga att Lassila inte alls var den värvningen man trodde på.
Han släpper in alldelese för enkla mål, OCH släpper returerna RAKT UT, vilket underlättar för motståndarna att bara lägga in pucken i mål.
RIKTIGT DÅLIGT!!!
- Lee Harvey Oswald
Jag skäms över att vara Djurgårdare!!
DIF har klarat sin målsättning som är att klara sig kvar i elitserien.
Som bonus så har man även chansen att ta sig till ett slutspel.
Leksand är redan klara för kvalspel till allsvenskan medans DIF har allt att vinna inför ett väntande slutspel.
"DIF höjer sig ett snäpp när publiken kommer till Globen säger Eklund i reklamslogan" . Så f-n heller!
Det svider rejält i mitt Djurgårdshjärta och se att inte DIF visar var skåpet ska stå från första början mot ett lag som är sämst och uträknat i elitserien!
Detta var den 5:e förlusten på raken och jag tänker minsann inte ställa upp på mitt lag som gång efter gång inte kämpar till 200 %!
Det känns som om spelarna är mätta och nöjda med att ha klarat sitt mål!
Kalla mig svikare om ni vill men Leksand var 1:a på varje puck idag sett över hela matchen!
Det ska bara inte få hända när man har en sån här chans. Jag är bara glad att vi inte mötte Malmö som spelar i allsvenskan...brrrrrrr!
Skäms Djurgårn!!!! Skäms så mycket ni bara kan!!
Urusel insats!!!!
Besviken DIF:are

Som bonus så har man även chansen att ta sig till ett slutspel.
Leksand är redan klara för kvalspel till allsvenskan medans DIF har allt att vinna inför ett väntande slutspel.
"DIF höjer sig ett snäpp när publiken kommer till Globen säger Eklund i reklamslogan" . Så f-n heller!
Det svider rejält i mitt Djurgårdshjärta och se att inte DIF visar var skåpet ska stå från första början mot ett lag som är sämst och uträknat i elitserien!
Detta var den 5:e förlusten på raken och jag tänker minsann inte ställa upp på mitt lag som gång efter gång inte kämpar till 200 %!
Det känns som om spelarna är mätta och nöjda med att ha klarat sitt mål!
Kalla mig svikare om ni vill men Leksand var 1:a på varje puck idag sett över hela matchen!
Det ska bara inte få hända när man har en sån här chans. Jag är bara glad att vi inte mötte Malmö som spelar i allsvenskan...brrrrrrr!
Skäms Djurgårn!!!! Skäms så mycket ni bara kan!!
Urusel insats!!!!
Besviken DIF:are

vad heter låten
Någon som vet vad låten heter som spelades när 2 perioden skulle starta som dom spelar varje match tack på förhand

- Sir Martin
Riktigt dåligt av DIF idag, och under de senaste fem omgångarna.
Jag är ingen medgångssupporter, stödjer fortfarande laget och jag anser att det som är det värsta är om man åker ur elitserien, som jag sagt innan, åker vi inte ur i år, åker vi aldrig ur.
20:e raka slutspelet är inte över än, DIF har skrällt innan så vi ska inte kasta in handduken innan det defendetivt är klart, typ 49e omgången.
Jag saknar vilja, prestationer och jävlar anamma och den enkla, raka hockeyn! DÅ vinner DIF!
Jag är ingen medgångssupporter, stödjer fortfarande laget och jag anser att det som är det värsta är om man åker ur elitserien, som jag sagt innan, åker vi inte ur i år, åker vi aldrig ur.
20:e raka slutspelet är inte över än, DIF har skrällt innan så vi ska inte kasta in handduken innan det defendetivt är klart, typ 49e omgången.
Jag saknar vilja, prestationer och jävlar anamma och den enkla, raka hockeyn! DÅ vinner DIF!
Fy fan vilken jävla skitmatch. Riktigt tungt.
Men, man får väl glädja sig med att avståndet till slutspel inte blev längre trots allt. Hoppas på ett mindre under, dvs seger i nästa match. Med lite tur har vi vår slutspelsplats på tisdag.
Det sista som överger människan är hoppet, men idag var det inte så långt ifrån..
Men, man får väl glädja sig med att avståndet till slutspel inte blev längre trots allt. Hoppas på ett mindre under, dvs seger i nästa match. Med lite tur har vi vår slutspelsplats på tisdag.
Det sista som överger människan är hoppet, men idag var det inte så långt ifrån..