Du kvitterar inte genom att sitta i utvisningsbåset. Spelare som Björck har inget i Elitserien att göra, möjligtvis skulle han platsa som bänkvärmare i Leksand.Boråsaren skrev:Deppa inte ihop än, DIF är starkare just nu i formen, får vi bara en kvittering inom snar tid så....!
Djurgårdens IF - Frölunda Tisdag 24/1 2006
-
Jo, visst saknar vi spelare. Men kan du visa mig något lag i serien som spelar med samma lag i alla matcher? Skador råkar varje lag ut för. Och oavsett om vi har skador eller inte så på verkar det inte herr Björck, som fortfarande inte har något att göra i Elitserien.
Har grabben tur så kanske han platsar i Allsvenskan eller Division 1.
Tack & hej trevlig helg!
Har grabben tur så kanske han platsar i Allsvenskan eller Division 1.
Tack & hej trevlig helg!
Första perioden är slut & indianerna leder med 2-0 efter att ha fått iväg hela 9(!) skott. Vi sköt 7 och om vi vore lika effektiva hade det åtminstode stått 1-2 istället för 0-2.
Utvisningsstatistiken ligger vi också under i. Vad är detta för match? Djurgården är ju ett lag som lever på att kämpa & spela tufft! Att få iväg 7 skott under en period är riktigt uselt men visst, det är väl lite positivt att vi inte drar på oss allt för många utvisningar.
Det enda jag har kvar att säga för den här gången är att matchen är förlorad efter att ha spelat en tredjedel av matchen.
Lycka till, för det lär vi behöva...
Utvisningsstatistiken ligger vi också under i. Vad är detta för match? Djurgården är ju ett lag som lever på att kämpa & spela tufft! Att få iväg 7 skott under en period är riktigt uselt men visst, det är väl lite positivt att vi inte drar på oss allt för många utvisningar.
Det enda jag har kvar att säga för den här gången är att matchen är förlorad efter att ha spelat en tredjedel av matchen.
-
Fan skäms du inte?? Man stöttar fan våra iskrigare hur det än går och man ska alltid ha vinst i tanken!Johaan skrev: Det enda jag har kvar att säga för den här gången är att matchen är förlorad efter att ha spelat en tredjedel av matchen.
Vilket fall som helst är det så jävla skönt att vi vann!
Bremberg är kung!
-
Hjälteinsatsen mot Frölunda!!!
Jag måste bara säga FREDRIK BREMBERG. Din insats ikväll är bland det mest brutala jag sett i DIF. Vad har hänt med dig? Du gör ALLT rätt den här säsongen. Din insats ikväll var 140 %! Du vände och avgjorde i princip ensam mot SVENSKA MÄSTARNA.
"Linkans" insats ikväll kan bara beskrivas fantastisk, underbar och PERFEKT.
Du är en av elitseriens BÄSTA SPELARE helt klart.
Sen ska hela laget premieras. Vi vänder 0-2 till 3-2 i sista perioden mot svenska mästarna i sista perioden. HELT OTROLIGT!!!!
Och dessutom med TVÅ SÅ TUNGA SPELARE som Otto och Rudan borta.
NI SKA HA EN ELOGE ALLIHOP OCH JAG HOPPAS ÖVRIGA DJURGÅRDARE SLUTER UPP OCH HYLLAR DEN INSATS SPELARNA I DIF HOCKEY GJORDE IKVÄLL!!!
"Linkans" insats ikväll kan bara beskrivas fantastisk, underbar och PERFEKT.
Du är en av elitseriens BÄSTA SPELARE helt klart.
Sen ska hela laget premieras. Vi vänder 0-2 till 3-2 i sista perioden mot svenska mästarna i sista perioden. HELT OTROLIGT!!!!
Och dessutom med TVÅ SÅ TUNGA SPELARE som Otto och Rudan borta.
NI SKA HA EN ELOGE ALLIHOP OCH JAG HOPPAS ÖVRIGA DJURGÅRDARE SLUTER UPP OCH HYLLAR DEN INSATS SPELARNA I DIF HOCKEY GJORDE IKVÄLL!!!
Senast redigerad av DIF 4 EVER den 2006-01-24 22:00:05, redigerad totalt 2 gång.
-
Säcken och Challe har gjort mirakel med ett mediokert material. killarna kämpar i varje byte som om det vore OS-final. så jävla skönt att se.
i dag var jag så säker på förlust att jag gjorde något jag ALDRIG brukar göra - tippade emot Djurgården på Oddset. så glad att jag fick fel.
Linkan var kung i kväll igen och nu ber jag till gudarna att han får vara fortsatt skadefri (ta i trä) och att vi lyckas skriva ett nytt kontrakt med honom.
Hoppas hoppas nu att Rudslätt och Ottosson kan vara tillbaka till sexpoängsmatchen på torsdag. för även om vi vann i kväll utan dom behövs de och det tar på spelarna att spela med kort om folk.
älska Linkan, älska Challe och Säcken, älska Djurgården!
mot slutspel!
i dag var jag så säker på förlust att jag gjorde något jag ALDRIG brukar göra - tippade emot Djurgården på Oddset. så glad att jag fick fel.
Linkan var kung i kväll igen och nu ber jag till gudarna att han får vara fortsatt skadefri (ta i trä) och att vi lyckas skriva ett nytt kontrakt med honom.
Hoppas hoppas nu att Rudslätt och Ottosson kan vara tillbaka till sexpoängsmatchen på torsdag. för även om vi vann i kväll utan dom behövs de och det tar på spelarna att spela med kort om folk.
älska Linkan, älska Challe och Säcken, älska Djurgården!
mot slutspel!